Czy nowe przepisy techniczne sprawiły, że w wyścigach F1 będzie więcej wyprzedzań? Na przykładzie GP Bahrajnu widać, że tak. Jednocześnie nowe koła spowolniły pit-stopy. A jak to jest z silnikami? Zapraszam na liczbowe podsumowanie Grand Prix Bahrajnu 2022!
Wyniki
Skrót
Best lapy
Leclerc wczoraj w cuglach zgarnął dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie wyścigu.
Prędkości
Cztery najwyższe prędkości wczorajszego wyścigu to… silniki Red Bulla. Jak widać, nie dało to efektu na mecie. Dwie najniższe prędkości natomiast to silniki Ferrari. Charles Leclerc ani razu nie miał systemu DRS na prostej startowej, dlatego jego najwyższa prędkość nie imponuje.
Średnia pozycja kierowcy używającego silnika z Maranello (a jest ich 6) to 5,8 wczoraj. W przypadku Mercedesa, który ma 8 kierowców ze swoimi silnikami, było to 11,75.
Sektory
Mimo to Leclerc uzyskał najlepszy czas 1. sektora, podobnie jak dwóch kolejnych. Różnice w kolejnych częściach toru były spore.
Wyprzedzania
Wszyscy byliśmy bardzo ciekawi, jak nowe regulacje techniczne wpłyną na możliwości wyprzedzania w Formule 1. Wnioski po pierwszym wyścigu są bardzo pozytywne.
W ubiegłorocznym wyścigu o Grand Prix Bahrajnu mieliśmy 43 manewry wyprzedzania i był to 5. wynik w całym sezonie. Wczoraj kierowcy zaliczyli łącznie 77 udanych manewrów wyprzedzania.
Jak podaje użytkownik catchingsonething na Reddicie, najczęśjiej wyprzedzał… Guanyu Zhou – 11 razy.
Tymi, którzy najczęściej dawali się wyprzedzać byli Nico Hulkenberg, Lando Norris i Mick Schumacher. Każdego z nich wyprzedzano po 10 razy.
Jedynym kierowcą, który nie wykonał żadnego manewru wyprzedzania był Nico Hulkenberg.
Również w opinii kierowców podążanie za innym samochodem jest znacznie łatwiejsze, choć gorszy efekt slip streamu powoduje, że skala trudności wyprzedzania nie spadła tak znacząco.
Pit-stopy
Przynajmniej tu McLaren był szybki. W pierwszej 10-tce najszybszych pit-stopów pierwszego wyścigu sezonu 2022 żadnego Red Bulla czy Mercedesa. Mamy za to 4x Ferrari, 3xMcLaren, 2x Alpine i Williamsa.
Najlepszy z pit-stopów Red Bulla dopiero 11, ale jeszcze gorzej było w Mercedesie. Ich najkrótszy pit-stop trwał aż 3.27 (34. wynik). Gorzej tylko w Haasie (3.3).
Łącznie wczoraj mieliśmy aż 58 zmian opon.
Wypowiedzi
Wypowiedzi Alfy Romeo F1 Team Orlen po GP Bahrajnu zamieściłem tutaj. Wypowiedzi innych zawodników znajdziecie tutaj.
Vlog
Przypominam vloga po wczorajszym wyścigu: