Wiemy więcej o przedsezonowych testach Formuły 1 oraz o nowych logotypach na bolidach poszczególnych ekip, ale też ich braku. Kto zapewnił sobie kolejną intratną umowę?
Harmonogram na testy
Już za tydzień kierowcy Formuły 1 wyjadą na tor w Barcelonie na pierwszą turę przedsezonowych jazd. Już wcześniej jednak na torze będzie się działo bowiem dni filmowe tuż przed testami zaliczą Haas i McLaren (21 lutego) oraz Ferrari i Alpine (22 lutego).
Testy w Barcelonie potrwają 3 dni i będą startować o godz. 9:00 czasu polskiego, trwając do godz. 18:00. O godz. 13:00 będziemy mieli godzinną przerwę obiadową. Łącznie zatem każdego z trzech dni czeka nas 8 godzin jazd.
Być może po testach na swoje dni filmowe pozostaną Williams i Alfa Romeo co sugeruje dziennikarz Albert Fabrega.
W Bahrajnie natomiast dni filmowe przed testami – 9 marca – zaliczą Aston Martin i McLaren.
Dni testowe (10-12 marca) na Sakhir będą zaczynać się o godz. 8:00 polskiego czasu z przerwą obiadową o godz. 12:00. Ich koniec będzie następował o godz. 17:00.
Williams bez S
Przez ostatnie 27 sezonów na nosie bolidów Williamsa widzieliśmy charakterystyczne logo Ayrtona Senny, co miało być upamiętnieniem tragicznie zmarłego w bolidzie tej ekipy kierowcy.
W aucie na sezon 2022 tego loga już jednak nie będzie, a jak tłumaczy Jost Capito, szef zespołu, “czas pójść dalej”, a trzykrotny mistrz świata zostanie uhonorowany w inny sposób.
Williams have confirmed that they will no longer run the Senna Logo tribute on their cars for the first time since 1994 as they "look into the future". What are your thoughts on this? 🤔 pic.twitter.com/EWWVpPEwyX
— Formula Latest (@formulalatest) February 15, 2022
Russell o Schumim
W odwrotnym kierunku poszedł George Russell. Postanowił porzucić swój w większości czerwony kask przechodząc do Mercedesa jako wyraz szacunku dla Michaela Schumachera, który właśnie w ekipie z Brackley kończył karierę, jeżdżąc w czerwonym kasku.
A lid fit for the W13. 🖤❤️ @GeorgeRussell63 pic.twitter.com/XabHY0Z2Ak
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 16, 2022
Red Bullowi za F1 będą płacić
Pomiędzy 60 a 100 milionów dolarów będzie dostawała ekipa Red Bulla od swojego nowego sponsora – Oracle. To jednak nie wszystko. W tym tygodniu ekipa z Milton Keynes ogłosiła podpisanie kolejnej umowy sponsorskiej.
Najnowszym partnerem Red Bulla jest zajmujący się kryptowalutami Bybit. Nieoficjalnie mówi się, że 3-letnia umowa jest warta aż $150 mln.
A next level partnership 💪 @Bybit_Official #RaceToTheNextLevel pic.twitter.com/Whab5ysdxW
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) February 16, 2022
W Alfie 3
Sponsorów znacznie mniejszego kalibru, ale za to w liczbie trzech, ogłosiła wczoraj Alfa Romeo.
Pierwszym z nich będzie bukmacher DRF Bets, drugim Modere – producent kosmetyków, a trzecim grupa kapitałowa ZCG.