KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Testy F1 w Bahrajnie

Harmonogram, transmisje, składy

blank

„Lepiej być z Premą niż przeciwko niej”



Louis Deletraz przyznaje, że wolałby w sezonie 2022 nadal być kierowcą WRT, jednak mimo wszystko cieszy się na jazdę w ekipie Premy z Robertem Kubicą.

Przed szwajcarskim kierowcą bardzo intensywny sezon, w którym pojedzie zarówno serię IMSA jak i WEC. Do tego może dołożyć starty w ELMS wspólnie z Polakiem i włoskim zespołem. Obecnie bierze udział w Roar before Daytona 24h.

W rozmowie z francuskim Autohabdo Deletraz mówi, że cieszy się na współpracę z Premą, w której barwach nie miał okazji jeszcze startować, ale pamięta z serii juniorskich, że zawsze było bardzo trudno rywalizować przeciwko włoskiej ekipie.



„Nasze drogi nigdy się nie skrzyżowały. Najpierw jeździłem w World Series by Renault i Formule Renault, gdzie Premy nie ma. W 2016, gdy przybyłem do F2, sprawili mi wiele problemów, gdyż wygrywali wszystko lub prawie wszystko. Byli najsilniejsi i nadal są. Powiedziałem Robertowi, że to nie głupie by do nich dołączyć niż dać się pokonać” – powiedział półżartem Deletraz.

Robert Kubica w niedawnej rozmowie z Mikołajem Sokołem powiedział, że jego kolejny sezon z Deletrazem nie był w 100% zaplanowany: „Na początku szukałem miejsca dla siebie. Miejsca, które dawałoby możliwość dobrania jak najlepszego składu kierowców. Uważałem, że Prema jest zespołem, który taką szansę dawał – i chyba się nie pomyliłem. Myślę, że Louis zawsze chciał jeździć ze mną, ale on też w pewnym momencie miał inne propozycje czy też możliwości, które musiał i chciał sprawdzić. Ostatecznie pod koniec listopada mieliśmy testy z Premą na Paul Ricard, gdzie tak naprawdę ja byłem chyba jedynym kierowcą, który był już dogadany czy też prawie dogadany z zespołem. Później zespół wybrał właśnie Louisa, co jest dobrą informacją, ponieważ znam go dobrze z ubiegłego roku. Wiem, na czym mogę polegać, znam jego mocne strony. Daje to pewien spokój i kontynuację, co przy zmianie zespołu na pewno jest dużym plusem” – mówił w zamieszczonej tutaj rozmowie.



„Okazja się nadarzyła i bardzo się z tego cieszę” – dodaje Deletraz, przyznając, że miał opcję pozostania w WRT.

„Zaliczyliśmy fantastyczny rok z WRT. Szczerze, gdybym mógł tam zostać, zostałbym. Rozmawialiśmy o tym każdego dnia z Vincentem Vosse, szukaliśmy rozwiązania. To trochę temat tabu, ale oczywiście prawdą jest, że chodzi o pieniądze. W 2022 roku żaden producent nie będzie stał za zespołem LMP2 i nawet mimo tego, że WRT jest topowym zespołem, który jest wpierany, potrzebują finansowania jazdy w LMP2, a ja nie miałem wystarczająco pieniędzy. Widzimy, koto ogłosili” – wyjaśnia Szwajcar.

Źródło: autohebdo.f1, sokolimokiem.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 marca
godz. 08:55 – Trening F3
godz. 12:30 – FP1 F1
godz. 14:00 – Kwalifikacje F3
godz. 16:00 FP2 F1

Sobota, 4 marca
godz. 10:15 – 1. wyścig F3
godz. 12:30 – FP3 F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 5 marca
godz. 09:50 – 2. wyścig F3
godz. 16:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

6h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi