Prawdopodobnie już wczoraj mogliśmy zobaczyć bolid Ferrari stworzony zgodnie z nowym regulaminem technicznym, jednak dziś dostaniemy większe pole do analiz. Ekipa z Maranello zaprezentuje model F1-75.
Ferrari zapowiedziało już jednak wcześniej, że w czwartek nie pokaże kluczowych detali auta, chcąc by ujrzały światło dzienne jak najpóźniej. W Maranello bolid nadal określa się jako ekstremalny.
Prezentacja rozpocznie się o godz. 14:00. Możecie oglądać ją poniżej:
Oto pierwsze zdjęcia:
The only team to be there from the very start, passing through different technological eras.
We’re incredibly proud of where we’ve come from and where we’re going 🙌
See you at 2 PM for the launch of F1-75 🥳#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/zEA9lHa999
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 17, 2022
Auto prawdopodobnie będzie wyglądało tak:
Filtrado el Ferrari F1-75 🤩 pic.twitter.com/jtpUX3nJGI
— Manu 🏁 (@manueljerez7_) February 16, 2022
Nowy bolid mieli już okazję widzieć kierowcy ekipy:
😱🤩… It can only mean one thing 👀#essereFerrari 🔴 @Charles_Leclerc @Carlossainz55 pic.twitter.com/gTOdIBwJTB
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 16, 2022
Dobre wieści z fabryki
Już wcześniej mówiło się, że Ferrari zdecydowało się na bardzo agresywną koncepcję aerodynamiczną, a pomóc w osiągach ma nowe paliwo opracowane przez Shella. Podobno w Maranello jako pierwsi zredukowali stratę wynikającą z wprowadzenia obowiązkowych 10% etanolu do mieszanki.
Teraz Corriere della Serra informuje, że w obszarze jednostki napędowej został uczyniony jeszcze większy postęp i ma ona mieć rewelacyjne osiągi, choć kosztem niezawodności. Na taki ruch może zdecydować się wielu producentów. Rozwój nowych silników zostanie zamrożony, ale ekipy będą mogły wprowadzać poprawki mające na celu zwiększenie niezawodności. Dlatego lepiej teraz iść w osiągi, ewentualnie później poprawiając bardziej awaryjne elementy.
Bardzo dobrze ma działać nowy symulator ekipy, dzięki któremu Ferrari czuje się bardzo pewne przed sezonem 2022.
Ferrari pracowało bardzo mocno nad nową dystrybucją masy, eksperymentując również z ultra lekkimi materiałami. Sporo czasu poświęcono również nowemu zawieszeniu.