KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Wrażenia po sezonie: Aston Martin



Chodzenie na skróty czasami nie popłaca. Tak było z Astonem Martinem i ich sezonem 2020, który okazał się jednym wielkim rozczarowaniem. Samochód był słaby, a kierowcy nie błyszczeli. A który ma sobie więcej do zarzucenia?

Oczekiwania

 

Po świetnym sezonie 2020, kiedy Aston de facto zdobył trzecią najwyższą liczbę punktów, wiele osób wiązało spore nadzieje z ich występami. Rebranding na Astona Martina dodatkowo podgrzewał emocje. Na papierze w składzie ekipy następowała zmiana jakościowa na plus, ale było to tylko teoretyczne założenie.

Zespół chciał walczyć o podia i spodziewano się, że 5. miejsce w klasyfikacji konstruktorów będzie formalnością. Pierwsze sygnały z testów były pozytywne.

Statystyki

 

Zacznijmy od podstawowych danych, dotyczących zespołu:



Miejsce w generalce: 7.
Punkty: 77
Najwyższa pozycja na starcie: 5. (Vettel)
Najwyższa pozycja w wyścigu: 2. (Vettel)
Obecność w Q2: 35
Obecność w Q3: 14
Zniszczenia bolidów: $3 960 000 (7. miejsce)
DHL Fastest Pit-Stop: 5. miejsce (191 pkt przy 569 pkt Red Bulla)

Poniżej garść statystyk kierowców Astona Martina z tego sezonu:

 VettelStroll
Pozycja1517
Punkty43 (7 razy w punktach)34 (9 razy w punktach)
% zdobytych punktów zespołu56%44%
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia10
Najwyższa pozycja w wyścigu26
Najwyższa pozycja na starcie57
Wyżej w wyścigu1012
Wyżej w kwalifikacjach148
Sektory kwalifikacji3924
Lepszy czas wyścigu1210
Średnia strata do partnera w kwalach-0.309+0.309
Wizyty w Q377
Wizyty w Q21916
Średnia pozycja w kwalifikacjach11.7313.24
Średnia pozycja na mecie10.7711.9
Wyżej na mecie niż na starcieW 9 wyścigachW 11 wyścigach
Przejechane kilometry6228 (4.)5821 (12.)
Koszty dla zespołu$745 000 (18.)$3 215 000 (6.)
Zarobki$15 mln$10 mln

Zespół

 

210 (nie licząc kary) punktów w 17 wyścigach w sezonie 2020 – trzeci najwyższy wynik. 77 punktów w 22 wyścigach sezonu 2021 – 7. wynik. Już ta podstawowa statystyka podsumowuje miniony rok w ekipie Aston Martina. Oczywiście, możemy doliczyć im 18 punktów za 2. miejsce Vettela na Węgrzech, które zostało mu odebrane, ale to i tak w żaden sposób obrazu tego słabego sezonu nie zmieni.



Od początku sezonu wysnuto teorię, że w Astonie zwyczajnie nie wiedzieli, jak rozwijać bolid, nie rozumiejąc jak działają skopiowane z Mercedesa rozstrzygnięcia. Mogło być w tym sporo prawdy, choć warto też zwrócić uwagę, że Aston był jednym z tych zespołów, które poświęciły sezon 2021 na rzecz prac nad nowymi autami.

Nawet jednak biorąc to pod uwagę, trzeba przyznać, że Aston rozczarował – przede wszystkim szybkością ich bolidu bo jej mocno brakowało w soboty.

W niedziele lepiej nie było, a nierówni kierowcy nie pomagali. Przede wszystkim jednak mocniejsi byli rywale – McLaren, Alpine czy AlphaTauri poprawili się mocno, Aston wręcz przeciwnie.

I choć za Strollami nie przepadam, to jestem przekonany, że to był raczej wypadek przy pracy i przed sezonem 2022 nie można ich skreślać, szczególnie biorąc pod uwagę to, jak zbroją się przed kolejnym rokiem. Jedno pozostanie niezmienne – kierowcy. A oni do najlepszych (już) nie należą.

Moja ocena: 4/10

Kierowcy

 

Sebastian Vettel

Jak wiecie, nie cenię wysoko aktualnych umiejętności Sebastiana Vettela. Porównanie tego, co zrobił przeciwko Strollowi z tym, co robił np. Sergio Perez na tle Kanadyjczyka, nie wygląda dobrze dla Niemca.



Sebastian nadal potrafi błysnąć, zyskać coś dzięki doświadczeniu i zaangażowaniu. Podobnie było np. z Kimim Raikkonenem w Ferrari. Coraz częściej jednak zaczyna brakować zwyczajnej prędkości. Vettel był w tym sezonie bardzo nierówny. Potrafił dwukrotnie być na podium, ale też miewał wyścigi, gdzie walczył z Alfami czy Williamsami.

Nie sądzę, by ta sytuacja się poprawiła i raczej wróżę Niemcowi ostatni sezon w F1.

Moja ocena: 5/10

Lance Stroll

Lance pewnego poziomu nie przeskoczy. Ma już w F1 aż 100 wyścigów i często samo to doświadczenie daje mu przewagę nad rywalami, ale błysku w tym sezonie nie widzieliśmy. Słabe były kwalifikacje, przeciętne wyścigi. I choć punktował w ubiegłym roku częściej niż Vettel, to jednak zdobył mniej punktów.

Ze Strollem zawsze będę miał problem i żebym o nim mógł zapominać, potrzebuję lepszych występów Lance`a. Jestem jednak przekonany, że w sezonie 2022 będzie wypadał lepiej na tle Vettela.

Moja ocena: 5/10

Waszym zdaniem

 

Zapraszam Was do ocenienia poczynań Astona Martina i jego kierowców.



Jak oceniasz postawę Astona Martina w tym sezonie?

Pod uwagę bierzcie ogólną sytuację zespołu, ubiegły rok i możliwości ekipy - finansowe, organizacyjne i personalne 1 - Fatalna, gorzej być nie mogło 10 - Rewelacyjna, gorzej być nie mogło

Czy według Ciebie pozycja w tabeli odzwierciedla potencjał bolidu Astona Martina w sezonie 2021?

Jak oceniasz postawę Sebastiana Vettela w sezonie 2021?

Jak oceniasz postawę Lance Strolla w sezonie 2021?

Aston Martin po sezonie 2021
Dziękuję za głosowanie!

Share your Results:

Oceniliście Williamsa

 

Średnia nota Williamsa to 5.7 a zatem zdecydowanie najlepsza spośród dotychczasowych głosowań.



ZespółOcena
McLaren7,60
Ferrari7,48
Alpine7,14
AlphaTauri6,99
Williams5.07
Aston Martin3.96
Alfa Romeo3.15
Haas1.84

42% z Was odpowiedziało, że miejsca ekipy z Grove w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał ich bolidu. Odpowiedź „mniej więcej” zaznaczyło 35% osób, a odpowiedź „nie” wskazało 23% osób.

Średnia Waszych ocen George Russella to 6,08, a zatem najwyższa spośród dotychczas ocenianych przez Was zawodników podstawowych.

Nicholas Latifi uzyskał średnią 5,21.

 KierowcaOcena
1Pierre Gasly8,56
16Carlos Sainz8,24
2Lando Norris8,2
3Fernando Alonso7,90
4Esteban Ocon7,15
17Charles Leclerc7,05
5Robert Kubica6,53
6George Russell6,08
7Daniel Ricciardo5,84
8Nicholas Latifi5,21
9Sebastian Vettel4,42
10Lance Stroll4,1
11Yuki Tsunoda3,40
12Kimi Raikkonen3,33
13Mick Schumacher3,16
14Antonio Giovinazzi3,14
15Nikita Mazepin2,17



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi