KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
alonso belgia 2021

FIA: Więcej punktów za sprinty, duże zmiany w punktowaniu krótszych wyścigów. Co z Masim?



Wszyscy oczekiwali wieści związanych ze strukturą kierowania wyścigami F1, a tymczasem doczekaliśmy się informacji związanych ze sprintami kwalifikacyjnymi – potwierdziło się, że w sezonie 2022 będą 3. Duże zmiany nastąpiły w systemie punktowym F1.

Sprinty

 

Pierwotnie mieliśmy mieć 6 sprintów kwalifikacyjnych w sezonie 2022, jednak na to rozwiązanie – bez znaczącego zwiększenia limitu budżetowego – nie zgodziły się Mercedes, Red Bull i Ferrari.

FIA zaproponowała zatem rozegranie 3 rund ze sprintami bo na to rozwiązanie potrzeba było zgody już tylko 5 ekip. Będą one miały miejsce podczas GP Emilii Romanii (Imola), Austrii (Red Bull Ring) oraz Brazylii (Interlagos).



Najważniejsza zmiana dotyczy jednak zasad punktowania. Dotychczas w tych wyścigach, które ustawiały kierowców do niedzielnego wyścigu, przyznawano punkty dla pierwszej trójki według schematu 3-2-1.

Teraz punktowało będzie aż ośmiu pierwszych kierowców. Zwycięzca otrzyma 8 oczek, a każdy kolejny zawodnik o punkt mniej. Limit budżetowy związany ze sprintami pozostanie bez zmian.

Bez połówek

 

Zmiany zostały zastosowane również w formacie punktowania niedzielnych wyścigów. Znikają połówki punktów. Od teraz, jeżeli zostanie przejechane pomiędzy 50% a 75% dystansu wyścigowego, punkty będą przyznawane według schematu 19, 15, 12, 9, 8, 6, 5, 3, 2 i 1 dla 10. zawodnika.

W przypadku przyjechania od 25% do 50% dystansu wyścigowego, punkty otrzyma już tylko 9 kierowców według schematu 13, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 i 1 punkt.



Jeżeli przejechane zostanie mniej niż 25% dystansu wyścigowego, nagradzana punktami będzie pierwsza piątka według schematu 6, 4, 3, 2 i 1 punkt.

W przypadku mniejszej liczby okrążeń niż 2 w wyścigu, zawodnicy nie dostaną punktów.

Te zmiany to wynik analiz po feralnym Grand Prix Belgii, zakończonym przejechaniem zaledwie 2 okrążeń za samochodem bezpieczeństwa i przyznaniem połowy należnych punktów.

Bez wieści

 

Najbardziej wyczekiwano dziś wieści dotyczących dochodzenia po Grand Prix Abu Zabi, które zakończyło się wielką kontrowersją. Ostatecznie nie dowiedzieliśmy się niczego, a konkluzji nie poznały również zespoły.

Nie wiemy zatem, czy Michael Masi zostanie na swoim stanowisku czy je straci. Coraz więcej nieoficjalnych wieści mówi, że będzie to ten drugi wariant.

Jak czytamy w oświadczeniu FIA, „Feedback powołanej komisji tego dotyczącej zostanie włączony do analizy przeprowadzanej przez Prezydenta FIA i zostanie opublikowany w kolejnych dniach wraz ze zmianami dotyczącymi informacji strukturalnych i planu działania”.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi