KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

Kubica o “Dniu Inżyniera” i “mówieniu sobie dość” po każdym sezonie



Zespół Alfa Romeo F1 Team Orlen zaprezentował barwy na sezon 2022. W porównaniu z ubiegłym rokiem zmiany są spore. W opublikowanym przy okazji prezentacji wywiadzie Robert Kubica opowiedział o swojej roli, współpracy z inżynierami i wsparciu kibiców.

Relacja live z dnia filmowego Alfy trwa tutaj.

Dla Kubicy to będzie trzeci rok z rzędu, w którym będzie łączył rolę kierowcy rezerwowego Alfy Romeo ze startami w innej serii. W związku z tym jego kalendarz będzie napięty.

“Łączenie różnych serii, różnych prac, różnych programów nigdy nie jest łatwe, ale dzięki wsparciu, jakie otrzymuję w zespole dla moich programów wyścigowych jestem w stanie to zaplanować. Jeżeli jednak mam być szczery, to nie jestem dobry w dalekim wybieganiu w przyszłość. Początkowa faza sezonu jest trudna pod tym względem. Staram się być bardzo elastyczny. Dla mnie wyzwaniem jest planowanie i zarządzanie czasem. To trudne. To nie jest dla mnie jednak nowość bo robię to od 2020 roku, choć pod koniec każdego sezonu mówię sobie, że to ostatni raz, ale i tak to robię. Oznacza to, że jednak chcę to robić, być tutaj – i to dla mnie jest najważniejsze” – powiedział Polak.



Robert jest jednym z najbardziej doświadczonych kierowców, którzy w 2022 roku pojawiają się w bolidzie F1 podczas weekendów wyścigowych. Jak dużą wartość stanowi to dla zespołu?

“Doświadczenie w F1 jest bardzo ważne, ale jednocześnie ta seria bardzo mocno się zmienia. Dlatego równie ważne jest bycie przy niej na co dzień, aktualizowanie wiedzy bo jeśli stracisz z nią kontakt na miesiąc, na rok, wypadasz z obiegu. Tam ciągle coś się zmienia i rozwija. Interesuję się F1 nie tylko z puntu widzenia bycia za kierownicą, ale także od strony technicznej. Ja od strony inżynieryjnej mam bardzo małe doświadczenie i wiedzę w porównaniu z inżynierami. Wyzwaniem jest efektywna rozmowa z inżynierami, bo oni nie siedzą w bolidzie i nie zawsze wiedzą, o czym mówią kierowcy. Kierowcy nic nie powiedzą wykresy, jeżeli się na nich nie zna, a inżynier nie będzie wiedział o czym mówi kierowca na temat jazdy. Gdybym bym szefem zespołu F1, zrobiłbym Dzień Kierowcy dla inżynierów, aby mogli trochę pojeździć i zdobyć też odczucia, choćby w podstawowym zakresie” – powiedział Polak.

“Inżynierowie w niektórych obszarach są przed kierowcami, ale czasami zbyt daleko przed. My jesteśmy ‘tylko’ kierowcami! Ja np. od 15 roku życia nie byłem w szkole. Potrzeba między nami innych słów, a to nie zawsze jest łatwe. Dlatego uważam, że tu ważne są działania” – dodaje Robert.



Mówiąc o wsparciu kibiców, Robert wspominał i te lepsze i te gorsze chwile, podkreślając, że chce odwdzięczyć się fanom za ich kibicowanie.

“Jako kierowca, jako człowiek, mam ogromne wsparcie od fanów. Moi fani są wyjątkowi – w dobrym tego słowa znaczeniu. Są zawsze i wszędzie ze mną, bez względu na pogodę – czy jechałem w rajdach w śniegu w Szwecji czy w Wielkiej Brytanii w błocie czy na upalnej Sardynii – oni tam byli. Gdy wracałem do sportu i brałem udział w małych imprezach, oni tam byli. Oczywiście F1 jest dla nich najważniejsza, tak jak i dla mnie. Przykro mi, ze po powrocie do F1 w 2019 roku nie mogłem im się odpłacić wynikami. Zawsze jednak będę próbował. Mam nadzieję jednak, że doceniają moje wysiłki. Chciałbym czasami móc poświęcić im więcej czasu, aby pokazać im, jak są dla mnie ważni, ale zazwyczaj mój czas jest bardzo ograniczony. Mam nadzieję, że to rozumieją. Zawsze będę się starał” – zakończył Polak.

Poniżej zobaczycie ten wywiad wraz z urywkami z dzisiejszej prezentacji:

Iwona Hołod



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi