KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
2020 Spanish GP

Magnussen nie chce już jeździć bez szans na wygraną



Ciekawe światło na karierę kierowcy po Formule 1 rzucają najnowsze wypowiedzi Kevina Magnussena, który w ubiegłym roku nie był już kierowcą Haasa, ale za to miał szansę walki o zwycięstwa. I trudno nie szukać podobieństw do Roberta Kubicy.

W rozmowie z Chrisem Medlandem z magazynu Racer, Magnussen mówi o swojej przygodzie ze ściganiem po pożegnaniu się z Formułą 1.

„Przez resztę mojej kariery będę ścigał się tylko mając nadzieję na wygraną. Cokolwiek bym nie robił, nie zamierzam angażować się w coś, wiedząc, że nie mam szans na wygraną. Nigdy więcej” – mówi Magnussen.



Zapytany, czy to oznacza, że odrzuciłby ofertę zespołu środka stawki w Formule 1, Duńczyk odpowiada: „Byłem już w tym miejscu. To było świetne doświadczenie, uwielbiam to, że byłem w stanie to robić. Marzyłem o Formule 1 odkąd byłem małym dzieckiem więc naprawdę czuję się uprzywilejowanym, mogąc je spełnić i mieć karierę w F1. Byłem tam 7 lat, przez większość czasu podobało mi się, ale biorąc pod uwagę kwestie sportowe, jako atleta nie otrzymywałem odpowiedniej nagrody i nie byłem w pozycji, w której chciałem być”.

Magnussen obecnie startuje w USA w serii IMSA, w której w ubiegłym roku odniósł jedno zwycięstwo w zespole Cadillac Chip Ganassi Racing i stawał 4 razy na podium.

„Bardzo dobrze jest tu być i znów błyszczeć. Podczas każdego weekendu można poczuć krew i to daje dodatkową energię, której przez długi czas nie miałem” – powiedział Magnussen.



Przyznaje on, że przygląda się wielu kategoriom motorsportowym, nawet Dakarowi, jednak nie ma sprecyzowanych planów na przyszłość.

Magnussen kilka miesięcy temu twierdził, że miał propozycję pozostanie w Formule 1 z jednego zespołów środka stawki, ale odrzucił ją.

Formuła 1 to Formuła 1 i zawsze trudno uwierzyć w słowa kierowcy, deklarującego, że nie wróciłby do niej – nawet do zespołu końca stawki. Mimo wszystko Magnussen zwraca uwagę na coś, czego doświadczył w sezonie 2021 również Robert Kubica, który po latach jazdy w sprzęcie drugiej kategorii, wreszcie miał możliwość wygrywania.

Źródło: racer.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi