A jednak mamy zmianę na stanowisku dyrektora wyścigowego w Formule 1. Ze swoim stanowiskiem pożegna się Michael Masi. Zastępować będzie go na zmianę dwóch doświadczonych dyrektorów wyścigowych. Wprowadzone zostaną inne ciekawe zmiany, które mają sprawić, że podejmowane w F1 decyzje będą bardziej sprawiedliwe.
Michael Masi przez ostatnie 2 lata w Formule 1 popełnił sporo błędów, a czarę goryczy przelała sytuacja z końcówki Grand Prix Abu Zabi, gdy zdecydował on jedynie o przepuszczeniu części zdublowanych aut – tych, które znajdowały się między Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem.
Według nieoficjalnych doniesień, Mercedes postawił ultimatum – wycofamy swoją apelację, ale Masi musi odejść. Przez ostatnie 2 miesiące trwały analizy, które ostatecznie doprowadziły do decyzji o zwolnieniu Masiego.
Dziś prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem poinformował, że Michael Masi nie będzie już dyrektorem wyścigowym F1. W opublikowanym filmie wyraźnie mówi on, że reforma zarządzania wyścigami w F1 jest pokłosiem wydarzeń na Yas Marina Circuit. Zmiana miała zostać jednogłośnie poparta przez szefostwo F1 i szefów zespołów.
Nowymi dyrektorami wyścigowymi będą Niels Wittich, który był wieloletnim dyrektorem wyścigowym DTM oraz Eduardo Freitas, który przez ostatnie lata był dyrektorem wyścigowym WEC. Będą oni zmieniać się na swoim stanowisku, wspierani przez Herbie Blasha – starszego doradcę. Michaelowi Masiemu zostanie zaproponowana nowa pozycja w FIA.
Dowiedzieliśmy się, że Formuła 1 stworzy „wirtualny pokój dyrekcji wyścigu”, który zostanie zlokalizowany poza torem. Ma być to rozwiązanie na wzór systemu VAR w piłce nożnej. Sędziowie siedzący w takim pomieszczeniu będą mieli kontakt z dyrekcją wyścigu i sędziami na torze, pomagając w podejmowaniu decyzji, również na podstawie zaawansowanych narzędzi technicznych oraz wszystkich nagrań wideo.
Kolejną ważną zmianą jest zabronienie bezpośredniej komunikacji szefów zespołów z dyrekcją wyścigu. Będą oni nadal mogli zadawać pytania dyrektorowi wyścigowemu, jednak w zmienionej formuje.
Dodatkowo, zmienione zostały zasady oddublowywania się za samochodem bezpieczeństwa.
fot. FIA