KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Niebawem poznamy plany Romana Bilińskiego. Będzie FRECA?



Polski kierowca Roman Biliński podsumował swoje posezonowe testy w Formula Regional European Championship by Alpine. Zapowiada on, że niebawem ogłosi swoje plany, który zapewne będą związane z tą serią.

FRECA po zakończeniu sezonu 2021 zorganizowała testy na torze w Barcelonie. Polak, który zaliczył znakomity sezon w GB3 Championship (3 wygrane, 7 miejsc na podium), został na nie zaproszony przez R-ace GP, mistrzów FRECA w sezonie 2021 wśród zespołów.

Polski kierowca niemal od razu pokazał pełnię swojego potencjału przez dwa dni testów regularnie notując świetne czasy dające mu czołowe miejsca wśród debiutantów. Pierwszego dnia zaskoczył wszystkich obserwatorów, zajmując 3. miejsce w stawce 35 kierowców.



Znakomite rezultaty spowodowały zainteresowanie innych zespołów – kilka dni później Roman Biliński odbył prywatne testy z zespołem Trident. To aktualni mistrzowie Formuły 3, którzy w 2022 roku będą rywalizować także w FRECA. Polski kierowca okazał się zdecydowanie najlepszy spośród ośmiu uczestników, ustanawiając czas lepszy od drugiego zawodnika o ponad 0,2 s.

– Za nami bardzo produktywne sesje w Barcelonie. Bolidy FRECA są o wiele szybsze niż te z jakimi miałem styczność startując w GB3 Championship czy Brytyjskiej F4. Jazda w nich jest wymagająca, lecz sprawiła mi wiele wspaniałych wrażeń. Bardzo się cieszę, że miałem okazję wziąć udział w testach, gdyż jak wiemy jest to najważniejsza seria wyścigowa na świecie na tym poziomie. Dziękuję wszystkim zaangażowanym za te możliwości – powiedział sam Roman Biliński.

Po obu testach zainteresowanie Polakiem wykazało wiele zespołów. Kierowca już wkrótce ogłosi plan swoich startów na sezon 2022.



O serii

FRECA (Formula Regional European Championship by Alpine) to najważniejsza europejska seria dla młodych kierowców, którzy chcą zaliczyć awans do najważniejszych globalnych serii wyścigowych – F3, F2 i w końcu F1. Powstała w 2019 roku w miejsce Europejskiej Formuły 3.

W mistrzostwach stosuje się bolidy Tatuus T-18, które mają homologację F3, a przepisy są także jednolite z tymi stosowanymi w F3. Opiekę nad serią sprawuje Alpine, które jest dostawcą silników.

O wadze tej serii wyścigowej niech świadczy fakt, że w przeszłości na tym poziomie doświadczenie zdobywali tacy kierowcy jak Esteban Ocon, Lando Norris czy Mick Schumacher. Co więcej, mistrz F3 z sezonu 2021, Dennis Hauger, rok wcześniej występował właśnie we FRECA.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi