Źródła zbliżone do zarządu grupy Volkswagen miały przekazać agencji Reuters najnowsze informacje na temat potencjalnego dołączenia Audi oraz Porsche do królowej motorsportu od sezonu 2026. Informator odmawiając podania swego nazwiska rzucił jednak nieco światła na aktualne ustalenia.
Zarząd grupy VW pod koniec lutego ma spotkać się na specjalnym zebraniu, na którym przedyskutowana zostanie ostateczna strategia ewentualnego dołączenia do F1. Markus Duesmann dyrektor generalny Audi oraz Oliver Blume dyrektor Porsche mieli zostać określeni jako zagorzali fani Formuły 1. Ponownie otrzymujemy informację, że decydującym w negocjacjach punktem było wprowadzenie syntetycznych paliw. Chęci niemieckich producentów zostały określone przez informatora jako próbę zmiany krajobrazu F1.
Audi oraz Porsche razem ale w pewnej kwestii jednak osobno?
Kolejne ciekawe informacje przytoczyła niemiecka gazeta FAZ Sport dolewając oliwy do ognia. Audi oraz Porsche chcą dołączyć nie tylko jako producenci jednostek napędowych ale również jako dwa odrębne teamy. Co ciekawe oba podmioty miałyby ściśle współpracować przy opracowaniu oraz produkcji silników by później sprzedawać je do różnych teamów pod własnymi nazwami. Wpisywałoby się to ogólny trend znany nam z rynków samochodów cywilnych (choćby współpraca BMW oraz Toyoty) gdzie producenci łączą siły i dzielą koszty przy opracowaniu nowych technologii by na późniejszym etapie wdrożyć opracowane technologie do swoich marek pod różnymi nazwami.
Przejęcie części McLarena cały czas aktualne?
Nie tylko o samym wejściu niemieckich producentów czytamy w FAZ Sport. Przejęcie przynajmniej części McLarena ma być dalej dyskutowane w Audi jako potencjalnych ruch wraz z dołączeniem do stawki. Z kolei Porsche ma być obecnie na bardzo zaawansowanym poziomie rozmów o bliskiej współpracy z RedBullem. Za pewne istotnym punktem do dyskusji miałaby być ewentualna współpraca z Hondą. Pozostanie Japończyków na kolejne lata współpracy z Red Bullem śmiało można określić jako przedłużony stint by przekazać pałeczkę Porsche w 2026 roku.
Kiedy będziemy coś wiedzieć?
Decyzja ma zostać podjęta oraz ogłoszona w pierwszym lub na początku drugiego kwartału. Z każdymi kolejnymi informacjami widać, że wejście grupy VW do Formuły 1 jest planem wielopłaszczyznowym gdzie do zorganizowania jest co najmniej kilka szalenie istotnych kwestii nie tylko dla samych zainteresowanych ale dla dużej części stawki. Audi oraz Porsche jak można przypuszczać nie mają zamiaru po prostu wejść do F1 by ich logo pojawiło się na bolidach lecz stać się istotnym elementem całej stawki mającym duży wpływ na co najmniej kilka teamów.
P.S.
Źródła: faz.net, reuters.com