Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Porsche logo

Decyzja Audi oraz Porsche przesuwa się w czasie?



Źródła zbliżone do zarządu grupy Volkswagen miały przekazać agencji Reuters najnowsze informacje na temat potencjalnego dołączenia Audi oraz Porsche do królowej motorsportu od sezonu 2026. Informator odmawiając podania swego nazwiska rzucił jednak nieco światła na aktualne ustalenia.

Zarząd grupy VW pod koniec lutego ma spotkać się na specjalnym zebraniu, na którym przedyskutowana zostanie ostateczna strategia ewentualnego dołączenia do F1. Markus Duesmann dyrektor generalny Audi oraz Oliver Blume dyrektor Porsche mieli zostać określeni jako zagorzali fani Formuły 1. Ponownie otrzymujemy informację, że decydującym w negocjacjach punktem było wprowadzenie syntetycznych paliw. Chęci niemieckich producentów zostały określone przez informatora jako próbę zmiany krajobrazu F1.

Audi oraz Porsche razem ale w pewnej kwestii jednak osobno?

Kolejne ciekawe informacje przytoczyła niemiecka gazeta FAZ Sport dolewając oliwy do ognia. Audi oraz Porsche chcą dołączyć nie tylko jako producenci jednostek napędowych ale również jako dwa odrębne teamy. Co ciekawe oba podmioty miałyby ściśle współpracować przy opracowaniu oraz produkcji silników by później sprzedawać je do różnych teamów pod własnymi nazwami. Wpisywałoby się to ogólny trend znany nam z rynków samochodów cywilnych (choćby współpraca BMW oraz Toyoty) gdzie producenci łączą siły i dzielą koszty przy opracowaniu nowych technologii by na późniejszym etapie wdrożyć opracowane technologie do swoich marek pod różnymi nazwami.



Przejęcie części McLarena cały czas aktualne?

Nie tylko o samym wejściu niemieckich producentów czytamy w FAZ Sport. Przejęcie przynajmniej części McLarena ma być dalej dyskutowane w Audi jako potencjalnych ruch wraz z dołączeniem do stawki. Z kolei Porsche ma być obecnie na bardzo zaawansowanym poziomie rozmów o bliskiej współpracy z RedBullem. Za pewne istotnym punktem do dyskusji miałaby być ewentualna współpraca z Hondą. Pozostanie Japończyków na kolejne lata współpracy z Red Bullem śmiało można określić jako przedłużony stint by przekazać pałeczkę Porsche w 2026 roku.

Kiedy będziemy coś wiedzieć?

Decyzja ma zostać podjęta oraz ogłoszona w pierwszym lub na początku drugiego kwartału. Z każdymi kolejnymi informacjami widać, że wejście grupy VW do Formuły 1 jest planem wielopłaszczyznowym gdzie do zorganizowania jest co najmniej kilka szalenie istotnych kwestii nie tylko dla samych zainteresowanych ale dla dużej części stawki. Audi oraz Porsche jak można przypuszczać nie mają zamiaru po prostu wejść do F1 by ich logo pojawiło się na bolidach lecz stać się istotnym elementem całej stawki mającym duży wpływ na co najmniej kilka teamów.

P.S.

Źródła: faz.net, reuters.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Przedsezonowe testy F1 Barcelona

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Prolog WEC - Sebring

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

10 lutego – Aston Martin
11 lutego – McLaren
14 lutego – AlphaTauri
17 lutego – Ferrari
18 lutego – Mercedes
21 lutego – Alpine

Popularne tagi