KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

large-2022 Filming Day - Spain (2)

Bottas po cichu liczy na podium



Valtteri Bottas deklaruje, ża nadal ma wysokie ambicje w Formule 1 i chce pewnego dnia zdobyć mistrzostwo tej serii. W tym roku z Alfą Romeo celuje w miejsce na podium.

Fin od sezonu 2022 jest kierowcą Alfy Romeo F1 Team Orlen, do którego przeszedł po pięciu sezonach z Mercedesem. W Brackley był w stanie walczyć o pole position oraz 10-krotnie wygrać, w Alfie będzie mu o to zdecydowanie trudniej, ale mierzy on wysoko.

Oczekiwania

 

„Nadal nie porzuciłem swoich celów, a jest nimi m.in. wygranie mistrzostwa świata. To zawsze będzie moje marzenie. Póki co jednak marzę o zrobieniu postępu w dobrym kierunku z zespołem. Czuję, że regularne zdobywanie punktów już będzie osiągnięciem, a sekretnie marzę o stanięciu na podium z Alfą Romeo” – powiedział Bottas w rozmowie z Autosportem.



„Z tego co wiem o nowych regulacjach – że zabroniono zmian w tak wielu obszarach – czuję, że to będzie ekscytujący rok. Nie da się stworzyć wielkich różnic między bolidami aerodynamicznie czy mechanicznie więc przez cały sezon powinniśmy być bliżej siebie. Będziemy widzieć różnych kierowców na podiach, wymieszaną kolejność w czołowej 10-tce i mniejsze zespoły będą miały większe szanse. Dobrze się będzie taki sezon oglądało i dobrze będzie w nim uczestniczyć” – dodaje Fin.

Podskakiwanie

 

Alfa Romeo F1 Team była jednym z zespołów, który doświadczył mocnego „podskakiwania” auta, związanego z konstrukcją aerodynamiczną nowych bolidów. Wielu kierowców wyrażało swoje obawy związane z tym zjawiskiem, a George Russell mówił nawet, że jest to zagraża bezpieczeństwu kierowców.

Jego zdania nie podziela Valtteri Bottas.



„Na ten moment, nie sądzę aby była to kwestia bezpieczeństwa. Tak po prostu działa ten pakiet aero. Oczywiście, im niżej zejdziesz z samochodem, tym więcej masz siły docisku. Jeżeli znajdziesz odpowiedni sposób, by nisko ustawić samochód, zyskasz przewagę. Ale oczywiście w niektórych miejscach będzie cię to kosztowało podskakiwanie, zwłaszcza na wybojach i przy wysokiej prędkości” – powiedział Bottas, cytowany przez racefans.net.

„Będzie zatem to dość interesująca filozofia aerodynamiczna. Nie sądzę jednak, by był to duży problem. Jako zespół musisz z tym pracować się i upewnić, że samochód będzie niezawodny by wykorzystać te przepisy. I to dotyczy każdego zespołu” – dodaje Fin.

Źródło: autosport.com, racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi