KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

large-2021 Dutch Grand Prix - Saturday-39

Wracają 90-minutowe treningi, jak będą wyglądały weekendy F1?



Nieoficjalne informacje mówią, że weekendy wyścigowe F1, choć krótsze, będą ponownie składały się z dwóch 90-minutowych sesji treningowych.

W związku z kalendarzem składającym się z 23 wyścigów, Formuła 1 chce bardziej skondensować weekendy wyścigowe i w związku z tym planuje, że aktywności na torze będą zaczynały się później, a kluczowe osoby w ekipach, w tym kierowcy i szefostwo, nie będą musiały być w padoku w czwartki.

W związku z tym w piątkowe poranki będą odbywały się konferencje prasowe, po których – około godziny 13:00 czasu lokalnego, zaczynał będzie się pierwszy trening.



Najciekawszą dla kibiców zmianą będzie powrót 90-minutowych sesji treningowych, co będzie ważne dla ekip w rozwoju nowych bolidów w sezonie 2022. W sezonie 2021 piątkowe treningi trwały godzinę, co sprawiało, że mniej było w nich okresów bez żadnej akcji na torze.

Pomiędzy treningami będzie 2-godzinna przerwa, a druga sesja ma zaczynać się o 17 czasu lokalnego. Akcja na torze będzie zatem kończyła się znacznie później niż dotychczas.

Do harmonogramu soboty dodano sesje autografów dla kibiców – oczywiście kiedy będzie to możliwe z wiadomych względów. Pozostałe sesje – godzinny trzeci trening oraz kwalifikacje będą odbywać się bez zmian, poza tym, że skrócono czas Q3, które teraz będzie trwało 10 minut. Q1 potrwa 18 minut, a Q2 15 minut.

Wyścigi ponownie będą odbywać się o godzinie 15 lokalnego czasu.

Tak mają przedstawiać się harmonogramy weekendów wyścigowych w sezonie 2022:

Piątek:
godz. 9:00 – Konferencje prasowe, nagrania, kontrole techniczne
godz. 13:00 – 14:30 – Pierwszy trening
godz. 15:00 – 16:00 – Konferencje prasowe
godz. 17:00 – 18:30 – Drugi trening
godz. 19:00 – Wywiady, briefingi



Sobota:
godz. 9:00 – Spotkania z fanami (wirtualne, prawdziwe), sesje autografów
godz. 12:00 – 13:00 – Trzeci trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje
godz. 17:00 – Wywiady, briefingi

Niedziela:
godz. 13:30 – Parada kierowców
godz. 15:00 – Start wyścigu

Zmiany te mają oczywiście dać więcej czasu pracownikom zespołu pomiędzy wyścigami na odwiedziny najbliższych i sprawić, że obciążenia związane z weekendem wyścigowym będą mniejsze. Dodatkowo taki ruch pozwoli zespołom, które będą działały w ramach nowego limitu wydatków ($140 mln) oszczędzić na kosztach zakwaterowania i funkcjonowania zespołów.

Dla nas oznacza to nieco więcej czasu dla Roberta Kubicy na torze podczas 4 sesji treningowych, jakie przejedzie w sezonie 2022.

Źródło: racingnews365.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi