KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Kierowcy o nowych bolidach po sesjach w symulatorze: Szybkie ale trudne?



Już od kilku miesięcy większość ekip sprawdza swoje pomysły na bolidy w sezonie 2022 w symulatorach, a niektórzy kierowcy dzielą się swoimi przemyśleniami na temat łatwości prowadzenia aut.

Bolidy na sezon 2022 będą miały zupełnie inną koncepcję aerodynamiczną niż auta poprzedniej generacji, m.in. ze względu na tzw. efekt przypowierzchniowy czy ograniczoną liczbę elementów aerodynamicznych. Duży docisk będzie generowany przez podłogę, co ma sprawić, że jechanie za poprzedzającymi samochodami będzie łatwiejsze, podobnie jak wyprzedzanie. Kolejne zwiększenie wagi minimalnej nie poprawi raczej prowadzenia aut.

Jako pierwszy, kilka miesięcy temu, swoimi przemyśleniami po sesji w symulatorze podzielił się Charles Leclerc. Kierowca Ferrari mówi, że samochód zachowuje się zupełnie inaczej niż obecne samochody.



„Myślę, że to znak zapytania dla wszystkich czy rozwijamy się w dobrym kierunku czy nie. To zupełnie inny projekt, a z perspektywy kierowcy dajemy swój feedback na bazie doświadczeń z obecnych aut i mówimy czego byśmy chcieli, porównując z obecnym samochodem. To prawdopodobnie jedna z największych zmian w Formule 1” – mówił Leclerc.

Bardziej szczegółowej wypowiedzi udzielił pod koniec sezonu 2021 Lando Norris.

„Prowadzi się je zupełnie inaczej i trzeba będzie mieć inny styl jazdy. Nie są tak przyjemne do jaazdy jak te z sezonu 2021. Mam jednak nadzieję, że podobne odczucia mają we wszystkich zespołach. Zobaczymy, ale obecnie nie ma co mówić, że są fatalne czy znakomite” – powiedział kierowca McLarena.

Spore doświadczenie w wirtualnej jeździe bolidami na sezon 2022 ma Valtteri Bottas bowiem jeździł nimi zarówno w Mercedesie, jak i Alfie Romeo. Fin powiedział w rozmowie z Autosportem, że czuć iż nowe samochody będą miały mniejszy docisk.



„Ogólnie jednak nie różniły się one znacznie od obecnych – niezależnie od symulatora. Nadal nie możemy oczywiście odzwierciedlić jazdy jeden za drugim, ale nie czułem szalonej różnicy pomiędzy obecnymi.

Pierwsze przewidywania mówiły, że nowe samochody będą znacząco wolniejsze od obecnych – nawet o około 3 sekundy na okrążeniu. Dwa miesiące temu symulacje zespołów pokazały jednak, że różnica może wynosić nawet tylko 0,5 sekundy i w trakcie sezonu zostanie zniwelowana.

Potwierdza to teraz Nico Hulkenberg, który w rozmowie dla portalu Linkedin opowiedział o swoich wrażeniach z jazdy w symulatorze nowymi samochodami.

„Miały być trochę wolniejsze i trudniejsze w prowadzeniu, eksponując umiejętności kierowcy, który będzie mógł zrobić większą różnicę. Moje początkowe wrażenia jednak są inne – nowe samochody są cholernie szybkie – niekoniecznie wolniejsze od ostatniej generacji. Doświadczenie z jazdy nie zmieniło się mocno, przynajmniej w symulatorze” – powiedział Niemiec.



Co ciekawe, już w Abu Zabi z ekipy Red Bulla dobiegały wieści, że ich samochód na 2022 rok w symulatorze jest szybszy od konstrukcji z 2021 roku.

A czy uda się pozbyć tzw. „brudnego powietrza”?

„W symulatorze prędkości w zakrętach były ekstremalnie wysokie więc ryzyko brudnego powietrza jest nadal duże i trudno mi sobie wyobrazić, aby drugi samochód mógł bez problemu podążać za innym. Przy tych prędkościach to nie będzie łatwe. Byłem jednak pozytywnie zaskoczony zachowaniem samochodu” – dodał Hulkenberg, zaznaczając, że dla kierowców kluczowe będzie jak najszybsze przyzwyczajenie się do zmian, jakie zaszły.

Trudniejszych w prowadzeniu samochodów spodziewa się Nikolas Tombazis z FIA. W rozmowie z Autosportem przyznaje, że kierowców czeka spore wyzwanie.

„Spodziewam się, że będzie je trudniej opanować, ale to dobra rzecz dla umiejętności kierowców, że auto nie będzie tak przewidywalne. Będzie się je gorzej prowadziło, gdyż nie będzie tak wyrafinowane w niektórych aspektach” – powiedział Tombazis.

Źródło: autosport.com, linkendin.com, planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi