KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

large-2021 Turkish Grand Prix - Saturday

„W F1 masz jeden strzał – spudłujesz – jest po tobie”



W rozmowie z Autosportem Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN, wyjaśnia, dlaczego według niego było za wcześnie, by Theo Pourchaire zadebiutował w Formule 1 w sezonie 2022.

Szef Alfa Romeo F1 Team Orlen od początku mówił, że jest za wcześnie by młody kierowca ART już teraz wchodził do F1. Dlatego – choć pewnie również ze względów finansowych – wybór padł na Guanyu Zhou, ale zespół chciał by podpisano z nim tylko roczną umowę – właśnie po to, by później do ekipy wszedł Pourchaire.

„Jestem przekonany, że musi poprawić się w niektórych aspektach. Ale perfekcyjnie rozumie sytuację, jest bystrym chłopakiem. Doskonale wie, jak działa ten system i czego oczekuje zespół od debiutanta w F1” – mówi Vasseur.



„Sytuacja w F1 jest trudna ponieważ zaczynając sezon masz 6 dni testowych – po 3 na kierowcę. W Hiszpanii może padać śnieg, a w Bahrajnie może nawiać piasku i do pierwszego wyścigu możesz przystępować z zerowym przebiegiem. Musimy brać pod uwagę wszystkie aspekty” – dodaje szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Pourchaire spędzi kolejny sezon w ekipie ART w Formule 2 i będzie czekał na swoją szansę w F1. Nie wiadomo jednak, kiedy ona nadejdzie.

„Myślę, że zmaganie się z presją walki o mistrzostwo będzie dla niego dobrym doświadczeniem. To logiczny cel dla niego po sezonie 2021, biorąc również pod uwagę, że czterech kierowców, którzy finiszowali przed nim w ubiegłym sezonie, nie wraca do F2” – zaznacza Vasseur.

Jednocześnie przyszłość Pourchaire cały czas pozostaje w dyspozycji Saubera.

„Jeżeli będą chcieli dyskutować z Theo, najpierw będą musieli porozmawiać ze mną” – mówi Francuz.



W ciągu 25 lat prowadzenia ART, Vasseur pracował z wieloma znakomitymi kierowcami, którzy następnie trafiali do Formuły 1. Zdaje on sobie sprawę z tego, co jest potrzebne by wprowadzić młodego zawodnika na szczyty motorsportu. Wie też, jakie są zagrożenia we wrzucaniu go na głęboką wodę zbyt wcześnie.

„F1 to jak pistolet z jednym nabojem. Jeżeli spudłujesz, już po tobie. Trzeba zrobić to dobrze. Niedawno z kimś o tym rozmawiałem. Młodzi kierowcy spędzają 14 lat życia marząc o dostaniu się do F1. I kiedy jeżdżą w gokartach, kiedy mają 10 czy 11 lat, ich celem jest F1. Ale kiedy jesteś jej bardzo blisko – i to powiedziałem również Theo – celem nie jest F1. Celem staje się wtedy bycie w F1 w dobrej sytuacji i odnoszenie sukcesów. To zupełnie inna historia, bo kiedy dojdziesz to F1 i wylatujesz z niej po jednym roku, wtedy to katastrofa” – mówi Vasseur, zwracając uwagę, że chodzi zarówno o dobre przygotowanie fizyczne, techniczne, ale też poznanie torów.

„To skomplikowany ekosystem. Jeżeli czegoś ci brakuje, już po tobie” – dodaje.

Źródło: autosport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi