KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

Verstappen winny kolizji z Hamiltonem



Kolizja Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena na 37. okrążeniu Grand Prix Arabii Saudyjskiej to jeden z najważniejszych momentów tego szalonego wyścigu. Przepuszczający mistrza świata lider klasyfikacji generalnej został uderzony w tył auta, jednak sędziowie uznali, że to on przewinił w tej sytuacji.

Wszystko zaczęło się na początku tego okrążenia, gdy Verstappen bronił się przed Hamiltonem w 1. zakręcie. Max hamował bardzo późno, zaliczył uślizg i wyjechał poza tor, zyskując przewagę. Pod koniec okrążenia (zakręt 21) Red Bull polecił swojemu kierowcy oddanie pozycji Hamiltonowi. Jak powiedziano kierowcy, ma to zrobić „strategicznie”. Verstappen zaczął zwalniać, a zdezorientowany Hamilton zaczął również odpuszczać. Działo się to w szybkim łuku, ale kierowcy jechali coraz wolniej. W końcu Holender przyhamował mocniej, Hamilton był za blisko i doszło do kontaktu.



Verstappen pojechał dalej bez większych uszkodzeń, w aucie Hamiltona odpadło parę elementów z przedniego skrzydła. Kierowca Red Bulla pojechał dalej, a po kilku okrążeniach ponownie przepuścił Hamiltona, ale po chwili dostał karę 5 sekund za incydent z 1. zakrętu.

„Są 2 scenariusze: Albo próbował zwalniać i nie przepuszczać, o czym nie wiedziałem, ale robił to taktycznie żeby mieć za mną DRS i mnie wyprzedzić albo robił mi test hamulców, a w pewnym momencie mocno naciskał na hamulec” – mówił Hamilton po wyścigu.

„Zwolniłem, chciałem go przepuścić, byłem po prawej stronie, ale on nie chciał mnie wyprzedzić. Nie rozumiem tego” – komentował Verstappen.

Po wyścigu sędziowie wezwali obu kierowców do siebie i tuż przed północą dowiedzieliśmy się, że to Max Verstappen dostanie karę 10 sekund za tę sytuację wraz z dwoma punktami karnymi. Łącznie Holender ma ich 7.

Kara ta nie zmienia w żaden sposób wyników wczorajszej rywalizacji.



Dlaczego sędziowie przyznali karę Verstappenowi? W jej uzasadnieniu czytamy, że przeważającą winę za ten incydent ponosi kierowca auta nr 33.

„Kierowca samochodu 33 zwolnił znacząco w zakręcie 26. Było jednak oczywiste, że żaden z kierowców nie chce objąć prowadzenia przed linią detekcji DRS-u” – piszą sędziowie.

„Kierowca samochodu nr 33 oświadczył, że zastanawiał się, czemu kierowca auta 44 nie wyprzedza go, a kierowca auta 44 powiedział, że nie był świadomy, że samochód 33 oddaje mu pozycję i nie wiedział, czemu od zwalnia. Dla decyzji o ukaraniu kierowcy auta numer 33, kluczowe było że jego kierowca zahamował nagle (69 barów) i znacząco (2.4G spowolnienia)” – piszą sędziowie.

„Akceptując, że kierowca samochodu nr 44 mógł wyprzedzić samochód 33, gdy ten zwolnił, rozumiemy, że kierowca nr 33 nie chciał by pierwszym, który przekroczy linię DRS-u. Nagłe hamowanie kierowcy 33 było nieregularne i było zaczątkiem kolizji” – czytamy dalej.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 27 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 28 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi