KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Testują i ukrywają tempo, ale Mercedes jest mocny



Ten sezon zasługuje na pasjonujący finał i mamy nadzieję, że takiego właśnie się doczekamy, choć piątkowe treningi mogą wskazywać na przewagę jednej z ekip. Co robiła druga i na kogo jeszcze patrzeć w ten weekend? Zapraszam na podsumowanie piątku.

Wyniki

 

Pierwszy trening:

wyniki pierwszego treningu gp abu zabi 2021

Skrót:



Drugi trening:

wyniki drugiego treningu grand prix abu zabi 2021

Skrót:

Alfa podsumowuje

 

Kimi Raikkonen zajmował dziś 13. i 16. miejsca, a jego najlepszy czas to 1:25.440. Fin pod koniec drugiego treningu mocno rozbił swoją Aflę.

„To był normalny piątek aż do ostatniego okrążenia. Próbowaliśmy różnych rzeczy, sprawdzaliśmy co się dzieje i co się sprawdza. Ukończyliśmy niemal całą naszą pracę, gdy przydarzył mi się wypadek. Straciłem tył w miejscu, gdzie nie było pobocza i uderzyłem w ścianę. Zdarza się. Było interesująco przejechać się po torze po modyfikacjach. Zmiany są dobre i rozumiem, czemu zostały dokonane, choć nie jestem pewien, czy wyprzedzanie będzie dzięki nim łatwiejsze. Jest jak jest i będziemy musieli się dostosować” – podsumował Fin.

Antonio Giovinazzi był 14. i 12. i wykręcił 1:25.108 po przejechaniu 27 okrążeń.



„Dobrze zaczęliśmy weekend i ogólnie to był dobry dzień. Uczyniliśmy mocny postęp pomiędzy 1. a 2. treningiem i jeżeli będziemy w stanie powtórzyć go jutro, to powinniśmy zająć dobre miejsce w kwalifikacjach. Nowy layout toru jest całkiem fajny, przyjemnie się po nim jeździ bo zastąpili wolne szykany, które nie dawały wiele frajdy w tych samochodach. Nie wiem, czy pomoże to w wyprzedzaniu, ale jest szybciej. Jutro będzie interesująco – chcemy budować na mocnym rezultacie z Arabii Saudyjskiej, a walka w środku stawki będzie bliska i wszystko będzie rozgrywać się o setne sekundy. Jestem jednak pewien, że możemy zaliczyć dobry dzień.

Ode mnie

 

Po pierwszym dniu jazd w Abu Zabi możemy wyciągać bardzo mgliste wnioski na temat formy zespołów. Podstawowym jest chyba ten, że Mercedes jest tu mocny i wydaje się być mocniejszym od Red Bulla.

W obu ekipach przeprowadzano dziś przede wszystkim esperymenty i testy, któe miały na celu znalezienie jak najlepszych ustawień na kwalifikacje i wyścig. Na szybkich przejazdach Mercedes uzyskiwał znacznie lepsze czasy niż Red Bull, ale Verstappen i Perez byli mocni na dłuższych przejazdach. Co więcej, w Red Bullu obaj kierowcy jeździli z różnymi pakietami aerodynamicznymi by jak najlepiej poznać tor i zachowanie auta. Perez miał mniejszy docisk, Verstappen większy.

Drugie miejsce Estebana Ocona sugeruje nam, że zarówno Red Bull jak i Mercedes mają jeszcze bardzo dużo w zanadrzu i pokażą większość dopiero jutro podczas kwalifikacji. Niestety, obecnie nie można wykluczyć scenariusza, że Hamilton pewnie wygra kwalifikacje, a następnie odjedzie w wyścigu i tyle go będą widzieli. I piszę „niestety” bo przecież wszyscy chcemy, by rywalizacja w mistrzostwach trwała do ostatniego okrążenia.

Wczoraj i dziś w oficjalnych wypowiedziach trwało pudrowanie rozgrzanych do czerwoności twarzy. Horner, Wolff, Verstappen, Hamilton mówili o wzajemnym szacunku, o tym, że ktokolwiek nie zdobędzie mistrzostwa, zasłuży na nie. I taka jest prawda, ale gdy wyjadą na tor w niedziele, wszystko to odejdzie w niepamięć. Będzie się liczyło bycie przed rywalem. I paradoksalnie, według mnie mało realnym scenariuszem jest 1-2 dla Hamiltona i Verstappena. Bardziej w odwrotną stronę, ale jestem pewien, że jeżeli Red Bull nie będzie prowadził, to spróbują wszystkiego by pokonać Lewisa.



Zmiany na torze poczynione by uatrakcyjnić widowisko, bardziej sprzyjają Mercedesom. Co więcej, kierowcy nie uważają po dzisiejszych treningach, że znacząco wzrosły szanse na wyprzedzanie. Kimi Raikkonen powiedział nawet, że w zakręcie 9. szanse te zostały zlikwidowane.

Można zaryzykować twierdzenie, że nieobecności kierowców innych zespołów niż Red Bull i Mercedes, nikt by w ten weekend nie zauważył, ale myślę, że warto przyjrzeć się np. rywalizacji Leclerca i Norrisa o 5. miejsce w klasyfikacji kierowców. McLaren pokazał swoją tradycyjną piątkową formę, a zatem jej brak.

Tradycyjny pokaz siły w Alpine, które zalicza mocną końcówkę sezonu, w przeciwieństwie do Astona Martina. Bez zmian w Alfie, Haasie i Williamsie.

Vlog

 



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi