KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Fittipaldi, były rywal Kubicy i Najlepszy Haker Roku kierowcami Inter Europol Competition



Kolejne ciekawe nazwiska w polskim zespole wyścigów długodystansowych. Dołączył do niego mający polskie korzenie Pietro Fittipaldi, wnuk dwukrotnego mistrza świata F1, Emersona. Poznaliśmy też innych kierowców ekipy – jeden z nich był rywalem Roberta Kubicy.

Fittipaldi „wraca” do Polski

 

26-letni Pietro będzie kierowcą IEC w European Le Mans Series. Tak, jak mogliście się już dowiedzieć z wywiadu Iwony z Jakubem Śmiechowskim, polska ekipa planuje wystawienie prototypu LMP2 w tej serii.

Fittipaldi w 2011 roku wygrał NASCAR Whelem All-American Series. W 2014 roku sięgnął po tytuł w Protyre Formula Renault, a rok później wygrał MRF Challenge Formula 2000. W 2017 roku został mistrzem World Series Formula V8 3.5 i nawiązał współpracę z Haasem. W 2019 roku jeździł w DTM, gdzie w barwach Audi WRT zajął 22. miejsce. Na przełomie 2019 i 2020 roku startował w azjatyckiej F3, zajmując tam 5. miejsce.

W 2020 roku zastąpił Romaina Grosjeana w Grand Prix Abu Zabi F1 po wypadku Francuza na Sakhir.



W minionym sezonie przejechał 3 wyścigi IndyCar, 2 rundy Stock Car Brasil oraz 1 wyścig ELMS z G-Drive Racing. Nadal był kierowcą testowym i rezerwowym Haasa.

Nie są to pierwsze związki Pietro z naszym krajem – jego prababka, Józefa Wojciechowska, była Polką.

„Jestem bardzo podekscytowany ściganiem się w Inter Europol Competition w ELMS. Razem z Davidem i Fabio mamy łącznie mocny skład do walki o mistrzostwo. Będę też kontynuował swoją pracę jako kierowca rezerwowy i testowy dla zespołu Haas F1, więc będzie to pracowity sezon! Nie mogę się już doczekać!.”

Były rywal Kubicy

 

Innym kierowcą IEC w LMP2 będzie Fabio Scherer, którego możemy pamiętać z występów w DTM, gdzie w 2020 roku był rywalem Roberta Kubicy.



„Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę dołączyć do zespołu, a dzięki naszemu składowi mamy solidną podstawę i spory potencjał do walki o podium i do świetnych występów w mistrzostwach” – powiedział Scherer.

Haker

 

Skład uzupełni David Heinemeier Hansson, zawodnik ze sporym doświadczeniem, który startuje dzięki pieniądzom zarobionym jako… programista. W 2005 roku Google nagrodziło go tytułem „Best Hacker Of the Year”. Duńczyk stworzył framework Ruby on Rails, był członkiem znanej grupy 37signals, która stworzyła znane aplikacje.

W wyścigach startuje od 2010 roku i ma na koncie starty m.in. w 24h Le Mans. W 8 próbach był na podium 3 razy w tym wygrał w 2014 roku w GTE Am.



„Jestem podekscytowany powrotem do LMP2 po krótkiej przerwie. Dobrze mieć tak silną drużynę, jaką mamy w Inter Europol Competition, co pomoże nam w walce o mistrzostwo ELMS. Po IMSA i WEC, jestem podekscytowany rywalizacją w serii, w której będziemy walczyć o zwycięstwa w klasyfikacji generalnej w klasie LMP2.”

Składy European Le Mans Series 2022:
Ligier LMP3 #13 Charles Crews, Nico Pino, tbc
Ligier LMP3 #14 James Dayson, tbc , tbc
Oreca LMP2 #43 Pietro Fittipaldi, David Heinemeier Hansson, Fabio Scherer

„Bardzo się cieszę, że mogę powitać Pietro, Davida i Fabia w zespole.. Dla nas logicznym kolejnym krokiem było dodanie LMP2 do ELMS. Mamy teraz trzech świetnych kierowców i nie możemy się doczekać odegrania ważnej roli w LMP2. Chcielibyśmy również wystartować w 24h Le Mans drugim samochodem. Trzymamy za to kciuki” – powiedział Sascha Fassbender, menadżer zespołu.

Jednocześnie Inter Europol Competition potwierdził intencję wystawienia 2 aut LMP2 w 24h Le Mans.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi