KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

„Jedna z największych niesprawiedliwości F1 w XXI wieku”



W specjalnym odcinku podcastu „Bring Back V10s – Classic F1 stories” Mark Hughes, Edd Straw i Glenn Freeman wracają do Grand Prix Kanady 2008 – jedynego wygranego przez Roberta Kubicę wyścigu F1.

„Za jedną z największych niesprawiedliwości Formuły 1 w XXI wieku należy uznać fakt, że Robert Kubica wygrał tylko jeden wyścig F1” – zaczął audycję Freeman.

Panowie przybliżyli sytuację w sezonie 2008 – pozycje w mistrzostwach przed wyścigiem, formę zespołów i kierowców oraz najważniejsze historie tego roku. Omawiano również sytuację poszczególnych zawodników.

Przedstawione zostały też wydarzenia z samego weekendu wyścigowego w Montrealu – historie z rozpadającym się asfaltem i narzekaniami kierowców.



Następnie dziennikarze zaczęli omawiać przebieg samego wyścigu, w tym wyjazdu samochodu bezpieczeństwa czy uderzenia Lewisa Hamiltona w Kimiego Raikkonena w alei serwisowej.

Gdy rozmowa wreszcie zeszła na BMW Sauber, Mark Hughes powiedział: „Mieli trochę szczęścia. Nie wszystko było pod ich kontrolą. Po pierwsze Heidfeld nie zjechał na okrążeniu na którym został o to proszony. Ostatecznie wszystko wyszło po ich myśli. Heidfeld zachował się bardzo dojrzale nie walcząc z Kubicą, bo wówczas ryzykowałby utratę dubletu dla zespołu”.

Oczywiście sporo było słów dotyczących samego Roberta Kubicy i jego jazdy w tym wyścigu.

„W wymiarze super szybkich okrążeń, to była imponująca faza jazdy Kubicy, który jeszcze przed samochodem bezpieczeństwa był bardzo szybki, a jego BMW działało bardzo dobrze. To była genialna sekwencja okrążeń Kubicy. Jedynym problemem były gorzej ustawione ciśnienia na pierwszym stincie. Ogólnie w pierwszej fazie sezonu to był bardzo szybki samochód, który gdyby był dalej rozwijany, rywalizowałby o mistrzostwo świata” – mówił Mark Hughes.

Dziennikarze poświęcili również trochę czasu zachowaniu Nicka Heidfelda, który nie walczył z Robertem Kubicą. Przywołano niedawne wypowiedzi Niemca, który mówił: „Były okazje, w których mogłem być bardziej samolubny, w których mogłem zachować się inaczej i być mniej uprzejmy dla moich partnerów zespołowych, ale dziś tego nie żałuję, bo mogę spojrzeć sobie w lustro i być dumnym z tego, jak się zachowałem”.



Hughes, Straw i Freeman nie uważali jednak, by Kubica był w tym wyścigu faworyzowany.

„To nie była kwestia faworyzowania jednego kierowcy tylko rozwoju sytuacji na torze. Wystarczy założyć, że gdyby Kubica jechał na takiej samej strategii co Heidfeld, skończyłby na 4. miejscu” – mówił Hunghes.

Komentatorzy, mimo że zauważają punkt widzenia BMW i chęć skupienia się na 2009 roku, to jednak przyznają, że BMW powinno było dłużej naciskać w sezonie 2008.

„Jeżeli masz możliwość walki o zwycięstwo w mistrzostwach, musisz rzucić wszystko na jedną szalę i iść po to. To była niedorzeczna decyzja wtedy i nadal się taką wydaje. Jeżeli po 7. wyścigach sezonu jesteś liderem mistrzostw, to znaczy, że możesz o to walczyć. Arogancją było myślenie, że OK, osiągnęliśmy nasz cel, w kolejnym roku osiągniemy większy. Nie można tak robić bo nie masz kontroli nad tym, co zrobią inni” – powiedział Mark Hughes.



„W dalszej części tego sezonu Ferrari i McLaren oraz ich kierowcy popełniali wiele błędów i tracili mnóstwo punktów. Dla mnie najlepszym kierowcą tego sezonu był Kubica bo spisywał się na bardzo bardzo wysokim sezonie i nie popełniał błędów. Powinni byli dalej naciskać i dać mu największą szansę. Nie mieliby najlepszego samochodu, ale mieli wystarczająco szybkie auto, by jego połączenie ze świetnym Kubicą dałoby mu mistrzostwo świata” – dodał dziennikarz.

Glenn Freeman Gdyby BMW nadal naciskało, to biorąc pod uwagę regularność Kubicy, do końca sezonu byłby jednym z kandydatów do mistrzostwa.

„Tym bardziej szkoda, że to była jedyna szansa Kubicy, biorąc pod uwagę jego wypadek. Wspaniały zawodnik. Patrząc na całą historię jego kariery, to wielka szkoda, że była to jego jedyne zwycięstwo” – powiedział natomiast Straw.

Całego, ponad godzinnego podcastu, wysłuchacie poniżej.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi