KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

andretti f1 logo

Andretti chce wejść do F1 w 2024, ma już dostawcę silnika



Na kilka godzin po przedłużeniu kontraktu na organizację wyścigu w teksańskim Austin do roku 2026 zza wielkiej wody dochodzą kolejne pozytywne informacje dotyczące Formuły 1. Mario Andretti za pośrednictwem Twittera poinformował o poważnych zamiarach swego syna Michaela by dołączyć od sezonu 2024 do królowej motorsportu z własnym teamem.

„Michael aplikował do FIA o dołączenie nowego temu do stawki w 2024 roku. Jego zespół, Andretti Global spełnia wszystkie wytyczne. Obecnie czeka na decyzję FIA.” Napisał mistrz F1 z roku 1978.



W rozmowie z racingnews365 Mario Andretti podzielił się aktualnościami w sprawie planów syna.

„Aplikacja, cała reszta jest w rękach FIA, póki co spełniamy wszystkie wymagania. Michael i jego grupa są poświęceni projektowi, pracują nad tym od momentu kiedy inne opcje jak kupienie istniejącego zespołu nie wypaliły. Jego intencje są poważne i prawdziwe, teraz przedsięwzięcie staje się większe ponieważ trzeba zbudować cały zespół by być na torze w 2024 roku. To będzie bardzo ważne by dostać odpowiedź tak szybko jak to tylko możliwe. Jest bardzo dużo rzeczy do sfinalizowania, im szybciej to się stanie tym lepiej.”



W interesie FIA oraz Liberty Media jest rozszerzanie stawki o kolejne zespoły. W tej materii istnieje wieloletni zastój gdzie w przeciągu ostatnich kilkunastu lat tylko zespołowi Gena Haasa udało się zagrzać miejsce w stawce na dłużej. Projekty jak HRT, Marussia czy Virgin Racing znikały tak szybko jak się pojawiały. Przy tak potężnym rozkwicie Formuły 1 w Stanach Zjednoczonych amerykański team to świetny pomysł, który przyciągnie kolejnych kibiców oraz pozwoli na promocję amerykańskich kierowców.

Mario sprecyzował również podstawowe kwestie organizacyjne.

„Nikt tak nie kocha Formuły 1 jak ja, Michael ma plany by znaleźć się również w Formule 2 i 3. Zespół będzie miał siedzibę w Anglii, wszystko jest przygotowane ale nie mogę zdradzić szczegółów. Ma już porozumienie w sprawie dostawcy silników, kiedy będzie to możliwe zostanie wszystko ogłoszone. Stany Zjednoczone mają teraz dwa wyścigi, jeśli Michael dołączy do stawki z pewnością będziemy mieli jednego lub nawet dwóch amerykańskich kierowców. Również rozmawiam z interesującymi ludźmi od strony technicznej w Anglii, którzy będą mogli do nas dołączyć” – powiedział.



Nie tylko Andretti

 

Jakiś czas temu ukazał się na blogu tekst o zaawansowanych pracach organizacyjnych azjatyckiego teamu Panthera, o których możecie przeczytać tutaj. Na tym jednak lista chętnych się nie zamyka. Brytyjski dziennikarz Joe Saward informuje, że do grona zainteresowanych by wystawić swój zespół dołącza DAMS z Charlesem Pic na czele. Zespół DAMS jest obecny od lat w wiodących seriach jak F2 czy Formuła E a nowy właściciel ma mieć ochotę na więcej korzystając z swych bliskich powiązań z Renault.

Trzymajmy kciuki by choć jedna kandydatura przebrnęła przez wszystkie formalności oraz kwestie organizacyjne z wpisowym w kwocie 200 milionów dolarów na czele. Kolejne fotele w stawce F1 są potrzebne jak powietrze, wielu kierowców o potężnym potencjale nie jest w stanie pokazać swych talentów przez brak perspektyw na miejsce w stawce. Być może w niedługim czasie lista kierowców będzie liczyła 22 a może nawet 24 nazwiska.

Autor: P.S.

Źródło: racingnews365.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi