KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Motor Racing - Formula One Testing - Day Three - Sakhir, Bahrain

Wrażenia po sezonie: Alpine



Skoro jesteśmy już przy ekipie Alpine, to pora podsumować jej poczynania w sezonie 2021, gdyż była jedną z tych, na które patrzyło się najprzyjemniej, również za sprawą jej kierowców.

Oczekiwania

 

Choć był entuzjazm, to wydaje mi się, że wszystkich zastanawiało, jaką naprawdę formę pokaże przebrandowane Renault i jak będą prezentować się jego kierowcy – Esteban Ocon, który przegrywał z Danielem Ricciardo i wracający po 2 latach 40-letni Fernando Alonso.

Zmiany zaszły też w strukturze organizacyjnej, choć akurat one na złe wyjść nie mogły. Zapowiedzi były mniej szumne niż w poprzednich – mało udanych sezonach. Realistycznie liczono, że uda się powalczyć o 5. miejsce w generalce.

Statystyki

 

Zacznijmy od podstawowych danych, dotyczących zespołu:



Miejsce w generalce: 5.
Punkty: 155
Najwyższa pozycja na starcie: 5. (Alonso i Ocon)
Najwyższa pozycja w wyścigu: 1. (Ocon)
Obecność w Q2: 39
Obecność w Q3: 21
Zniszczenia bolidów: $942 000 (10. miejsce)
DHL Fastest Pit-Stop: 7. miejsce (155 pkt przy 569 pkt Red Bulla)

Poniżej garść statystyk kierowców Alpine z tego sezonu:

 AlonsoOcon
Pozycja1011
Punkty81 (15 razy w punktach)74 (14 razy w punktach)
% zdobytych punktów zespołu52%48%
Pole position00
Zwycięstwa01
Podia11
Najwyższa pozycja w wyścigu31
Najwyższa pozycja na starcie55
Wyżej w wyścigu1111
Wyżej w kwalifikacjach1111
Sektory kwalifikacji3234
Lepszy czas wyścigu202
Średnia strata do partnera w kwalach-0.044+0.044
Wizyty w Q31110
Wizyty w Q299
Średnia pozycja w kwalifikacjach10.8210.73
Średnia pozycja na mecie9,9010,59
Wyżej na mecie niż na starcieW 13 wyścigachW 10 wyścigach
Przejechane kilometry62035682
Koszty dla zespołu$497 000 (19.)$445 000 (20.)
Zarobki20 mln funtów5 mln funtów

Zespół

 

Domyślam się, że w Enstone dwa podia w sezonie, w tym zwycięstwo, braliby przed sezonem w ciemno. Podobnie pewnie, jak 5. miejsce, choć tam cały czas mierzą w podium w klasyfikacji generalnej.



Myślę, że po tym sezonie mogą być zadowoleni, również ze swojego samochodu. Bywał on co prawda nierówny, a 5. miejsce w generalce nie przyszło łatwo, ale główny cel został osiągnięty. Do czterech ekip przed nimi nie mieli jednak podejścia.

Szczególnie usatysfakcjonowani w tym przejściowym sezonie mogli być też ze swoich kierowców. Szanowali oni samochód, uczyli się i pracowali na sezon 2022. Alpine jest jednym z tych zespołów, które mogą zaskoczyć pozytywnie w przyszłym roku.

Moja ocena: 6/10

Kierowcy

 

Fernando Alonso

Miałem obawy dotyczące tego powrotu, ale zupełnie niesłusznie. Przede wszystkim Hiszpan zaimponował mi swoim podejściem – spokojnym, cierpliwym i pokornym. To zupełne jego przeciwieństwo z ostatnich lat w McLarenie.

Początek był oporny, widać było, że Fernando potrzebuje czasu na naukę. Wykorzystywał jednak inne swoje atuty i to skutecznie. Gdy do tego doszło zrozumienie działania bolidu, Fernando prezentował się świetnie, dając nam sporo radochy.



Fakt, że pokonał Ocona, choć nieznacznie, zasługuje na uwagę i docenienie, bo przecież Esteban jest kreowany na wielki talent.

Moja ocena: 8/10

Esteban Ocon

Ten sezon przekonał mnie do Estebana. Przyjemnie się go oglądało na torze, widać było, że również potrzebuje sporo nauki, ale fajnie dogadywał się z Alonso i presja Fernando w zespole nie dosięgnęła go w dużym stopniu.

Być może spodziewałem się nieco większej przewagi na początku sezonu nad kolegą z zespołu, ale zwycięstwo na Węgrzech wiele zrekompensowało.

Moja ocena: 7/10

Waszym zdaniem

 

Zapraszam Was do oceny ekipy Alpine.



Jak oceniasz postawę Alpine w tym sezonie?

Pod uwagę bierzcie ogólną sytuację zespołu, ubiegły rok i możliwości ekipy - finansowe, organizacyjne i personalne 1 - Fatalna, gorzej być nie mogło 10 - Rewelacyjna, lepiej być nie mogło

Czy według Ciebie pozycja w tabeli odzwierciedla potencjał bolidu Alpine w sezonie 2021?

Jak oceniasz postawę Fernando Alonso w sezonie 2021?

Jak oceniasz postawę Estebana Ocona w sezonie 2021?

Alpine po 2021
Dziękuję za głosowanie

Share your Results:

Oceniliście AlphaTauri

 

W poprzednim tekście mogliście ocenić ekipę AlphaTauri. Jej średnia głosów to 6,99, a zatem najwyższa z dotychczasowych.

ZespółOcena
McLaren7,60
Ferrari7,48
Alpine7,14
AlphaTauri6,99
Williams5.07
Aston Martin3.96
Alfa Romeo3.15
Haas1.84

29% z Was uważa, że miejsce AlphaTauri w sezonie 2021 odzwierciedla potencjał ich bolidu. 47% osób zaznaczyło odpowiedź „Mniej więcej”, a 24% osób uważa, że nie.

Pierra Gasly oceniliście na 8,56 czyli najwyżej z dotychczasowych zawodników. Yuki Tsunoda uzyskał 7. notę.

 KierowcaOcena
1Pierre Gasly8,56
16Carlos Sainz8,24
2Lando Norris8,2
3Fernando Alonso7,90
4Esteban Ocon7,15
17Charles Leclerc7,05
5Robert Kubica6,53
6George Russell6,08
7Daniel Ricciardo5,84
8Nicholas Latifi5,21
9Sebastian Vettel4,42
10Lance Stroll4,1
11Yuki Tsunoda3,40
12Kimi Raikkonen3,33
13Mick Schumacher3,16
14Antonio Giovinazzi3,14
15Nikita Mazepin2,17

Podsumowania innych ekip:

Haas

Alfa Romeo

Williams

Aston Martin

AlphaTauri



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi