KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Gutierrez Iwona IEC 2022

On też testował z Premą, ale pojedzie z Inter Europol. „Kubicę zawsze podziwiałem”



Esteban Gutierrez będzie w sezonie 2022 roku kierowcą polskiego Inter Europol Competition w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Meksykanin opowiedział w rozmowie z Iwoną Hołod o tym, jak doszło do jego powrotu do ścigania z „turbopiekarzami” oraz o swojej znajomości z Robertem Kubicą.

Pytanie: Przez ostatnie lata nie ścigałeś się na wysokim poziomie, nie miałeś nawet serii wyścigowej „na pełen etat”. Czy WEC to dla Ciebie nowe otwarcie kariery wyścigowej?

Esteban Gutierrez: Zdecydowanie. Samochody wyścigowe i wyścigi endurance zawsze były w mojej głowie i jestem bardzo wdzięczny, że mogę dołączyć do nich z Inter Europol, który ma świetnych ludzi, duże ambicje i z którym dzielimy wspólne wartości. Myślę, że to było bardzo ważne dla ich sukcesów i postępu jaki zrobili w ostatnich latach. Nie mogę doczekać się startu sezonu.

P: Dołączasz do polskiej ekipy, jak dobrze ją znasz? Poznałeś już ludzi z zespołu?



EG: To nasza pierwsza wyprawa z zespołem, wczoraj miałem pierwszy dzień w fabryce i poznałem wszystkich mechaników i zespół. Mieliśmy bardzo długie spotkanie o aspektach technicznych i komunikacyjnych, czymś bardzo ważnym w wyścigach długodystansowych. Chcę przygotować się najlepiej jak potrafię bo dla mnie jako kierowcy to nowe wyzwanie. Cieszę się, że mogę tu być, Polska to świetne miejsce. Zawsze odczuwałem dobre wibracje od ludzi z Polski na całym świecie.

Jakie cele sobie stawiasz jako kierowca w IEC – nie chodzi o konkretne miejsca na mecie, a o rozwój.

EG: Przede wszystkim, chciałbym wnieść jak największy wkład do zespołu. Widzę, że bardzo ważne jest stworzenie jest bardzo przyjaznej atmosfery, kontynuowanie tego, co zostało tu stworzone w poprzednich latach. Przychodzę do ekipy, który pracował wspólnie przez wiele lat i wspaniale byłoby podzielić się z nim moją wiedzą i doświadczenie z innych rodzajów rywalizacji. Najważniejsze jest utrzymanie wspaniałej atmosfery i motywacji wśród jej członków byśmy mogli osiągać rezultaty przekraczające nasze oczekiwania.

O: Powiedziałeś, że chcesz wrócić do ścigania jako pełnoetatowy kierowca. Wcześniej ścigałeś się w F1, Indy, Formule E, teraz będzie WEC. Dlaczego właśnie ta seria, czy widziałeś się w niej wcześniej?



EG: Są dwa powody. Formuła 1, IndyCar, Formuła E to mistrzostwa samochodów z otwartym dachem i moim naturalnym celem była kontynuacja startów w tym typie serii. Po latach zdałem sobie sprawę, jak świetną serią jest WEC, jak ważne są te wyścigi. Mamy takie wyścigi jak 24h Le Mans, 12h Sebring czy, będące poza WEC, ale nadal długodystansowe 24h Daytony. Te ważne wyścigi stały się teraz moim celem jako kierowcy wyścigowego, z czego się bardzo cieszę, podobnie jak z tego programu. W ostatnich latach działałem mocno w biznesie, stworzyłem firmy, które odniosły sukces i to świetny program, który mogę połączyć z moimi aktywnościami biznesowymi.

P: Czy w związku z nową rolą zmienią się Twój program związany z Mercedesem i F1? Będziesz nadal kierowcą rezerwowym?

EG: Nie kierowcą rezerwowym. W ciągu kilku ostatnich lat mocno skupiłem się na biznesowej stronie sportu z Mercedes, współpracując mocno z Toto Wolffem. Moim celem z Mercedesem jest posiadanie wkładu w stronie biznesowej. Bardzo podobało mi się poznawanie wielu różnych aspektów zespołu i chcę kontynuować ten rozwój w przyszłości.

P: Kilka lat temu wymieniłeś Roberta Kubicę w gronie 5 najlepszych kierowców w historii F1. Nadal tak wysoko go cenisz?

EG: Tak, Robert to niesamowita osoba, niesamowity charakter. Znam go z jego okresu w BMW Sauber, bo zaczynałem swoją karierę w Formule BMW. Był oczywiście bardzo blisko Mario Theissena wówczas i mój pierwszy kontrakt z BMW podpisałem z Theissenem i Robert był zawsze gdzieś blisko. Widzieliśmy się również w Formule 1 i na eventach. Zawsze miałem wielki szacunek dla niego i podziwiałem go. Zawsze było świetnie spędzać czas w jego otoczeniu.



P: Teraz będziecie rywalami…

EG: Będziemy konkurentami. Myślę, że to świetnie mieć mocnych rywali. Robert to bardzo, bardzo konkurencyjny kierowca, uwielbia jazdę, podobnie jak ja i mam nadzieję, że czeka nas bardzo ciekawy sezon.

P: Jak myślisz, czy gdyby nadarzyła się okazja, byłoby ci teraz bardzo trudno wrócić do F1?

EG: Nie myślę o przyszłości. Myślę o szansach, jakie mam dziś. Moim głównym celem jest je zmaksymalizować. Moim głównym celem jest się ścigać i mieć z tego radość. Oczywiście, ścigam się by być konkurencyjnym i chcę wygrywać. Patrząc na postęp, jaki zespół osiągnął zespół w ciągu ostatnich kilku lat, mam nadzieję, że będziemy mogli święcić sukcesy.

P: A jak to było z Inter Europol Competition. Kto pierwszy wybrał numer?

EG: Miałem pod koniec ubiegłego roku dwa testy na Paul Ricard – jeden Mercedesem GT3 DTM bo chciałem spróbować wrócić do ścigania i pomyślałem że testy będą dobrą formą sprawdzenia się. Drugi test miałem z Premą, prototypem LMP2 i wypadł on świetnie, bardzo mi się podobało i wtedy zaczęliśmy rozmowy z Inter Europol. Nasza relacja stała się naturalna, byli bardzo otwarci i bardzo doceniam ich zainteresowanie moją osobą w tym sezonie.



P: Trenowałeś kiedyś motocross, prawda?

EG: Tak, ale nie ostatnio.

P: Myślałeś może kiedyś o Dakarze?

EG: Nie, nie myślałem o tym. Jako o wyzwaniu na przyszłość być może tak, ale nie ma go obecnie w moich planach. Podoba mi się mój obecny plan i to, co robię.

P: W trakcie swojej kariery mieszkałeś w 7 krajach.

EG: Wow, wiesz sporo rzeczy…

P: Jakie to były kraje i iloma językami władasz?

EG: Mówię po hiszpańsku bo to mój rodzimy język, mówię po angielsku, francusku i włosku. I mam nadzieję polsku. Najpierw mieszkałem w Hiszpanii, potem we Francji, Szwajcarii, Włoszech i Monako, a teraz w Wielkiej Brytanii.

Iwona Hołod



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi