KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Formula 1 2021: Styrian GP

„Różnice w budżetach wyniosą $10-$20 mln”



Wprowadzenie limitów budżetowych w ubiegłym sezonie ma na celu wyrównanie szans zespołów Formuły 1, choć jak mówi szef Haasa, jest to proces średnioterminowy i nie stanie się to szybko.

W ubiegłym roku limit budżetowy wynosił $145 mln. W sezonie 2022 będzie to $140 mln, a docelowa kwota $135 mln zostanie osiągnięta w przyszłym roku. W rozmowie z magazynem the-race, Steiner mówi, że najbiedniejsze ekipy będą w tym sezonie operowały budżetem w okolicach minimum $120 mln.

„Wyrównanie szans nie nastąpi od razu, ale zmierzamy w tym kierunku. Największe zespoły nadal mają mnóstwo zasobów z czasów, gdy miały mnóstwo pieniędzy. Nie da się tego nadrobić w jeden rok. Zawsze mówiłem, że to nie jest szybkie rozwiązanie. To raczej sposób średnio-terminowy” – mówi Steiner.

Najbogatsze ekipy, takie jak Mercedes czy Red Bull, jeszcze kilka lat temu miały budżety na poziomie pół miliarda dolarów rocznie, podczas gdy zespoły takie jak Haas miały budżet około $120 mln. Te zaszłości nadal będą miały wpływ na możliwości rozwojowe poszczególnych ekip.



„Oczywiście, nie wszyscy mogą tu wygrać, ale wszyscy powinni być bliżej siebie i walka powinna być bardziej zacięta o wszystko. Mamy nadzieję, że każdego roku będziemy mieli roszady. To zapewne się stanie, ale musimy być cierpliwi ponieważ więksi nadal mają dużą przewagę. Niegdyś mieli przewagę 3-krotną, teraz to będzie może $10-$20 mln. W pewnym momencie nie będą już w stanie robić więcej niż mniejsze zespoły, choć trochę to potrwa” – dodaje Steiner.

Oznacza to, że mniejszym zespołom, jak Haas, nadal brakować będzie do osiągnięcia limitu budżetowego, choć raczej niewiele ekip się do tego przyzna.

„Program rozwojowy jest determinowany przez limity budżetowe. Nie można nadal mieć tak dużego rozwoju jak w dawnych latach i przyjeżdżać na każdą rundę z nowymi częściami. Trzeba być mądrym w implementowaniu rozwoju by dał on jak największy zysk jak najmniejszym kosztem. Nie da się wydawać pieniędzy na drobne zyski osiągów. I to jest takie samo dla wszystkich. Oczywiście poprawki będą, ale nie tak intensywne jak kiedyś” – zaznacza szef Haasa.

Źródło: the-race.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi