KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Z Katarem i USA najdłużej, Monako z opłatą, bogaty Wschód



Które tory Formuły 1 mają wieloletnie kontrakty, a które muszą drżeć o swoją przyszłość? Bardzo ciekawe zestawienie długości kontraktów i wysokości kwot wpisowego przygotował portal racingnews365.com.

Od $15 mln do $55 mln

 

Najwięcej za możliwość organizacji u sibie wyścigów Formuły 1 płacą tory z Bliskiego Wschodu – po $55 mln do kasy wkładają Katar, Arabia Saudyjska i Azerbejdżan. Niewiele mniej płacą Chiny i Rosja. Jak widać przykrycie innych kwestii, dziejących się tych państwach trochę kosztuje.

Wpisowe europejskich torów, będących w kalendarzu już od wielu lat wynosi zazwyczaj od 20 do 35 mln. W tym przedziale mieszczą się kwoty otrzymywane przez Formułę 1 od Belgii, Wielkiej Brytanii, Włoch czy Hiszpanii. Nowsze w kalendarzu europejskie tory płacą jednak podobne kwoty – Francja, Austria, Holandia czy Imola. Najwięcej z europejskich torów płaci Hungaroring – aż $40 mln. Może to być związane z bardzo dużą popularnością tego wyścigu wśród kibiców.



Najmniej spośród pozaeuropejskich torów płacą Austin, Meksyk, Japonia i Brazylia – po $25 mln.

Do kiedy?

 

Trzy tory nie mają jeszcze kontraktu na sezon 2022. Są to Singapur, Austin i Monako. Można się jednak spodziewać, że w przypadku każdego z nich będzie to formalność. Warto jednak wspomnieć, że po raz pierwszy w historii za organizację u siebie rundy F1 będzie musiało zapłacić Monako. I choć kwota $15 mln jest najniższą w stawce to mimo wszystko pokazuje osłabienie pozycji tego wyścigu w kalendarzu. Być może sezon 2020 pokazał, że i bez niego Formuła 1 może istnieć.

Najdłuższe kontrakty posiadają obecnie Miami i Katar. Co ciekawe, docelowe tory tych rund nie są jeszcze gotowe. Długą umowę mają również Kanada i Abu Dhabi, a najbardziej pewne swojej pozycji w najbliższych latach mogą być Węgry, mające kontrakt aż do 2027 roku.

Przedłużenia na kolejny sezon potrzebuje aż 5 torów – Sakhir, Paul Ricard, Red Bull Ring, Spa i Autodromo Hermanos Rodriguez.



Poniżej zobaczycie pełne zestawienie, przygotowane przez racingnews365.com:

KrajTorDomniemana opłataKoniec kontraktu
AustriaRed Bull Ring25 mln $2023
BelgiaSpa22 mln $2023
AzerbejdżanBaku55 mln $2024
Wielka BrytaniaSilverstone25 mln $2024
WłochyMonza25 mln $2024
JaponiaSuzuka25 mln $2024
HolandiaZandvoort32 mln $2025
MonakoMonte Carlo15 mln $2025
Arabia SaudyjskaJeddah55 mln $2025
WłochyImola20 mln $2025
USALas Vegas?2025
BrazyliaInterlagos25 mln $2025
ChinyShanghai50 mln $2025
MeksykH. Rodriguez25 mln $2025
USAAustin25 mln $2026
HiszpaniaBarcelona25 mln $2026
WęgryHungaroring40 mln $2027
SingapurMarina Bay35 mln $2028
KanadaMontreal30 mln $2029
Abu DhabiYas Marina40 mln $2030
USAMiamiWspółpraca2031
KatarLosail55 mln $2031
AustraliaAlbert Park35 mln $2035
BahrajnSakhir45 mln $2036

Źródło: racingnews365.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi