KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Testy F1 w Bahrajnie

Harmonogram, transmisje, składy

blank
large-2021 Turkish Grand Prix - Saturday

„W F1 masz jeden strzał – spudłujesz – jest po tobie”



W rozmowie z Autosportem Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN, wyjaśnia, dlaczego według niego było za wcześnie, by Theo Pourchaire zadebiutował w Formule 1 w sezonie 2022.

Szef Alfa Romeo F1 Team Orlen od początku mówił, że jest za wcześnie by młody kierowca ART już teraz wchodził do F1. Dlatego – choć pewnie również ze względów finansowych – wybór padł na Guanyu Zhou, ale zespół chciał by podpisano z nim tylko roczną umowę – właśnie po to, by później do ekipy wszedł Pourchaire.

„Jestem przekonany, że musi poprawić się w niektórych aspektach. Ale perfekcyjnie rozumie sytuację, jest bystrym chłopakiem. Doskonale wie, jak działa ten system i czego oczekuje zespół od debiutanta w F1” – mówi Vasseur.



„Sytuacja w F1 jest trudna ponieważ zaczynając sezon masz 6 dni testowych – po 3 na kierowcę. W Hiszpanii może padać śnieg, a w Bahrajnie może nawiać piasku i do pierwszego wyścigu możesz przystępować z zerowym przebiegiem. Musimy brać pod uwagę wszystkie aspekty” – dodaje szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Pourchaire spędzi kolejny sezon w ekipie ART w Formule 2 i będzie czekał na swoją szansę w F1. Nie wiadomo jednak, kiedy ona nadejdzie.

„Myślę, że zmaganie się z presją walki o mistrzostwo będzie dla niego dobrym doświadczeniem. To logiczny cel dla niego po sezonie 2021, biorąc również pod uwagę, że czterech kierowców, którzy finiszowali przed nim w ubiegłym sezonie, nie wraca do F2” – zaznacza Vasseur.

Jednocześnie przyszłość Pourchaire cały czas pozostaje w dyspozycji Saubera.

„Jeżeli będą chcieli dyskutować z Theo, najpierw będą musieli porozmawiać ze mną” – mówi Francuz.



W ciągu 25 lat prowadzenia ART, Vasseur pracował z wieloma znakomitymi kierowcami, którzy następnie trafiali do Formuły 1. Zdaje on sobie sprawę z tego, co jest potrzebne by wprowadzić młodego zawodnika na szczyty motorsportu. Wie też, jakie są zagrożenia we wrzucaniu go na głęboką wodę zbyt wcześnie.

„F1 to jak pistolet z jednym nabojem. Jeżeli spudłujesz, już po tobie. Trzeba zrobić to dobrze. Niedawno z kimś o tym rozmawiałem. Młodzi kierowcy spędzają 14 lat życia marząc o dostaniu się do F1. I kiedy jeżdżą w gokartach, kiedy mają 10 czy 11 lat, ich celem jest F1. Ale kiedy jesteś jej bardzo blisko – i to powiedziałem również Theo – celem nie jest F1. Celem staje się wtedy bycie w F1 w dobrej sytuacji i odnoszenie sukcesów. To zupełnie inna historia, bo kiedy dojdziesz to F1 i wylatujesz z niej po jednym roku, wtedy to katastrofa” – mówi Vasseur, zwracając uwagę, że chodzi zarówno o dobre przygotowanie fizyczne, techniczne, ale też poznanie torów.

„To skomplikowany ekosystem. Jeżeli czegoś ci brakuje, już po tobie” – dodaje.

Źródło: autosport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 marca
godz. 08:55 – Trening F3
godz. 12:30 – FP1 F1
godz. 14:00 – Kwalifikacje F3
godz. 16:00 FP2 F1

Sobota, 4 marca
godz. 10:15 – 1. wyścig F3
godz. 12:30 – FP3 F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 5 marca
godz. 09:50 – 2. wyścig F3
godz. 16:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

6h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi