KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
alonso hungaro 2

Alonso: Żaden z nas nie lubi obecnych bolidów



Fernando Alonso na otwarcie nowej ery Formuły 1 ujawnił, że kierowcy nie przepadają za jazdą samochodami stworzonymi zgodnie z nowymi przepisami. I nie chodzi tylko o efekt odbijania się auta na prostych.

Władze F1 są podekscytowane bliską rywalizacją i możliwościami wyprzedzania, jakie daje radykalne przejście na aerodynamikę z efektem przypowierzchniowym. Limit wagowy jednak znowu został podniesiony, a sposób w jaki działa efekt przypowierzchniowy sprawia, że w wolnych zakrętach autem F1 jeździ się – jak mówi Sebastian Vettel – jak ciężarówką.

“Masz wrażenie, że jedziesz szybciej, ponieważ kanał pod podłoga generuje większą siłę docisku przy 300 km/h” – powiedział magazynowi “Forbes Espana” dwukrotny mistrz świata, Fernando Alonso.

“Ale w wolnych zakrętach to nadal wymaga dużo wysiłku. Bolidy są niższe od poprzednich z bardzo twardym zawieszeniem. Nikt z nas ich nie lubi” – dodał się Hiszpan.



“Jeśli robiliśmy minutę i 17 sekund na torze w 2021 roku, to teraz zaczynamy od minuty i 22 sekund i jeśli spytasz każdego kierowcę, powie ci szczerze, że chce zrobić minutę i 10 sekund. Są to cięższe bolidy z mniejszą liczbą koni mechanicznych, ze względu na bardziej ekologiczne paliwo” – dodał Alonso.

Kierowca Alpine zgadza się jednak, że Formuła 1 musiała ostro skręcić w kierunku bardziej zielonej i zrównoważonej drogi.

“To właściwa ścieżka” – przyznał Alonso. “Formuła 1 coraz bardziej zmierza w kierunku tych obszarów technologii i szacunku dla środowiska. Teoretycznie samochody będą również bardziej wyrównane, ponieważ są w zasadzie wspólne części, takie jak przednie i tylne skrzydła. Nie ma tam zbyt wiele swobody rozwoju i to jest dobre dla bardziej zrównoważonego sportu” – mówi dwukrotny mistrz świata.

Hiszpan nie jest też fanem nowych 18-calowych opon Pirelli na 2022 rok.

“Tracisz przyczepność znacznie szybciej niż wcześniej. Bardziej podobały mi się te z 2005 roku, ale już nie istnieją, więc jestem zadowolony z tego, co mamy” – mówi.



Jeśli chodzi o sprawy osobiste kierowcy Alpine to twierdził, że wrócił na 100% po operacji usunięcia tytanowych mocowań z jego szczęki po wypadku rowerowym na początku 2021 roku.

W przypadku bolidu Alpine na 2022 rok wieści nie są jednak tak optymistyczne.

“Poczyniliśmy krok naprzód, ale prawda jest taka, że inne zespoły poczyniły większe postępy niż my. Zaczniemy powoli i zobaczymy, ale po Barcelonie myślę, że niektórzy rywale pracowali mądrzej niż my” – przyznaje Hiszpan.

Pozytywnych wrażeń kierowcom nie dostarcza również efekt odbijania się bolidów od nawierzchni, widoczny zwłaszcza na prostych. To, co odczuwa kierowca, widać na poniższym filmie:

Autor: Patryk Kucharski

Źródło: onestopstrategy.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi