KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Wrażenia po sezonie: Ferrari



Sezon bardzo dobry, choć momentami pechowy. Rok 2021 był dla Ferrari bardzo ważny, bo nabrali pewności, że w obecnym układzie są w stanie zdziałać wiele.

Oczekiwania

 

Te w przypadku Ferrari zawsze są duże, choć trzeba przyznać, że kilka ostatnich lat mocno ostudziło nastroje.

Nikt nie oczekiwał, że Ferrari będzie walczyć o regularne zwycięstwa, ale myślę, że wiele osób liczyło na to, że ekipa z Maranello będzie bardziej przewidywalna, lepiej prowadzona i nie będzie popełniała niepotrzebnych błędów.

Statystyki

 

Zacznijmy od podstawowych danych, dotyczących zespołu:



Miejsce w generalce: 3.
Punkty: 324,5
Najwyższa pozycja na starcie: 1. (Leclerc x2)
Najwyższa pozycja w wyścigu: 2. (Leclerc i Sainz)
Obecność w Q2: 44
Obecność w Q3: 33
Zniszczenia bolidów: $6 636 000 (2. miejsce)
DHL Fastest Pit-Stop: 3. miejsce (266 pkt przy 569 pkt Red Bulla)

Poniżej garść statystyk kierowców Ferrari z tego sezonu:

SainzLeclerc
Pozycja57
Punkty165,5 (20 razy w punktach)159 (18 razy w punktach)
% zdobytych punktów zespołu51%49%
Pole position02
Zwycięstwa00
Podia41
Najwyższa pozycja w wyścigu2.2.
Najwyższa pozycja na starcie21
Wyżej w wyścigu814
Wyżej w kwalifikacjach913
Sektory kwalifikacji2343
Lepszy czas wyścigu913
Średnia strata do partnera w kwalach+0.247-0.247
Wizyty w Q31518
Wizyty w Q22222
Średnia pozycja w kwalifikacjach8.096.55
Średnia pozycja na mecie6.057.19
Wyżej na mecie niż na starcieW 10 wyścigachW 9 wyścigach
Przejechane kilometry6399 (1. wynik)5825 (11. wynik)
Koszty dla zespołu$2 058 000 (11. wynik)$4 578 000 (2. wynik)
Zarobki10 mln euro12 mln euro

Zespół

 

Szczerze mówiąc, uważam, że to był zdecydowanie lepszy sezon Ferrari niż kilka poprzednich. Bolid był znacznie szybszy, co potwierdzają 2 pole position. Momentami Leclerc i Sainz potrafili namieszać, a wszystko to działo się przy jednoczesnych zaawansowanych pracach nad bolidem na sezon 2022.



Tym co jednak najbardziej mi zaimponowało, to mała liczba głupich błędów czy niepowodzeń strategicznych. Po 8. miejscu w DHL Fastest Lap Award, teraz mechanicy poprawili się na 3. pozycję. A tylko bezbłędne Ferrari jest w stanie rywalizować o najwyższe cele.

Niestety, jeden z niewielu błędów, był najbardziej kosztownym. Ferrari być może straciło zwycięstwo w Monte Carlo przez brak pełnej naprawy auta Charlesa Leclerca po jego wypadku w kwalifikacjach do GP Monako.

Moja ocena: 7/10

Kierowcy

 

Carlos Sainz

Na pierwszy rzut oka Hiszpan zaliczył świetny sezon. Wielu skazywało go na bycie pomocnikiem Charlesa Leclerca (również ja). A tymczasem Carlos zaskoczył. 4 razy był na podium (4 razy częściej niż Leclerc), punktował aż 20 razy i zajął 5. miejsce w klasyfikacji generalnej – dwie pozycje wyżej od kolegi z ekipy.



Gdy jednak przyjrzeć się szczegółom, wychodzi, że w większej liczbie rund (i w kwalifikacjach i wyścigu) tym szybszym był Leclerc. Carlos miał sporo szczęścia, ale też był niesamowicie regularny.

Hiszpan wykonał wszystko, czego oczekiwało od niego przed sezonem Ferrari. Zaskoczył mnie szybkością i dlatego jego ocena musi być wysoka.

Moja ocena: 8/10

Charles Leclerc

Było szybko, ale nieregularnie i pechowo. Było też więcej błędów w ważniejszych momentach – takich jak ten w Monte Carlo. Charles nie zaliczył złego sezonu, ale w 2021 roku padł nieco ofiarą hype`u, jaki wokół niego został stworzony. Od Monakijczyka oczekuje się znacznie więcej, a przede wszystkim by to „więcej” było odzwierciedlone wynikami.

Przed Charlesem teraz ważne zadanie pokazania, że jest takim talentem, za jaki jest uważany. Może być on jednym z wygranych nowego otwarcia.



Moja ocena: 7/10

Waszym zdaniem

 

Zapraszam Was do oceny ekipy Ferrari za poprzedni rok.

Jak oceniasz postawę Ferrari w tym sezonie?

Pod uwagę bierzcie ogólną sytuację zespołu, ubiegły rok i możliwości ekipy - finansowe, organizacyjne i personalne 1 - Fatalna, gorzej być nie mogło 10 - Rewelacyjna, lepiej być nie mogło

Czy według Ciebie pozycja w tabeli odzwierciedla potencjał bolidu Ferrari w sezonie 2021?

Jak oceniasz postawę Carlosa Sainza w sezonie 2021?

Jak oceniasz postawę Charlesa Leclerca w sezonie 2021?

Ferrari po 2021
Dziękuję za głosowanie

Share your Results:

Oceniliście McLarena

 

Ekipa z Woking uzyskała średnią Waszych głosów w wysokości 7,6 co czyni ją najlepiej ocenionym zespołem po sezonie 2021.



KierowcaOcena
1Pierre Gasly8,56
16Carlos Sainz8,24
2Lando Norris8,2
3Fernando Alonso7,90
4Esteban Ocon7,15
17Charles Leclerc7,05
5Robert Kubica6,53
6George Russell6,08
7Daniel Ricciardo5,84
8Nicholas Latifi5,21
9Sebastian Vettel4,42
10Lance Stroll4,1
11Yuki Tsunoda3,40
12Kimi Raikkonen3,33
13Mick Schumacher3,16
14Antonio Giovinazzi3,14
15Nikita Mazepin2,17

46% z Was uważa, że pozycja McLarena w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał zrobionego w Woking auta. 39% osób zaznaczyło opcję „mniej więcej”, a 15% uważa, że ta pozycja nie odzwierciedla szybkości zespołu.

Bardzo wysoko oceniliście Lando Norrisa, który uzyskał średnią 8,2. Znacznie gorsze noty daliście Danielowi Ricciardo, który dostał 5,84.

ZespółOcena
McLaren7,60
Ferrari7,48
Alpine7,14
AlphaTauri6,99
Williams5.07
Aston Martin3.96
Alfa Romeo3.15
Haas1.84



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi