KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wrażenia po sezonie: Red Bull



Sezon prawie idealny i pod wieloma względami przełomowy. Red Bull był w 2021 roku szybki i wielokrotnie bezbłędny, umiejętnie walcząc z Mercedesem. Pytanie, ile trzeba było poświęcić, aby to osiągnąć…

Oczekiwania

 

Były chyba takie, jak w stosunku do każdego głównego rywala Mercedesa przed jednym z ostatnich 8 sezonów – spróbować jak najdłużej zagrażać mistrzom świata, popełniając jak najmniej błędów. Mało kto spodziewał się, że komuś uda się przebić szybkość ekipy z Brackley.

Planem „absolutne minimum” było zajęcie 2. miejsca w generalce i danie Maxowi Verstappenowi szansy na walkę z Lewisem Hamiltonem. Ważne jednak było również szybkie i jak najlepsze wdrożenie do zespołu Sergio Pereza.

Statystyki

 

Zacznijmy od podstawowych danych, dotyczących zespołu:



Miejsce w generalce: 2.
Punkty: 585,5
Najwyższa pozycja na starcie: 1. (Verstappen x10)
Najwyższa pozycja w wyścigu: 1. (Verstappen x10, Perez x1)
Obecność w Q2: 42
Obecność w Q3: 40
Zniszczenia bolidów: $5 455 000 (4. miejsce)
DHL Fastest Pit-Stop: 1. miejsce (569 pkt)

Poniżej garść statystyk kierowców Red Bulla z tego sezonu:

VerstappenPerez
Pozycja14
Punkty395,5 (19 razy w punktach)190 (16 razy w punktach)
% zdobytych punktów zespołu68%32%
Pole position100
Zwycięstwa101
Podia41
Najwyższa pozycja w wyścigu1.1.
Najwyższa pozycja na starcie1.2.
Wyżej w wyścigu193
Wyżej w kwalifikacjach202
Sektory kwalifikacji576
Lepszy czas wyścigu166
Średnia strata do partnera w kwalach-0.528+0.528
Wizyty w Q32119
Wizyty w Q22121
Średnia pozycja w kwalifikacjach2.737.09
Średnia pozycja na mecie4,147,54
Wyżej na mecie niż na starcieW 6 wyścigachW 12 wyścigach
Przejechane kilometry5908 (8. wynik)5857 (10. wynik)
Koszty dla zespołu$4 396 000 (3.)$1 059 000 (15.)
Zarobki45 mln dolarów8 mln dolarów

Zespół

 

Red Bull bardzo mi zaimponował w sezonie 2021. Przede wszystkim tym, że przez sporą część sezonu (kwestią sporną jest czy przez „większość”) byli zwyczajnie szybsi od Mercedesa i wykorzystali słabości ekipy z Brackley – czyli np. brak rozwoju nad autem w trakcie roku.



Red Bull umiał wyprowadzić z równowagi Mercedesa nie tylko na torze, ale umiejętną polityką poza nim. To, w zestawieniu z bardzo szybkim bolidem i genialnym kierowcą, daje niemal gotowy przepis na sukces.

Jak zawsze byli świetni podczas pit-stopów, choć błąd na Monzy kosztował Verstappena wiele. Do tego bardzo dobrze radzili sobie strategicznie, ucząc się na błędach – na przykład takich jak w Barcelonie.

Dodatkowo, gdy to Mercedes przejął inicjatywę, Red Bull był w stanie wytrzymać ciśnienie, minimalizować straty i zdobywać solidne punkty. Na duże pochwały zasługuje też Honda, której silnik był niezawodny i długo utrzymywał wysokie osiągi.

Moja ocena: 9,5/10

Kierowcy

 

Max Verstappen

Przed sezonem 2021, Verstappen nie miał realnych szans na walkę o mistrzostwo. W poszczególnych wyścigach mógł zatem rzucać wszystko na jedną kartę, jechać agresywnie, ryzykować i wyszarpywać pojedyncze wygrane.



Teraz się to zmieniło. Max musiał być mega szybki, ale nie mógł już tak ryzykować. Ale i tak ryzykował – na Imoli czy w Barcelonie Hamilton mu odpuścił. Na Silverstone już nie i to powinno zmienić nastawienie Holendra, ale Monza pokazała, że nie zmieniło. Zimnej głowy Max nie zachował też na Interlagos, w Arabii Saudyjskiej czy na ostatnim okrążeniu GP Abu Zabi – zbyt wczesnym atakiem „na hurra” mógł łatwo zaprzepaścić wysiłek całego sezonu. Uratowała go przepaść w osiągach opon.

To był sezon próby dla Maxa i zaliczył on ją, choć nie bez problemów. Zimnej głowy jeszcze momentami brakowało, ale teraz, gdy ma już tytuł mistrzowski, może to poprawić i będzie prawie niezniszczalny. Verstappen pokazał, jak szybkim jest kierowcą i jak potrafi wykorzystać szybki bolid i podporządkowany sobie zespół.

Max dobrze wyglądał również medialnie, choć było widać, że często jego słowa nie pokrywają się w 100% z czynami.

Moja ocena: 9,5/10

Sergio Perez

Ocena Pereza jest mocno zaburzona tym, co stało się w Grand Prix Abu Zabi, gdy bardzo pomógł Maxowi w wywalczeniu tytułu. Wykonał wówczas genialną robotę, ale trudno ignorować to, co działo się wcześniej. W kwalifikacjach radził sobie bardzo słabo, biorąc pod uwagę to, jakim bolidem dysponował. Racja, potrafił sporo zyskiwać w wyścigach, ale zazwyczaj było to mało przydatne dla Red Bulla.

Oczywiście, gdy zespół jest w 100% podporządkowany jednemu kierowcy, temu drugiemu jest bardzo trudno. Perez z pewnością nie poniósł porażki – zajął 4. miejsce w generalce, wygrał i unikał kosztownych wpadek, ale jestem pewien, że sam chciałby nieco lepszego sezonu.



Moja ocena: 7/10

Waszym zdaniem

 

Zapraszam Was do oceny ekipy Red Bulla za poprzedni rok.

Jak oceniasz postawę Red Bulla w tym sezonie?

Pod uwagę bierzcie ogólną sytuację zespołu, ubiegły rok i możliwości ekipy - finansowe, organizacyjne i personalne 1 - Fatalna, gorzej być nie mogło 10 - Rewelacyjna, lepiej być nie mogło

Czy według Ciebie pozycja w tabeli odzwierciedla potencjał bolidu Red Bulla w sezonie 2021?

Jak oceniasz postawę Maxa Verstappena w sezonie 2021?

Jak oceniasz postawę Sergio Pereza w sezonie 2021?

Po sezonie - Red Bull
Dziękuję za głosowanie

Share your Results:

Oceniliście Ferrari

 

Ekipa z Maranello uzyskała średnią Waszych głosów w wysokości 7,48 co czyni ją drugim najlepiej ocenionym zespołem po sezonie 2021.



ZespółOcena
McLaren7,60
Ferrari7,48
Alpine7,14
AlphaTauri6,99
Williams5.07
Aston Martin3.96
Alfa Romeo3.15
Haas1.84

73% z Was uważa, że pozycja Ferrari w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał ich auta. 23% osób zaznaczyło opcję „mniej więcej”, a 4% uważa, że ta pozycja nie odzwierciedla szybkości zespołu.

Bardzo wysoko oceniliście Carlosa Sainza, który uzyskał średnią 8,24. Gorsze noty otrzymał Charles Leclerc, który dostał 7,05.

 KierowcaOcena
1Pierre Gasly8,56
16Carlos Sainz8,24
2Lando Norris8,2
3Fernando Alonso7,90
4Esteban Ocon7,15
17Charles Leclerc7,05
5Robert Kubica6,53
6George Russell6,08
7Daniel Ricciardo5,84
8Nicholas Latifi5,21
9Sebastian Vettel4,42
10Lance Stroll4,1
11Yuki Tsunoda3,40
12Kimi Raikkonen3,33
13Mick Schumacher3,16
14Antonio Giovinazzi3,14
15Nikita Mazepin2,17



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi