KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogramy

Wyniki

Co jeśli nie Fittipaldi? Haas wybiera między talentem a pieniędzmi



Dobę po ogłoszeniu odejścia Nikity Mazepina z Haasa, nadal nie wiemy, kto go zastąpi. Przeciwnie – pojawia się więcej pytań niż odpowiedzi. Okazuje się, że do gry mogą wskoczyć inni kandydaci niż Pietro Fittipaldi.

Raczej nie spodziewaliśmy się, że na początku marca 2022 roku karuzela transferowa w Formule 1 ruszy na nowo. Niestety, na żadnym jej krzesełku nie siedzi Robert Kubica. Pojawiają się jednak nowi kandydaci.

W środku ubiegłego tygodnia wydawało się, że wszystko jest już jasne i brakuje jedynie oficjalnych oświadczeń. Przynajmniej tak podawało brazylijskie Diario motorsport. Pewne tego, że to Pietro Fittipaldi zastąpi Nikitę Mazepina, nie były jednak inne media. Również nieoficjalnie – z tego co udaje nam się dowiedzieć – wcale nie jest tak, że Fittipaldi ma pewny kontrakt.



Nowe światło na potencjalnych kandydatów do Haasa rzuca BBC, które informuje, że z szansami, oprócz Fittipaldiego, są jeszcze Oscar Piastri oraz Jehan Deruvala.

Piastri to aktualny mistrz Formuły 2 i wielki talent, który musi czekać na swoją szansę w F1. Jest on juniorem Alpine i w sezonie 2022 będzie kierowcą rezerwowym tej ekipy w F1 z intensywnym programem testów ale bez miejsca wyścigowego.

Problem z Piastrim jest dwojaki. Po pierwsze kierowca ten nie ma prawie żadnego wsparcia sponsorskiego. Dodatkowo kierowca ten może być dostępny jedynie na rok, jeżeli Alpine zdecyduje się na jego zatrudnienie, co jest jednak mało prawdopodobne w 2023 roku.



Z pewnością bardzo chętnie zobaczylibyśmy Piastriego na torze, który jednocześnie mógłby zweryfikować umiejętności Micka Schumachera. Być może również Alpine będzie dążyło do znalezienia Australijczykowi miejsca by nie wypadł on z formy.

W Haasie trwa jednak wewnętrzny spór czy reperować finanse zespołu, nadszarpnięte stratą €20 mln z Uralkali czy jednak wziąć utalentowanego kierowcę.

Jeżeli zwycięży ta pierwsza opcja, wówczas ratunkiem może być Jehan Daruvala. Kierowca Premy w F2 ma obecnie 33 punkty na swojej superlicencji i wobec złagodzonych wymogów jej dotyczących, mógłby jeździć w F1. Jego zaletą dla Haasa może być budżet – ojciec Daruvali prężnie działa na hinduskim rynku nieruchomości.

Niektóre media w gronie kandydatów do Haasa wymieniają nawet Nico Hulkenberga, jednak jego zatrudnienie byłoby dużą niespodzianką w związku z brakiem budżetu i dużą przerwą w jazdach w F1.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 czerwca:
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:00 – 2. trening

Sobota, 14 czerwca:
godz. 18:30 – 3. trening
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 15 czerwca:
godz. 20:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi