Sezon bardzo dobry, choć momentami pechowy. Rok 2021 był dla Ferrari bardzo ważny, bo nabrali pewności, że w obecnym układzie są w stanie zdziałać wiele.
Oczekiwania
Te w przypadku Ferrari zawsze są duże, choć trzeba przyznać, że kilka ostatnich lat mocno ostudziło nastroje.
Nikt nie oczekiwał, że Ferrari będzie walczyć o regularne zwycięstwa, ale myślę, że wiele osób liczyło na to, że ekipa z Maranello będzie bardziej przewidywalna, lepiej prowadzona i nie będzie popełniała niepotrzebnych błędów.
Statystyki
Zacznijmy od podstawowych danych, dotyczących zespołu:
Miejsce w generalce: 3.
Punkty: 324,5
Najwyższa pozycja na starcie: 1. (Leclerc x2)
Najwyższa pozycja w wyścigu: 2. (Leclerc i Sainz)
Obecność w Q2: 44
Obecność w Q3: 33
Zniszczenia bolidów: $6 636 000 (2. miejsce)
DHL Fastest Pit-Stop: 3. miejsce (266 pkt przy 569 pkt Red Bulla)
Poniżej garść statystyk kierowców Ferrari z tego sezonu:
Sainz | Leclerc | |
---|---|---|
Pozycja | 5 | 7 |
Punkty | 165,5 (20 razy w punktach) | 159 (18 razy w punktach) |
% zdobytych punktów zespołu | 51% | 49% |
Pole position | 0 | 2 |
Zwycięstwa | 0 | 0 |
Podia | 4 | 1 |
Najwyższa pozycja w wyścigu | 2. | 2. |
Najwyższa pozycja na starcie | 2 | 1 |
Wyżej w wyścigu | 8 | 14 |
Wyżej w kwalifikacjach | 9 | 13 |
Sektory kwalifikacji | 23 | 43 |
Lepszy czas wyścigu | 9 | 13 |
Średnia strata do partnera w kwalach | +0.247 | -0.247 |
Wizyty w Q3 | 15 | 18 |
Wizyty w Q2 | 22 | 22 |
Średnia pozycja w kwalifikacjach | 8.09 | 6.55 |
Średnia pozycja na mecie | 6.05 | 7.19 |
Wyżej na mecie niż na starcie | W 10 wyścigach | W 9 wyścigach |
Przejechane kilometry | 6399 (1. wynik) | 5825 (11. wynik) |
Koszty dla zespołu | $2 058 000 (11. wynik) | $4 578 000 (2. wynik) |
Zarobki | 10 mln euro | 12 mln euro |
Zespół
Szczerze mówiąc, uważam, że to był zdecydowanie lepszy sezon Ferrari niż kilka poprzednich. Bolid był znacznie szybszy, co potwierdzają 2 pole position. Momentami Leclerc i Sainz potrafili namieszać, a wszystko to działo się przy jednoczesnych zaawansowanych pracach nad bolidem na sezon 2022.
Tym co jednak najbardziej mi zaimponowało, to mała liczba głupich błędów czy niepowodzeń strategicznych. Po 8. miejscu w DHL Fastest Lap Award, teraz mechanicy poprawili się na 3. pozycję. A tylko bezbłędne Ferrari jest w stanie rywalizować o najwyższe cele.
Niestety, jeden z niewielu błędów, był najbardziej kosztownym. Ferrari być może straciło zwycięstwo w Monte Carlo przez brak pełnej naprawy auta Charlesa Leclerca po jego wypadku w kwalifikacjach do GP Monako.
Moja ocena: 7/10
Kierowcy
Carlos Sainz
Na pierwszy rzut oka Hiszpan zaliczył świetny sezon. Wielu skazywało go na bycie pomocnikiem Charlesa Leclerca (również ja). A tymczasem Carlos zaskoczył. 4 razy był na podium (4 razy częściej niż Leclerc), punktował aż 20 razy i zajął 5. miejsce w klasyfikacji generalnej – dwie pozycje wyżej od kolegi z ekipy.
Gdy jednak przyjrzeć się szczegółom, wychodzi, że w większej liczbie rund (i w kwalifikacjach i wyścigu) tym szybszym był Leclerc. Carlos miał sporo szczęścia, ale też był niesamowicie regularny.
Hiszpan wykonał wszystko, czego oczekiwało od niego przed sezonem Ferrari. Zaskoczył mnie szybkością i dlatego jego ocena musi być wysoka.
Moja ocena: 8/10
Charles Leclerc
Było szybko, ale nieregularnie i pechowo. Było też więcej błędów w ważniejszych momentach – takich jak ten w Monte Carlo. Charles nie zaliczył złego sezonu, ale w 2021 roku padł nieco ofiarą hype`u, jaki wokół niego został stworzony. Od Monakijczyka oczekuje się znacznie więcej, a przede wszystkim by to „więcej” było odzwierciedlone wynikami.
Przed Charlesem teraz ważne zadanie pokazania, że jest takim talentem, za jaki jest uważany. Może być on jednym z wygranych nowego otwarcia.
Moja ocena: 7/10
Waszym zdaniem
Zapraszam Was do oceny ekipy Ferrari za poprzedni rok.
Jak oceniasz postawę Ferrari w tym sezonie?
Pod uwagę bierzcie ogólną sytuację zespołu, ubiegły rok i możliwości ekipy - finansowe, organizacyjne i personalne 1 - Fatalna, gorzej być nie mogło 10 - Rewelacyjna, lepiej być nie mogło
Czy według Ciebie pozycja w tabeli odzwierciedla potencjał bolidu Ferrari w sezonie 2021?
Jak oceniasz postawę Carlosa Sainza w sezonie 2021?
Jak oceniasz postawę Charlesa Leclerca w sezonie 2021?
Share your Results:
Oceniliście McLarena
Ekipa z Woking uzyskała średnią Waszych głosów w wysokości 7,6 co czyni ją najlepiej ocenionym zespołem po sezonie 2021.
Kierowca | Ocena | |
---|---|---|
1 | Pierre Gasly | 8,56 |
16 | Carlos Sainz | 8,24 |
2 | Lando Norris | 8,2 |
3 | Fernando Alonso | 7,90 |
4 | Esteban Ocon | 7,15 |
17 | Charles Leclerc | 7,05 |
5 | Robert Kubica | 6,53 |
6 | George Russell | 6,08 |
7 | Daniel Ricciardo | 5,84 |
8 | Nicholas Latifi | 5,21 |
9 | Sebastian Vettel | 4,42 |
10 | Lance Stroll | 4,1 |
11 | Yuki Tsunoda | 3,40 |
12 | Kimi Raikkonen | 3,33 |
13 | Mick Schumacher | 3,16 |
14 | Antonio Giovinazzi | 3,14 |
15 | Nikita Mazepin | 2,17 |
46% z Was uważa, że pozycja McLarena w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał zrobionego w Woking auta. 39% osób zaznaczyło opcję „mniej więcej”, a 15% uważa, że ta pozycja nie odzwierciedla szybkości zespołu.
Bardzo wysoko oceniliście Lando Norrisa, który uzyskał średnią 8,2. Znacznie gorsze noty daliście Danielowi Ricciardo, który dostał 5,84.
Zespół | Ocena |
---|---|
McLaren | 7,60 |
Ferrari | 7,48 |
Alpine | 7,14 |
AlphaTauri | 6,99 |
Williams | 5.07 |
Aston Martin | 3.96 |
Alfa Romeo | 3.15 |
Haas | 1.84 |