Zespoły F1 przygotowują się do sezonu 2022 – nie tylko na torze, ale również finansowo. Plany niektórych mogą jednak pokrzyżować plany innych. Prace trwają również na nowym torze F1.
Miami się szykuje
Trwa budowa nowego toru parki… ulicznego Formuły 1. Zlokalizowany w części na parkingu przy stadionie w Miami obiekt nabiera kształtów, a organizatorzy przekazali zdjęcia z postępów prac.
We can’t get enough of these views from up 🔝! 🤩
The final turns of our track are lookin’ good 🙌 #MiamiGP pic.twitter.com/OuvDwhYOba
— F1 Miami Grand Prix (@f1miami) January 25, 2022
Grand Prix Miami odbędzie się 8 maja i będzie 5. rundą sezonu 2022.
Prezentacja i zmiana planów
Również Ferrari coś zdradziło – chodzi o prawdopodobne rozmieszczenie logotypów partnerów na sezon 2022. Stało się to podczas przedstawienia nowego partnera ekipy – Ceva Logistics.
We are pleased to announce that, starting from today, we will be able to count on a new Team Partner: @cevalogistics.
Welcome to the family! #essereFerrari https://t.co/HRx3fDWuMP pic.twitter.com/Cwxegkk7eP
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) January 26, 2022
Prezentacji Ferrari dokonało na bolidzie z 2021 roku. Właśnie tym autem zespół chciał testować na swoim torze Fiorano. Zespoły uważały, że skoro drastycznie zmieniają się przepisy, to będą mogły użyć podczas testów ubiegłorocznego auta. Ostatecznie jednak zdecydowano się na użycie modelu z 2018 roku.
Jazdy rozpoczęły się wczoraj i biorąc w nich udział Charles Leclerc, Carlos Sainz oraz Robert Shwartzman. Ten ostatni będzie jeździł we wtorek i piątek, a etatowi kierowcy dziś i jutro.
On the 𝙇𝙄𝙈𝙄𝙏 ⚡️ #essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/dSU8EjfhdT
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) January 25, 2022
Wpadka
Trzydniowe testy we Włoszech, tyle że na Imoli, rozpoczęło AlphaTauri – również starszym bolidem. Wczoraj jeździł Pierre Gasly, który zaliczył wpadkę, rozbijając auto na Tamburello.
#F1Testing 🇮🇹: 1/25(Tue)より、イモラにてアルファタウリのプライベートテストが始まりました(3日間の予定)。動画はガスリー @PierreGASLY 選手🏎✨
Today was the first day of a 3-day private test for @AlphaTauriF1 in Imola 🏎
🎥: Lorenzo Gaballo (25/1/2022, via IG, edited by @pgfanbase) https://t.co/C2vJIJaqxL pic.twitter.com/HYtKXMwUnF— PIERRE GASLY Fanbase Update (@pgfanbaseupd) January 25, 2022
Zablokują sprinty?
W ubiegłym tygodniu okazało się, że sprinty kwalifikacyjne w sezonie 2022 są zagrożone. Wszystko za sprawą ekip, które w zamian za zgodę na ich rozgrywanie, chcą podwyższenie limitu wydatków o aż $5 mln, na co nie zgadza się kilka innych zespołów, m.in. McLaren.
Według Corriere dello Sport, ekipami blokującymi sprinty są Mercedes i Red Bull. Jeżeli nie uda się z nimi osiągnąć porozumienia, wówczas 6 zaplanowanych na ten sezon sprintów kwalifikacyjnych, może się nie odbyć.
Ważna sprzedaż
164 mln funtów – tyle wyniosła cena sprzedaży Williams Advanced Engineering – ważnej części ekipy Williamsa, która powstała by wykorzystywać technologię F1 w innych dziedzinach, m.in. lotnictwie i sprzedawać ją komercyjnie.
WAE stało się teraz własnością australijskiego Fortescue Metals Group.