KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank

Nowe szaty Maxa, zmiany w Dudżdzie i Red Bullu oraz wieści z W Series



Nie tylko numer, ale również kask – to zmieni się u Maxa Verstappena w sezonie 2022. Inna będzie również nazwa silnika, który będzie napędzał jego bolid, choć w pracach przy niej nie zmieni się tak wiele. Podobnie, jak na torze w Arabii Saudyjskiej, choć będą to zmiany zauważalne.

Nowy kask

 

Mistrz świata sezonu 2021 zaprezentował swój nowy kask. W porównaniu z poprzednim więcej jest białych i złotych akcentów.

„Postanowiłem nie zmieniać zbytnio designu, a zmienić trochę kolory. Zamiast czerwonego, możecie zobaczyć złoty. […] I oczywiście zdecydowałem się dodać gwiazdkę, oznaczającą tytuł mistrzowski” – mówi Max o nowym kasku.



Max Verstappen w 2022 roku będzie jeździł z numerem 1 zamiast numeru 33, co zapowiadał jeszcze w listopadzie poprzedniego sezonu. Będzie zatem pierwszym kierowcą od sezonu 2014, który użyje „1”-ki, zarezerwowanej dla mistrza świata. Poprzednim był inny kierowca Red Bulla, Sebastian Vettel. Numer „1” pojawi się na zaprezentowanym dziś kasku.

Honda wesprze

 

Verstappen będzie miał w sezonie 2022 silnik wyprodukowany przez „Red Bull Powertrains”. Początkowo mówiło się, że rok 2022 będzie dla Red Bulla przejściowym i będzie on ściśle współpracował z Honą przy tworzeniu własnej jednostki.

Im bliżej startu sezonu, tym więcej informacji, że współpraca austriackiej ekipy i japońskiego producenta będzie bardziej ścisła i dłuższa niż zakładano.



Jak informuje Autosport, nowym szefem działu silnikowego Red Bulla został… były szef Hondy w F1, Masashi Yamamoto. Pracownicy Hondy będą wspierać Red Bulla, a wielu z nich przejdzie teraz lub w kolejnych miesiącach do drugiej ekipy sezonu 2021.

Zmiany w Dżuddzie

 

W listopadzie w kalendarzu Formuły 1 zadebiutowało Grand Prix Arabii Saudyjskiej. Drugi wyścig na ulicznym torze w Dżudzie odbędzie się już pod koniec marca – za dokładnie 2 miesiące.

Tor zebrał dość pozytywne opinie kierowców, choć podkreślali oni, że jest to obiekt dość „hardcore`owy”. Problemem w kilku momentach była zbyt mała szerokość obiektu i szybkie ślepe zakręty.

W związku z uwagami, organizatorzy postanowili dokonać kilku zmian w układzie toru, o czym w rozmowie z racefans.net opowiadał Martin Whitaker, szef saudyjskiego związku motorowego.

„Będą 1-2 małe zmiany na torze. Są one związane z polem widzenia kierowców w kokpicie. Wymagają minimalnych nakładów pracy, ale poprawią widzialność w kilku zakrętach. Po drugie, dokonamy małych modyfikacji w barierach, które będą korzystniejsze względem linii, obieranych przez kierowców podczas pokonywania toru” – mówi Whitaker.



Zmiany będą dotyczyły również trybun, dając kibicom możliwość zobaczenia większej części toru.

Podczas ostatniego wyścigu nie wszystkie dodatkowe części toru zostały przygotowane na czas więc w marcu mamy nadzieję zobaczyć lepszy obiekt od tego listopadowego.

Wieści z W

 

Żeńska seria wyścigowa potwierdziła dziś swój kalendarz. Znajdzie się w nim 8 rund i wszystkie będą towarzyszyły Formule 1.

Zawodniczki zaczną sezon w Miami 7 maja, a zakończą 30 października. Warto zauważyć, że po aż 3 rundy będą w lipcu i październiku, a w sierpniu i wrześniu nie będzie żadnej.

Oto harmonogram serii na rok 2022:
6-8 maja – Miami
20-22 maja – Barcelona
1-3 lipca – Silverstone
22-24 lipca – Paul Ricard
29-31 lipca – Hungaroring
7-9 paźziernika – Suzuka
21-23 października – COTA
28-30 października – Autodromo Hermanos Rodriguez



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi