Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

large-2021 Brazilian Grand Prix - Sunday

Haas bliżej Ferrari, Alfa wciąż się oddala



Dwa satelickie zespoły Ferrari nadal będą mocno korzystać z części wyprodukowanych w Maranello, choć Alfa dąży do usamodzielnienia, mając na celu przyszłość ekipy.

Haas znacznie bliżej

 

W ciągu ostatniego roku to Haas stał się typowo klienckim zespołem Ferrari, ściśle współpracującym z Maranello. Amerykańska ekipa ma w swoich szeregach kierowcę Ferrari Driver Academy – Micka Schumachera, czego nie mogą powiedzieć już w Hinwil, gdzie pożegnano się z Antonio Giovinazzim.

W 2022 roku, mimo rewolucji technicznej, Haas nadal będzie w maksymalnym wymiarze korzystał z komponentów Ferrari. Będą to oczywiście silnik, skrzynia biegów wraz z tylną strukturą zderzeniową, przednie i tylne zawieszenie (oprócz osłon aerodynamicznych), piasty i system hydrauliczny. Zespół Simone Resty w Haasie mógł koncentrować się na mniejszych częściach i aerodynamice.



Właśnie z powodu tak dużej liczby części, mówi się, że podczas piątkowej prezentacji malowania, Haas nie zdradził jeszcze szczegółów swojego bolidu, nie chcąc zdradzać zbyt dużo z rozwiązań Ferrari.

Alfa

 

Zespół z Hinwil idzie w dużą niezależność, choć mniejszą niż może się to wydawać na pierwszy rzut oka. Alfa Romeo F1 Team Orlen ma w sezonie 2022 używać swojej skrzyni biegów, jednak de facto mechanizm będzie Ferrari, a w Hinwil wyprodukują jedynie osłonę skrzyni bardziej pasującą do ich koncepcji aerodynamicznej.

Alfa przygotowuje również, z tego samego powodu, tylne zawieszenie. Nieoficjalnie mówi się też, że usamodzielnianie się Alfy ma na celu zwiększenie wartości jej ewentualnej sprzedaży.

Prezentacja bolidu odbędzie się 27 lutego, przy czym poznamy wówczas głównie barwy ekipy na sezon 2022. Samochód zadebiutuje wcześniej – podczas testów w Barcelonie między 23 a 25 lutego.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 29 lipca
godz. 14:00 – 15:00 – 1. trening
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening

Sobota, 30 lipca
godz. 13:00 – 14:00 – 3. trening
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 31 lipca
godz. 15:00 – 17:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi