Po zaliczeniu shakedownu na torze Fiorano, Alfa Romeo czuje się pewnie na tydzień przed startem przedsezonowych jazd w Barcelonie, nawet mimo spadku liczby sponsorów. Z wczorajszych jazd pojawiło się sporo nagrań, a zdjęcia dały pole do analizy.
Film z testów
Jako że tor Fiorano nie jest mocno chroniony przed gapiami, we wtorek wieczorem ukazały się filmy z pierwszych jazd Valtteriego Bottasa modelem C42.
Zespół podsumował jazdy, informując, że doszło podczas nich do sprawdzenia podstawowych systemów auta. Niestety, jazdy na torze były zakłócane przez opady deszczu.
Za kierownicą pojawił się Valtteri Bottas, a jego jeździe przyglądali się drugi kierowca Guanyu Zhou, szef zespołu – Frederic Vasseur oraz dyrektor techniczny z Hinwil, Jan Monchaux.
Przypomnę, że Alfa zaprezentuje auto 27 lutego – dwa dni po zakończeniu pierwszej tury przedsezonowych testów w Barcelonie. Tam bolid z Hinwil zobaczymy prawdopodobnie w malowaniu oglądanym we wtorek.
Sponsorzy
Póki co nie widać efektu markatingowego zatrudnienia chińskiego kierowcy w Hinwil. W porównaniu z ubiegłym rokiem zespół stracił 10 partnerów/sponsorów.
Najpoważniejsza może okazać się strata Carrery, Mindmaze oraz Huski Chocolate.
Do Alfy dołączyło za to 8 sponsorów/partnerów – znany dobrze z wyścigów Rebellion, a oprócz tego Puma, Camozzi czy Lemo.
#SponsorWatch: Alfa Romeo F1 has 8 new sponsors while 10 are departing. Puma replaces Sparco as the team's racesuit maker, while Carrera went to Ducati with WEB Eyewear in its place.
Joining the team are Rebellion, Lemo, Floki Inu, Hyland, AMX 安慕希, Camozzi.#F1 #AlfaRomeo pic.twitter.com/NXkWnOfOGP
— Decalspotters (@decalspotters) February 15, 2022
Firma AMX pochodzi z Chin, jednak jej obecność w Alfie to raczej związki z Finnem Rausingiem, właścicielem Saubera. Już w 2019 roku AMX pojawiło się w F1 w Grand Prix Singapuru.
Analizy
Choć nie jestem zwolennikiem rozkładania na czynniki pierwsze zdjęć (być może prowizorycznych) bolidów w malowaniu kamuflażowym, to jednak pojawiło się kilka ciekawych spostrzeżeń dotyczących Alfy Romeo po opublikowaniu zdjęć z wczorajszych jazd.
Przednie skrzydło w Alfie wydaje się być mocniej połączone z nosem niż u rywali, mamy też dwie małe płetwy na nim. Wydaje się ono być niżej położone niż w dotychczas zaprezentowanych konstrukcjach.
Ekipa z Hinwil ma korzystać z zawieszenia pushrod zarówno z przodu jak i z tyłu samochodu, przy czym wydaje się być ono przymocowane znacznie wyżej do nadwozia niż u rywali.
Alfa zdecydowała się na bardziej kanciaste wloty powietrza i nie są one tak duże, jak np. u Williamsa. Można jednak dostrzec dodatkowe wloty, takie jakie było widać np. w McLarenie.
Alfa zdecydowała się na używanie własnej pokrywy skrzyni biegów, tak aby lepiej odpowiadała ona „węższej” koncepcji aerodynamicznej i widać, jak wąsko jest w Alfie przy pokrywie silnika w porównaniu np. z Williamsem.
W C42 widzimy również ponownie podwójne mocowanie tylnego skrzydła.