Nieoficjalne informacje mówią, że weekendy wyścigowe F1, choć krótsze, będą ponownie składały się z dwóch 90-minutowych sesji treningowych.
W związku z kalendarzem składającym się z 23 wyścigów, Formuła 1 chce bardziej skondensować weekendy wyścigowe i w związku z tym planuje, że aktywności na torze będą zaczynały się później, a kluczowe osoby w ekipach, w tym kierowcy i szefostwo, nie będą musiały być w padoku w czwartki.
W związku z tym w piątkowe poranki będą odbywały się konferencje prasowe, po których – około godziny 13:00 czasu lokalnego, zaczynał będzie się pierwszy trening.
Najciekawszą dla kibiców zmianą będzie powrót 90-minutowych sesji treningowych, co będzie ważne dla ekip w rozwoju nowych bolidów w sezonie 2022. W sezonie 2021 piątkowe treningi trwały godzinę, co sprawiało, że mniej było w nich okresów bez żadnej akcji na torze.
Pomiędzy treningami będzie 2-godzinna przerwa, a druga sesja ma zaczynać się o 17 czasu lokalnego. Akcja na torze będzie zatem kończyła się znacznie później niż dotychczas.
Do harmonogramu soboty dodano sesje autografów dla kibiców – oczywiście kiedy będzie to możliwe z wiadomych względów. Pozostałe sesje – godzinny trzeci trening oraz kwalifikacje będą odbywać się bez zmian, poza tym, że skrócono czas Q3, które teraz będzie trwało 10 minut. Q1 potrwa 18 minut, a Q2 15 minut.
Wyścigi ponownie będą odbywać się o godzinie 15 lokalnego czasu.
Tak mają przedstawiać się harmonogramy weekendów wyścigowych w sezonie 2022:
Piątek:
godz. 9:00 – Konferencje prasowe, nagrania, kontrole techniczne
godz. 13:00 – 14:30 – Pierwszy trening
godz. 15:00 – 16:00 – Konferencje prasowe
godz. 17:00 – 18:30 – Drugi trening
godz. 19:00 – Wywiady, briefingi
Sobota:
godz. 9:00 – Spotkania z fanami (wirtualne, prawdziwe), sesje autografów
godz. 12:00 – 13:00 – Trzeci trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje
godz. 17:00 – Wywiady, briefingi
Niedziela:
godz. 13:30 – Parada kierowców
godz. 15:00 – Start wyścigu
Zmiany te mają oczywiście dać więcej czasu pracownikom zespołu pomiędzy wyścigami na odwiedziny najbliższych i sprawić, że obciążenia związane z weekendem wyścigowym będą mniejsze. Dodatkowo taki ruch pozwoli zespołom, które będą działały w ramach nowego limitu wydatków ($140 mln) oszczędzić na kosztach zakwaterowania i funkcjonowania zespołów.
Dla nas oznacza to nieco więcej czasu dla Roberta Kubicy na torze podczas 4 sesji treningowych, jakie przejedzie w sezonie 2022.
Źródło: racingnews365.com