Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Motor Racing - Formula One World Championship - Austrian Grand Prix - Race Day - Spielberg, Austria

Williams: Latifi musi przestać „przesadnie myśleć” w 2022



Nicholas Latifi został zachęcony przez swój zespół, aby nie rozmyślał przesadnie zbyt wiele w przyszłości. Ma to mu pomóc w pełni wykorzystać możliwości nowych samochodów w kolejnym sezonie.

Kanadyjczyk kończy sezon 2021 z pierwszymi zdobytymi punktami w Formule 1. Siódme miejsce na Hungaroringu i dziewiąte na Spa dały Latifiemu 17. miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców.

Jednak jego sezon miał czasami frustrujące momenty, ponieważ albo nie wykorzystał swojego tempa, albo znalazł się w cieniu ówczesnego partnera zespołowego, George’a Russella.

Dave Robson, szef zespołu Williams, przyznał, że Latifiemu brakowało konsekwencji w sezonie 2021, ale nie ma wątpliwości, że młody zawodnik ma to, czego potrzeba, aby zrobić postępy. Uważa jednak, że kluczem do tego jest większe zaufanie swojemu naturalnemu talentowi i unikanie nadmiernej analizy tego, co się dzieje.



„Myślę, że w tym roku było trochę więcej wzlotów i upadków, niż się spodziewaliśmy” – wyjaśnił Robson. „My [Williams] odbijaliśmy się trochę pomiędzy tempem kwalifikacyjnym a wyścigowym, ale on wciąż ma wiele talentu do prowadzenia samochodu oraz rozumienia i wyrażania problemów”.

„Oczywiście w przyszłym roku czeka nas wielki reset. Samochody są zupełnie inne, nowy zespołowy partner również, więc myślę, że w przyszłym roku ma szansę naprawdę zabłysnąć. Myślę, że wciąż jest szansa, że mu się to uda”.

„Ma to, czego potrzebuje, ale być może powinien bardziej zaufać swoim instynktom i być może zawsze będzie zbyt głęboko się nad tym zastanawiał, co jest potencjalnie częścią problemu, który pojawia się i znika. Ma tendencję do nadmiernego myślenia i jest prawie zbyt inteligentny, aby wyjść i kierować się tylko instynktem. Ale co kluczowe, on ma te instynkty” – twierdzi Robson.

Robson uważa, że ​​jednym z czynników, który mógłby pomóc Latifiemu w jego podejściu, jest posiadanie lepszego samochodu, ponieważ to powstrzymałoby go od poczucia, że ​​musi spróbować przezwyciężyć deficyt pakietu: „Może wtedy zacząć naprawdę ufać swojemu instynktowi, aby jeździć tak, jak potrafi i jak większość kierowców. Więc nadal może wspiąć się na tę spiralę w górę i na pewno wykonać dobrą robotę”.

Jakub Andrusiewicz

źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Przedsezonowe testy F1 Barcelona

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Prolog WEC - Sebring

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

10 lutego – Aston Martin
11 lutego – McLaren
14 lutego – AlphaTauri
17 lutego – Ferrari
18 lutego – Mercedes
21 lutego – Alpine

Popularne tagi