KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Motor Racing - Formula One World Championship - Austrian Grand Prix - Race Day - Spielberg, Austria

Williams: Latifi musi przestać „przesadnie myśleć” w 2022



Nicholas Latifi został zachęcony przez swój zespół, aby nie rozmyślał przesadnie zbyt wiele w przyszłości. Ma to mu pomóc w pełni wykorzystać możliwości nowych samochodów w kolejnym sezonie.

Kanadyjczyk kończy sezon 2021 z pierwszymi zdobytymi punktami w Formule 1. Siódme miejsce na Hungaroringu i dziewiąte na Spa dały Latifiemu 17. miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców.

Jednak jego sezon miał czasami frustrujące momenty, ponieważ albo nie wykorzystał swojego tempa, albo znalazł się w cieniu ówczesnego partnera zespołowego, George’a Russella.

Dave Robson, szef zespołu Williams, przyznał, że Latifiemu brakowało konsekwencji w sezonie 2021, ale nie ma wątpliwości, że młody zawodnik ma to, czego potrzeba, aby zrobić postępy. Uważa jednak, że kluczem do tego jest większe zaufanie swojemu naturalnemu talentowi i unikanie nadmiernej analizy tego, co się dzieje.



„Myślę, że w tym roku było trochę więcej wzlotów i upadków, niż się spodziewaliśmy” – wyjaśnił Robson. „My [Williams] odbijaliśmy się trochę pomiędzy tempem kwalifikacyjnym a wyścigowym, ale on wciąż ma wiele talentu do prowadzenia samochodu oraz rozumienia i wyrażania problemów”.

„Oczywiście w przyszłym roku czeka nas wielki reset. Samochody są zupełnie inne, nowy zespołowy partner również, więc myślę, że w przyszłym roku ma szansę naprawdę zabłysnąć. Myślę, że wciąż jest szansa, że mu się to uda”.

„Ma to, czego potrzebuje, ale być może powinien bardziej zaufać swoim instynktom i być może zawsze będzie zbyt głęboko się nad tym zastanawiał, co jest potencjalnie częścią problemu, który pojawia się i znika. Ma tendencję do nadmiernego myślenia i jest prawie zbyt inteligentny, aby wyjść i kierować się tylko instynktem. Ale co kluczowe, on ma te instynkty” – twierdzi Robson.

Robson uważa, że ​​jednym z czynników, który mógłby pomóc Latifiemu w jego podejściu, jest posiadanie lepszego samochodu, ponieważ to powstrzymałoby go od poczucia, że ​​musi spróbować przezwyciężyć deficyt pakietu: „Może wtedy zacząć naprawdę ufać swojemu instynktowi, aby jeździć tak, jak potrafi i jak większość kierowców. Więc nadal może wspiąć się na tę spiralę w górę i na pewno wykonać dobrą robotę”.

Jakub Andrusiewicz

źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum