KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Saudi Arabian Grand Prix - Qualifying Day - Jeddah, Saudi Arabia

Alonso chce jeszcze pojeździć. Co z Piastrim?



Fernando Alonso zapewnia, że nie myśli o emeryturze w Formule 1 i nadal chce się ścigać – i to nie krótko. Kierowca Alpine ma ważny kontrakt do końca obecnego sezonu, a przed francuską ekipą bardzo trudna decyzja.

Forma Alpine może być w tym sezonie ponownie bardzo zależna od toru, na którym gości Formuła 1. Fernando wstrzymuje się póki co z oceną potencjału swojego zespołu.

„Myślę, że musimy poczekać jeszcze 4 czy 5 wyścigów by dokonać oceny. Moja mentalność nie zmieniła się od ubiegłego roku. Renault miało problemy w środku stawki w ostatnich latach i uważamy, że czas to zmienić. Mam nadzieję, że to się niebawem stanie. Nie będę jeździł wiecznie” – mówi Hiszpan.

Alonso przeciętnie rozpoczął sezon 2022 – w Bahrajnie zdobył jedynie 2 punkty, a wyścigu w Arabii Saudyjskiej nie ukończył po awarii. Mimo to Hiszpan nie traci entuzjazmu i zainteresowania Formułą 1.



„Nadal mam wiele do zaoferowania i bardzo cieszę się jazdą w Formule 1, ściganiem. Czerpę przyjemność z tych wszystkich rzeczy bo F1 to nie tylko aktywności na torze, ale również poza nim i bardzo mi się podobają. Mam więc nadzieję, że będę jeździł przynajmniej dwa – trzy kolejne lata. Mam nadzieję, że mnie zobaczycie” – powiedział dwukrotny mistrz świata dla DANZ.

Alonso stara się również motywować zespół od pierwszego dnia w fabryce.

„Zawsze jestem bardzo waleczny – we wszystkim co robię w życiu więc kiedy chcę coś osiągnąć, staram się naciskać wszystkich do limitu bo wiem, że możemy osiągnąć nasze cele. Jestem iskrą, która zaczyna pożar. Musimy marzyć o wielkich celach. Nowe przepisy dają nam szansę na wydanie takiej samej kwoty jak wszyscy inni i przy limicie budżetowym nie możemy mieć wymówki w postaci mniejszych finansów. Mamy talent, wiedzę, organizację – reszta to kwestia czasu. Nie wiem czy to przyjdzie za dwa, trzy, pięć czy 7 lat. Miejmy nadzieję, że jak najszybciej bo nie będę wiecznie jeździł” – powtarza Fernando.

Alonso jest obecnie najstarszym kierowcą w stawce – 29 lipca skończy 41 lat.



„Wiem, że mam doświadczenie i prawdopodobnie wiedzę dzięki jeździe na wielu torach. Mam je zawsze ze sobą i widzę jedynie ich zalety. Nigdy nie czułem, że fakt bycia trochę starszym jest dla mnie niekorzystny” – dodaje Hiszpan.

Co z Piastrim?

 

Drugi kierowca Alpine, Esteban Ocon, ma kontrakt z Alpine aż do 2024 roku. Deklaracja Alonso dotycząca chęci dalszej jazdy w F1 przez kolejne „2-3 sezony” może sprawić ekipie z Enstone spory problem. Cały czas w kolejce do F1 czeka Oscar Piastri – mistrz Formuły 2, który w tym roku będzie pełnił rolę kierowcy rezerwowego – nie tylko Alpine, ale też McLarena.

Piastri jest juniorem Renault i producent nie chce się z nim rozstawać do tego stopnia, że nie pomógł mu w dostaniu angażu w Alfie Romeo czy Williamsie na sezon 2022.

Alpine może zdecydować się podziękować Alonso jeżeli będzie przegrywał z Oconem. Dla Hiszpana niekoniecznie musi oznaczać to koniec kariery w F1. Zainteresowany jego usługami może być m.in. Aston Martin, z którego po sezonie 2022 może odejść Sebastian Vettel.

Źródło: danz.com, marca.es



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi