KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Wrażenia po sezonie: AlphaTauri



Zespół skrajności, zespół, który zaskoczył. Zespół, w którym obaj kierowcy nie zasługują, by w nim być. Jeden bo jest za dobry, drugi bo jest za słaby.

Oczekiwania

 

AlphaTauri jest dość specyficznym zespołem. Jako ekipa totalnie satelicka Red Bulla, nie stawia przed sobą zbyt wygórowanych celów przed każdym sezonem. Oczekiwań nie mają też kibice. Myślę jednak, że regularne wizyty w punktach były planem optimum. Planem maksimum byłaby przynajmniej jedna wizyta na podium. W ekipie wiedzieli, że o powtórzenie Monzy będzie bardzo trudno.

Statystyki

 

Zacznijmy od podstawowych danych, dotyczących zespołu:



Miejsce w generalce: 6.
Punkty: 142
Najwyższa pozycja na starcie: 2. (Gasly)
Najwyższa pozycja w wyścigu: 3. (Gasly)
Obecność w Q2: 36
Obecność w Q3: 7
Zniszczenia bolidów: $4 456 000 (6. miejsce)
DHL Fastest Pit-Stop: 9. miejsce (83 pkt przy 569 pkt Red Bulla)

Poniżej garść statystyk kierowców AlphaTauri z tego sezonu:

 GaslyTsunoda
Pozycja914
Punkty110 (15 razy w punktach)32 (7 razy w punktach)
% zdobytych punktów zespołu77%23%
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia10
Najwyższa pozycja w wyścigu34
Najwyższa pozycja na starcie27
Wyżej w wyścigu165
Wyżej w kwalifikacjach211
Sektory kwalifikacji576
Lepszy czas wyścigu175
Średnia strata do partnera w kwalach-0.603+0.603
Wizyty w Q3189
Wizyty w Q22214
Średnia pozycja w kwalifikacjach6.8212.48
Średnia pozycja na mecie9.3612.86
Wyżej na mecie niż na starcieW 4 wyścigachW 9 wyścigach
Przejechane kilometry55435362
Koszty dla zespołu$1 327 000$3 129 000
Zarobki5 mln funtów0,5 mln funtów

Zespół

 

Szybkość bolidu AlphaTauri uznaję za jedno z większych zaskoczeń sezonu 2021. Fakt, że siódma ekipa poprzedniego sezonu była w stanie praktycznie zawsze być w Q3, kwalifikować się w pierwszej piątce i regularnie być w punktach, świadczy o ich bardzo dużym rozwoju.



Co prawda liczba punktów, jaką zdobywali średnio na wyścig jest niewiele wyższa niż w ubiegłym roku, ale śmiem twierdzić, że w sezonie 2020 mieli równiejszy skład niż w minionym.

Bolączki były dwie. Pierwszym było tempo wyścigowe, często związane ze zużywaniem się opon. Dość powiedzieć, że Gasly tylko w 4 wyścigach dojechał do mety wyżej niż do nich wystartował. W przypadku Tsunody było to 9 wyścigów, co tylko pokazuje, jak wolny był Japończyk na jednym okrążeniu.

Drugim słabym punktem były pit-stopy, które były drugimi najwolniejszymi w stawce.

Moja ocena: 8/10

Kierowcy

 

Pierre Gasly

To był świetny sezon w jego wykonaniu. Potrafił wykorzystać potencjał samochodu w 100% w kwalifikacjach. W wyścigach, które często były dla niego frustrujące, robił co mógł i dało to nawet podium. Trudno mi sobie wyobrazić lepszy sezon w tym bolidzie niż zaliczył Pierre, który prawdziwie dojrzał. Teraz byłby w pełni gotowe na szansę w Red Bullu.



Przy zabetonowaniu w Alpine, widzę dla niego tylko jedną opcję na przyszłość, w której jest możliwa walka o wysokie cele – Aston za Sebastiana Vettela w 2023 roku. Pytanie, czy Lawrence pozwoli na rozjechanie Lance`a.

Moja ocena: 9/10

Yuki Tsunoda

„Najlepszy debiut ostatnich 20 lat” zmienił się w największe rozczarowanie ostatnich 20 lat. Wrzaski przez radio, rozbite bolidy, fatalne kwalifikacje i 2-3 przebłyski w trakcie sezonu.

Gdyby nie seria lepszych wyników pod koniec sezonu, spisałbym Yukiego na straty. Musi on jednak mocno podnieść poziom bo bez tego nawet wsparcie Hondy nie pomoże. Gdyby nie powiązania i brak lepszych kandydatów, Yukiego nie byłoby w AlphaTauri już w połowie sezonu.



Moja ocena: 3/10

Waszym zdaniem

 

Zapraszam Was do ocenienia poczynań AlphaTauri i jego kierowców.

Jak oceniasz postawę AlphaTauri w tym sezonie?

Pod uwagę bierzcie ogólną sytuację zespołu, ubiegły rok i możliwości ekipy - finansowe, organizacyjne i personalne 1 - Fatalna, gorzej być nie mogło 10 - Rewelacyjna, gorzej być nie mogło

Czy według Ciebie pozycja w tabeli odzwierciedla potencjał bolidu AlphaTauri w sezonie 2021?

Jak oceniasz postawę Pierra Gasly w sezonie 2021?

Jak oceniasz postawę Yukiego Tsunody w sezonie 2021?

AlphaTauri po sezonie 2021
Dziękuję za głosowanie!

Share your Results:

Oceniliście Astona

 

W poprzednim tego typu wpisie poprosiłem Was o ocenę występów Astona Martina w sezonie 2021. Zespół otrzymał średnią 3.96 co jest drugim wynikiem w Waszych głosowaniach.



45% z Was uważa, że miejsce Astona Martina odzwierciedla potencjał ich bolidu w sezonie 2021. 33% zaznaczyło opcję „Mniej więcej”, a 22% opcję „Nie”.

ZespółOcena
McLaren7,60
Ferrari7,48
Alpine7,14
AlphaTauri6,99
Williams5.07
Aston Martin3.96
Alfa Romeo3.15
Haas1.84

Sebastian Vettel otrzymał średnią 4.42, a Lance Stroll niewiele niższą – 4.1.

 KierowcaOcena
1Pierre Gasly8,56
16Carlos Sainz8,24
2Lando Norris8,2
3Fernando Alonso7,90
4Esteban Ocon7,15
17Charles Leclerc7,05
5Robert Kubica6,53
6George Russell6,08
7Daniel Ricciardo5,84
8Nicholas Latifi5,21
9Sebastian Vettel4,42
10Lance Stroll4,1
11Yuki Tsunoda3,40
12Kimi Raikkonen3,33
13Mick Schumacher3,16
14Antonio Giovinazzi3,14
15Nikita Mazepin2,17



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi