KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wrażenia po sezonie: McLaren



Aż do Grand Prix Włoch włącznie w McLarenie mogli być zachwyceni swoim sezonem, zwłaszcza szybkością bolidu oraz postawą Lando Norrisa. Potem było już gorzej i skończyło się stratą wysokich miejsc w klasyfikacjach.

Oczekiwania

 

Z pewnością nie były one małe. McLaren w poprzednim sezonie pokazał, żę potrafi walczyć o podia i to dość regularnie, będąc tą ekipą, która wykorzystuje błędy innych.

Duże nadzieje kibice ekipy wiązali ze zmianą jednostki napędowej na najmocniejszą w 2020 roku – Mercedesa, który zastępował kapryśne silniki Renault.

Zmiany jakościowej upatrywano również w składzie kierowców. Uważanego przez wielu za przereklamowanego Carlosa Sainza zastępował Daniel Ricciardo, który wcześniej wyraźnie pokonywał m.in. Sebastiana Vettela i Estebana Ocona, a międzyczasie toczył wyrównane pojedynki z Maxem Verstappenem.



Celem optimum było 3. miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

Statystyki

 

Zacznijmy od podstawowych danych, dotyczących zespołu:

Miejsce w generalce: 4.
Punkty: 275
Najwyższa pozycja na starcie: 1. (Norris)
Najwyższa pozycja w wyścigu: 1. (Ricciardo)
Obecność w Q2: 42
Obecność w Q3: 34
Zniszczenia bolidów: $2 740 000 (9. miejsce)
DHL Fastest Pit-Stop: 8. miejsce (141 pkt przy 569 pkt Red Bulla)

Poniżej garść statystyk kierowców McLarena z tego sezonu:



 SainzLeclerc
Pozycja57
Punkty165,5 (20 razy w punktach)159 (18 razy w punktach)
% zdobytych punktów zespołu51%49%
Pole position02
Zwycięstwa00
Podia41
Najwyższa pozycja w wyścigu2.2.
Najwyższa pozycja na starcie21
Wyżej w wyścigu814
Wyżej w kwalifikacjach913
Sektory kwalifikacji2343
Lepszy czas wyścigu913
Średnia strata do partnera w kwalach+0.247-0.247
Wizyty w Q31518
Wizyty w Q22222
Średnia pozycja w kwalifikacjach8.096.55
Średnia pozycja na mecie6.057.19
Wyżej na mecie niż na starcieW 10 wyścigachW 9 wyścigach
Przejechane kilometry6399 (1. wynik)5825 (11. wynik)
Koszty dla zespołu$2 058 000 (11. wynik)$4 578 000 (2. wynik)
Zarobki10 mln euro12 mln euro

Zespół

 

To był kolejny rok kontynuacji powrotu McLarena na szczyty Formuły 1. I kolejny raz mogą go uznać za udany. Ambicje ekipy są duże, mają potencjał technologiczny i ludzki i trzeba umieć go wykorzystywać.

Świetne wyniki jednego kierowcy, pokazujące szybkość całego pakietu, były jednak nieco psute przez gorsze wyniki drugiego zawodnika. Postawa Daniela Ricciardo z pewnością była zaskoczeniem dla McLarena i kibiców. Ekipa próbowała mu pomóc, ale jednocześnie mówiła, że mają ograniczone możliwości.

Cały sezon mimo to należy ocenić na plus, zwłaszcza, że udało się sięgnąć po pole position oraz zwycięstwo w wyścigu. Coś, co jeszcze kilka lat temu było dla tej ekipy nieosiągalne.



McLaren jest jedną z tych ekip, które zdecydowanie mogą zaskoczyć w 2022 roku.

Moja ocena: 8/10

Kierowcy

 

Lando Norris

Chyba wszyscy byliśmy pod wrażeniem tego, co robi w pierwszej połowie sezonu Lando Norris. Kilkoma wyścigami z rzędu w pierwszej piątce i równą, bardzo szybką jazdą, zapunktował on sobie mocno u kibiców i dziennikarzy.

Genialny sezon, w którym zabrakło kropki nad „i”. Dwukrotnie z winy Norrisa. I to jest jeszcze coś, czego ten bardzo młody kierowca musi się nauczyć.

Bardzo ważne będzie dla Lando nowe otwarcie w Formule 1. Jeżeli nadal będzie dominował nad Ricciardo, ugruntuje swoją pozycję i będzie mógł już śmiało być wymieniany w gronie przyszłych mistrzów. Już teraz nawet pojawiają się głosy, że to jego powinien był wziąć Mercedes, a nie Russella.

Moja ocena: 8/10

Daniel Ricciardo

Ten sezon pokazał, jak mocno na postrzeganie kierowcy może wpływać jego zgranie z bolidem. Gdyby Ricciardo wcześniejszymi walkami z Vettelem, Verstappenem i Sainzem, nie ugruntował sobie pozycji świetnego kierowcy, po tym sezonie zostałby „zjedzony”.



Wyraźnie ustępował Norrisowi i czasem bardzo smutno się patrzyło na jego występy, ale on nie poddawał się i na Monzy zostało mu to wynagrodzone.

Ja nadal wierzę w Ricciardo i czekam na start sezonu 2022, w którym może błysnąć.

Moja ocena: 6/10

Waszym zdaniem

 

Zapraszam Was do oceny ekipy McLarena.

Jak oceniasz postawę McLarena w tym sezonie?

Pod uwagę bierzcie ogólną sytuację zespołu, ubiegły rok i możliwości ekipy - finansowe, organizacyjne i personalne 1 - Fatalna, gorzej być nie mogło 10 - Rewelacyjna, lepiej być nie mogło

Czy według Ciebie pozycja w tabeli odzwierciedla potencjał bolidu McLarena w sezonie 2021?

Jak oceniasz postawę Lando Norrisa w sezonie 2021?

Jak oceniasz postawę Daniela Ricciardo w sezonie 2021?

McLaren po sezonie 2021
Dziękuję za głosowanie

Share your Results:

Oceniliście Alpine

 

Alpine uzyskało średnią Waszych głosów 7,14 w 10-stopniowej skali, co oznacza, że jest póki co najlepiej ocenionym zespołem sezonu 2021.



ZespółOcena
McLaren7,60
Ferrari7,48
Alpine7,14
AlphaTauri6,99
Williams5.07
Aston Martin3.96
Alfa Romeo3.15
Haas1.84

67% z Was uznało, że pozycja tej ekipy w klasyfikacji generalnej odzwierciedla jej potencjał. 30% zaznaczyło opcję „Mniej więcej”, a 3% odpowiedź „Nie”.

Fernando Alonso oceniliście na 7,9 średnio, a Estebana Ocona na 7.15, co oznacza, że są jednymi z najlepiej ocenionymi przez Was dotychczas.

 KierowcaOcena
1Pierre Gasly8,56
16Carlos Sainz8,24
2Lando Norris8,2
3Fernando Alonso7,90
4Esteban Ocon7,15
17Charles Leclerc7,05
5Robert Kubica6,53
6George Russell6,08
7Daniel Ricciardo5,84
8Nicholas Latifi5,21
9Sebastian Vettel4,42
10Lance Stroll4,1
11Yuki Tsunoda3,40
12Kimi Raikkonen3,33
13Mick Schumacher3,16
14Antonio Giovinazzi3,14
15Nikita Mazepin2,17

Podsumowania innych ekip:

Haas

Alfa Romeo

Williams

Aston Martin

AlphaTauri

Alpine



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi