KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Loeb czy Ogier? – Relacja live z Rajdu Monte Carlo



Nie tylko Formuła 1 przechodzi w tym sezonie rewolucję. Do Rajdowych Mistrzostw Świata wchodzą samochody hybrydowe, które mogą mocno przetasować stawkę. Jak poradzą sobie na trasach WRC? Pierwsze odpowiedzi już dziś bowiem startuje Rajd Monte Carlo, z którego relację live znajdziecie poniżej.

*W tekście znajdują się linki partnerskie

Poniżej znajdziecie skróconą relację live z rozpoczynających się dziś zmagań, jednak polecam zajrzeć również pod nią – znajdziecie tam informacje o nowych autach WRC, listę zgłoszeń, kalendarz WRC i harmonogram Rajdu Monte Carlo.

LIVE TIMING



blank



O nowych autach

 

Rally1 – tak nazywa się kategoria samochodów, uczestniczących na najwyższym poziomie w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Auta z napędem hybrydowym przygotowało trzech producentów – Hyundai (i20 N), M-Sport Ford (Puma) i Toyota (Yaris).

Nowe auta będą napędzane silnikami 1.6 z silnikiem elektrycznym zasilanym baterią 3,9 kWh i generuje on 134 KM. Łącznie zatem auta będą miały moc ponad 500 koni mechanicznych. Kierowcy będą decydować o tym, kiedy skorzystać z dodatkowej mocy podczas OS-u. Będzie ona uzyskiwana dzięki systemowi odzyskiwania jej podczas jazdy oraz podczas serwisów. Podczas dojazdówek będzie można używać tylko energii elektrycznej. Silniki spalinowe będą napędzane biopaliwem.

Silnik nie jest jedyną zmianą. Uproszczono aerodynamikę i skrzynię biegów (5 zamiast 6), a samochód ma nową klatkę bezpieczeństwa.

Oczywiście samochód w związku ze zmianami będzie cięższy, co wpłynie na osiągi i póki co można spodziewać się, że będą one niższe niż ubiegłoroczne.



Aby sprawić, że samochody Rally1 będą najszybsze, moc dawnych aut WRC, które będą mogły rywalizować w rajdach, zostanie obniżona.

Kto pojedzie?

 

Kilku kierowców pojedzie tylko wybrane rundy – mowa m.in. o 9-krotnym i 8-krotnym mistrzach świata czyli Sebastienie Ogierze i Sebastianie Loebie. We wszystkich rundach pojadą:
Kalle Rovanpera i Jonne Halttunen (Toyota)
Elfyn Evans i Scott Martin (Toyota)
Thierry Neuville i Martin Wydaeghe (Hyundai)
Ott Tanak i Martin Jarveoja (Hyundai)
Craig Breen i Paul Nagle (M-Sport Ford)
Adrien Fourmaux i Alexandre Coria (M-Sport Ford)



W wybranych rundach pojadą:
Sebastien Ogier i Benjamin Veillas (Toyota)
Esapekka Lappi i Janne Ferm (Toyota)
Takamoto Katsuta i Aaron Johnston (Toyota)
Sebastien Loeb i Isabelle Galmiche (M-Sport Ford)
Gus Greensmith i Jonas Andersson (M-Sport Ford)
Oliver Solberg i Elliott Edmondson (Hyundai)
Dani Sordo i Candido Carrera (Hyuidai)

Kalendarz

 

Tegoroczny kalendarz WRC będzie składał się z 13 rund. Jedna z nich nie jest jeszcze potwierdzona.

RundaRajdDataNawierzchniaBilety
1Rajd Monte Carlo23 styczniaAsfaltKup bilety
2Rajd Szwecji27 lutegoŚniegKup bilety
3Rajd Chorwacji24 kwietniaSzuterKup bilety
4Rajd Portugalii22 majaSzuterKup bilety
5Rajd Sardynii5 czerwcaSzuterKup bilety
6Rajd Safari26 czerwcaSzuterKup bilety
7Rajd Estonii17 lipcaSzuterKup bilety
8Rajd Finlandii7 sierpniaSzuterKup bilety
9TBA21 sierpniaTBAKup bilety
10Rajd Grecji11 wrześniaSzuterKup bilety
11Rajd Nowej Zelandii2 październikaSzuterKup bilety
12Rajd Hiszpanii23 październikaAsfaltKup bilety
13Rajd Japonii13 listopadaAsfaltKup bilety

Harmonogram Rajdu Monte Carlo

 

Kierowcy pokonają 296,03 km OS-owych, które będą podzielone na 17 odcinków. Oto ich harmonogram:



20 stycznia:
godz. 20:18 – OS 1 – Lucéram/Lantosque (15,20 km)
godz. 21:31 – OS 2 – La Bollène-Vésubie/Moulinet (23,25 km)
godz. 23:31 – Serwis A – Monaco – 50 min

21 stycznia:
godz. 9:14 – OS 3 – Roure/Beuil 1 (18,33 km)
godz. 10:17 – OS 4 – Guillaumes/Péone/Valberg 1 (13,49 km)
godz. 11:35 – OS 5 – Val-de-Chalvagne/Entrevaux 1 (17,11 km)
godz. 14:16 – OS 6 – Roure/Beuil 2 (18,33 km)
godz. 15:19 – OS 7 – Guillaumes/Péone/Valberg 2 (13,49 km)
godz. 16:37 – OS 8 – Val-de-Chalvagne/Entrevaux 2 (17,11 km)
godz. 18:52 – Serwic C – 50 min

22 stycznia:
godz. 8:17 – OS 9 – Le Fugeret/Thorame-Haute (16,80 km)
godz. 10:08 – OS 10 – Saint-Jeannet/Malijai 1 (17,04 km)
godz. 11:16 – OS 11 – Saint-Geniez/Thoard 1 (20,79 km)
godz. 14:08 – OS 12 – Saint-Jeannet/Malijai 2 (17,04 km)
godz. 15:16 – OS 13 – Saint-Geniez/Thoard 2 (20,79 km)
godz. 19:11 – Serwis E – 50 min

23 stycznia:
godz. 8:45 – OS 14 – La Penne/Collongues 1 (19,37 km)
godz. 10:08 – OS 15 – Briançonnet/Entrevaux 1 (14,26 km)
godz. 10:53 – OS 16 – La Penne/Collongues 2 (19,37 km)
godz. 12:18 – OS 17 – Briançonnet/Entrevaux 2 [Power Stage] (14,26 km)



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi