Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Mike krack

Były inżynier Kubicy szefem Astona Martina



Aston Martin ogłosił swojego nowego szefa. Wbrew oczekiwaniom niektórych, nie został nim Marcin Budkowski a Mike Krack, który był jednym z inżynierów Roberta Kubicy w BMW Sauber w 2006 roku.

W ubiegłym tygodniu Aston Martin ogłosił odejście z funkcji szefa ekipy Otmara Szafnauera, który prawdopodobnie trafi do Alpine. Powstało pytanie, kto go zastąpi, a niektórzy wskazywali, że będzie to Marcin Budkowski, którego rozstanie z Alpine zostało wczoraj ogłoszone.

Okazało się jednak, że nowym szefem ekipy będzie Mike Krack. Od 2014 roku prowadził on operacje BMW w motorsporcie, nadzorując starty ekipy m.in. w Formule E, GT czy IMSA. Wcześniej pracował m.in. w Porsche czy Formule 1 – w latach 2006 i 2007 był inżynierem BMW Sauber.



„To wielki zaszczyt dla mnie móc objąć pozycję szefa Aston Martin Cognizant Formula One Team i jestem bardzo wdzięczny Lawrence Strollowi i Martinowi Whitmarshowi za tak fantastyczną szansę. […] Przystępuję do tego wyzwania z energią i entuzjazmem. Pracuję w motorsporcie od ponad 20 lat i pracowałem w Formule 1 z Sebastianem Vettelem w 2006 i 2007 roku, kiedy byłem inżynierem BMW Sauber, a on był kierowcą testowym. Mam ogromny szacunek dla jego szybkości i umiejętności i będzie wspaniale powrócić do współpracy z nim. Lance Stroll jest naprawdę szybkim i utalentowanym kierowcą ze 100 wyścigami F1 na koncie i nie mogę doczekać się pracy z nim” – powiedział Krack.

Jak poinformował Lawrence Stroll, nowy szef będzie odpowiadał za stronę techniczną i operacyjną, podlegając bezpośrednio Martinowi Whitmarshowi.

„Co tydzień zatrudniamy fantastyczne osoby, a budowa naszej fabryki idzie bardzo dobre. Jesteśmy w świetnej pozycji i mamy mocnych partnerów. Niebawem przystąpimy do drugiego sezonu naszego pięcioletniego planu, którego celem ostatecznym jest wygranie mistrzostwa świata F1. Mamy wszystkie wymagane składniki, a Mike będzie odgrywał centralną rolę w naszym projekcie” – dodał Lawrence Stroll.

Aston Martin ogłosił wcześniej, że zaprezentuje swój bolid 10 lutego.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Przedsezonowe testy F1 Barcelona

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Prolog WEC - Sebring

Dni
Godzin
Minut
Sekund

10 lutego – Aston Martin
11 lutego – McLaren
14 lutego – AlphaTauri
17 lutego – Ferrari
18 lutego – Mercedes
21 lutego – Alpine

Bądź na bieżąco

Popularne tagi