KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Chinchero: Giovinazzi ma większe szanse niż Fittipaldi by zastąpić Mazepina



Karuzela transferowa wróciła do Formuły 1, tym razem w związku z możliwym wakacie w Haasie po Nikicie Mazepinie, jeżeli jego sponsor Uralkali przestanie być sponsorem ekipy. Według najnowszych wieści, niespodziewaną szansę na powrót do F1 może otrzymać Antonio Giovinazzi.

W przyszłym tygodniu mają zostać podjęte w Haasie decyzje sponsoringu Uralkali. Z słów Gunthera Steinera można było wywnioskować, że ekipa będzie dążyć do rozwiązania umowy. Z padoku docierają plotki, że Gene Haas chce zerwać wszelkie kontakty z Rosjanami. Jeżeli tak się stanie to trudno sobie wyobrazić, żeby swoje miejsce utrzymał Nikita Mazepin, który jest uzależniony od sponsoringu, a samym poziomem sportowym nie zasłużył sobie na utrzymanie miejsca.

Wczoraj w trakcie testów Gunther Steiner mówił mediom, że jeżeli Mazepin straci miejsce, pierwszym do którego zadzwoni będzie rezerwowy kierowca ekipy, Pietro Fittipaldi. Być może jednak tym, co usłyszy w słuchawce, nie będzie zaproszenie do zespołu, a oferta przystąpienia do ekipy po wniesieniu odpowiedniego wkładu sponsorskiego.



Jak zapewniał Steiner, przyszłość zespołu nie jest zagrożona, a finansowo ekipa stoi „OK”, jednak trudno sobie wyobrazić, by nie potrzebowali sponsora.

Jak pisze Roberto Chinchero na łamach włoskiego motorsport.com, realnym pierwszym kandydatem wydaje się być Antonio Giovinazzi, który odszedł z Alfy Romeo pod koniec ubiegłego sezonu. Giovinazzi jest obecnie kierowcą Formuły E, jednak pierwsze trzy wyścigi poszły mu fatalnie i tracił bardzo dużo do innych kieorwców. Zajmuje ostatnie miejsce w klasyfikacji generalnej.

W kontrakcie Giovinazziego – jako kierowcy rezerwowego Ferrari – znajduje się klauzula, która mówi, że w razie możliwości startu w F1, może bez konsekwencji opuścić ekipę Dragon Penske.



„Brak miejsc w F1 mocno ograniczył liczbę kierowców, którzy mają doświadczenie w nowoczesnej Formule 1, a w obecnej sytuacji, dwóch potencjalnych kandydatów – Danil Kvyat i Robert Shwartzman – traci szanse ze względu na możliwość sankcji na Rosjan” – pisze Chinchero, zaznaczając że Haas może też nie być zainteresowany Oscarem Piastrim, powiązanym z Alpine, który dodatkowo nie ma wsparcia sponsorskiego.

Atutem Giovinazziego, poza niedawnym doświadczeniem w F1, ma być wsparcie Ferrari. Haas coraz mocniej związuje się z Maranello więc ta współpraca mogłaby im być na rękę, zwłaszcza, że ekipa miałaby pewien wyznacznik dla Micka Schumchara, którego typuje się do miejsca w Ferrari w przyszłości. Podczas testów w Barcelonie, Giovinazzi był obecny w garażu Ferrari już od środy.

Jeżeli Mazepin straci w przyszłym tygodniu miejsce w F1, wówczas nazwisko jego zastępcy powinniśmy poznać jeszcze przed drugą turą testów w Bahrajnie.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi