KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Zhou Bottas

Bottas chce cieszyć się F1 i rolą lidera, Zhou liczy na punkty



Alfa Romeo F1 Team Orlen to jedyna ekipa, która w całości zmieniła swój skład na sezon 2022, a dodatkowo jedyny zespół, w którym pojawi się debiutant. Jak do jazdy w Alfie podchodzą Valtteri Bottas i Guanyu Zhou i jakie stawiają sobie cele na sezon 2022?

Samolubny Valtteri

 

W rozmowie z magazynem The Race, Valtteri Bottas przyznał, że decydując się na przejście do Alfy Romeo, myślał wyłącznie o sobie.

„Czas abym skupił się na sobie – tym, czego naprawdę chcę i potrzebuję, co sprawi, że będę szczęśliwy i będę cieszył się sportem i robił to, co da mi największą satysfakcję. Ta decyzja była tym, co chciałem. Dyskutowałem ją oczywiście z moim managementem, mówiąc, że to decyzja tylko dla mnie” – powiedział Bottas w rozmowie z the-race.com.



Fin uważa, że robi ten krok we właściwym momencie.

„To dobry czas na przejście do innego zespołu, zwłaszcza takiego, który potrzebuje zrobić krok naprzód i miał problemy. Pierwszą rzeczą są zupełnie nowe samochody, drugą to, ze Alfa zaczęła rozwój bolidu na 2022 bardzo wcześnie. Również limity wydatków, dzięki którym każdy zespół będzie miał taki sam budżet na nowy rok, również Alfa. To zdecydowanie pozytywna rzecz, dająca szansę nieco mniejszym ekipom na walkę z przodu. Timing tego przejścia jest zatem perfekcyjny” – dodaje Fin.

W Alfie będzie on mógł ponownie współpracować z Fredericiem Vasseurem, pod którego wodzą osiągał świetne rezultaty w seriach juniorskich, m.in. wygrywając GP3 w 2011 roku.

„Powiedziałbym, że w 50% moja decyzja została podjęta z powodu Freda, znajomości z nim w przeszłości i wiedzy, co może zrobić z zespołem. Dodatkowo będę w roli lidera zespołu, bardziej doświadczonego kierowcy. Nie powiem „numeru jeden”, bo to pewnie nigdy nie jest dobra rzecz do mówienia, ale lidera i bardziej doświadczonego zawodnika. Dużą rolę odgrywał też wieloletni kontrakt” – mówi Bottas, dodając, że imponował mu również postęp zespołu i realizacja długoterminowych planów w Hinwil.



„Te wszystkie czynniki skłoniły mnie do decyzji, że to właściwy czas dla mnie” – kończy Fin.

Ambitny Zhou

 

Z pewnością tym, który nie chce by o Bottasie mówiło się jako o kierowcy numer 1 w Alfie jest jego partner, Guanyu Zhou, który w rozmowie z Autosportem przyznaje, że nie mógł wymarzyć sobie lepszego partnera w swoim pierwszym roku startów w F1.

„Dla debiutanta, nie ma lepszej opcji niż posiadanie Bottasa jako partnera w pierwszym roku. Jeżeli chcę go pokonać, muszą pracować bardzo ciężko i adaptować się bardzo szybko do całej Formuły 1, nowego samochodu – od samego początku” – mówi Zhou, który w sezonie 2022 będzie jedynym debiutantem w stawce kierowców F1. W ubiegłym roku zajął on 3. pozycję w Formule 2.



„Myślę jednak, że najważniejsze jest to, że może mi on pomóc przejść przez fazę nauki. Jest bardzo otwartym kierowcą, dzieli się informacjami i dyskutuje z zespołem i ze mną, co jest bardzo pomocne. Koniec końców był na tak wielu podiach i tyle razy wygrywał. Jest niewielu, którzy są w stanie pokonać Hamiltona w kwalifikacjach, a on jest jednym z nich. Myślę, że będzie dla mnie bardzo dobrym punktem odniesienia i bardzo silnym partnerem z zespołu. Mam nadzieję, że stanę się przy nim lepszym kierowcą” – dodaje Chińczyk.

Stawia on sobie jednak mniejsze cele na początek swojej kariery.

„Ustawiłem sobie mały cel w postaci zdobycia punktów. Nie wiem, jak konkurencyjne będzie nasze auto w przyszłym sezonie. Musimy zobaczyć, jaki obraz da nam początek roku” – kończy Zhou.

Źródło: the-race.com, autosport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi