KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

blank

Wyniki

Max “nie do ruszenia”, Perez pomógł, ale Hamilton “w dobrej pozycji”



Choć po kwalifikacjach większe powody do zadowolenia mają w Red Bullu, to Mercedes nie składa broni i twierdzi, że jest przed jutrzejszym wyścigiem w dobrej pozycji by powalczyć o tytuł mistrzowski dla swojego kierowcy. Wszyscy byli pod wrażeniem okrążenia Verstappena.

Start na miękkich

 

Max Verstappen wystartuje jutro do wyścigu na oponach miękkich. Da mu to większą pewność utrzymania pierwszego miejsca po starcie. Według danych Pirelli po piątkowych treningach, miękka mieszanka była szybsza od pośredniej o 0,6 sekundy, ale problemem będzie jej wytrzymałość. Verstappen na pewno będzie musiał wcześniej zjechać do boksów, pytanie, jak bardzo ucierpi na tym tempo na koniec wyścigu. W piątek Holender pokonał 14 okrążeń symulacji wyścigu na miękkich oponach w bardzo konkurencyjnym tempie.

Christian Horner mówił, że Red Bull wahał się jaką decyzję podjąć.



“To było pół na pół. Start na miękkich dawał okazje strategiczne” – mówił Horner.

Decyzję mógł przypieczętować błąd Verstappena w Q2, gdy przyblokował lewą przednią oponę i mocno ją spłaszczył, co od razu zgłosił przez radio. Max przyznał po kwalifikacjach, że start na miękkich nie był w planach.

“Oczywiście nie chciałem startować na miękkich, próbowałem uzyskać najlepszy czas na pośrednich, ale spłaszczyłem jedną z nich. Czułem się jednak dobrze wczoraj na długich przejazdach na miękkich oponach więc nie była to bardzo trudna decyzja. Teraz skupiamy się na starcie na softach” – mówił Holender.

“Poprawiliśmy samochód na kwalifikacje bo wcześniej podczas weekendu byliśmy z tyłu. Jestem niesamowicie szczęśliwy i tego chcieliśmy” – dodał.

Horner pod wrażeniem

 

“Myślę, że to było jedno z najlepszych okrążeń Maxa w tym roku. Tunel, który mu daliśmy na pierwszym przyjeździe, wyrównał na drugim bez niego. Był on więc wart 1-2 dziesiąte, ale nie pół sekundy. Jego ostatni sektor, biorąc pod uwagę siłę docisku, jaką miał ustawioną, był szalony” – powiedział Christian Horner.



“Max dawał z siebie wszystko, jechał całym sercem, rzucił wszystko co miał w tej sesji. Checo wykonał swoje obowiązki, poświęcił optymalne okrążenie by dać swojemu partnerowi większe szanse i nie można wymagać od niego więcej” – dodał szef Red Bulla.

Perez się przydał

 

Z czwartego miejsca ruszy jutro Sergio Perez, który dziś w kwalifikacjach bardzo przyczynił się Maxowi, dając mu tunel aerodynamiczny. Był on ważny, ale Red Bull podkreśla, że nie najważniejszy.

“Na pewno pierwszy przejazd był bardzo dobry i tunel się przydał. W drugim przejeździe miałem bardzo dobre wyjście z zakrętu 7. więc nie straciłem czasu na prostej. Z pewnością podczas pierwszego przejazdu miałem optymalny tunel” – powiedział Max.

Lewis nie chciał

 

Valtteri Bottas nie bawił się w podciąganie Lewisa Hamiltona, a Anglik przyznał po czasówce, że wolał by Fin skupił się na swoim okrążeniu.

“Pracujemy jako zespół i Valtteri również potrzebuje najlepszego wyniku dla siebie byśmy potem jako zespół mogli wykonać jak najlepszą pracę. Nie dyskusowaliśmy więc nawet o tym” – powiedział Anglik.

“Red Bulle wykonały dziś w tym aspekcie bezbłędną robotę, ale to nie jest powód, dla którego jesteśmy za nimi. Nie mieliśmy po prostu tempa. To dla nas lekcja na przyszłość, ale dziś jest 1-0 dla nich” – powiedział Wolff.



Pod wrażeniem okrążenia Verstappena był sam Hamilton.

“Nie mieliśmy po prostu odpowiedzi na to okrążenie, było fantastyczne. Nie wiem czy to ze względu na przygotowanie opon na okrążeniu wyjazdowym, ale nie byłem w stanie pobić tego czasu. W pełni zasłużył na pole position. Ale jesteśmy w dobrej pozycji, mamy pierwszy rząd i przy naszych oponach możemy liczyć na dobry wyścig” – dodał Lewis.

Hamilton pójdzie jak zły?

 

Toto Wolff, komentując wyniki dzisiejszych kwalifikacji, mówił, że Lewis Hamilton będzie po nich podrażniony.

“Nie trzeba nic dodawać, myślę, że będzie zły i to dobrze. Jest zmotywowany przed jutrem by polować na Verstappena. Jesteśmy z tyłu i czasami trzeba wyciągać z tego pozytywy. Czasem nie jest to zły punkt wyjścia” – mówił Wolff.

W Mercedesie cieszą się, że strategia startu na oponach pośrednich wypaliła.

“Z 2. miejsca na starcie to z pewnością dobra opcja. Zapewne rywale będą mieli małą przewagę na starcie, ale my będziemy mogli jechać dłużej. Możemy zastosować agresywne podcięcie i próbować kontrolować pozycję na torze. W nocy przećwiczymy wiele programów i uruchomimy algorytmy by przekonać się, co może się stać” – dodaje szef Mercedesa.

Wolff przyznaje jednak, że obawia się o tempo Red Bulla.

“Mieli je w kwalifikacjach. Obawiam się tego przed jutrem ponieważ ich długie przejazdy w piątek również wyglądały mocniej. Nasze opony nie były dziś jednak w prawidłowym oknie, a ich tak. Widać było to w Q1 i Q2. Z długimi przejazdami nigdy nic nie wiadomo. Wygra szybszy samochód, niezależnie od startowych opon. My musimy się skupić na sobie” – mówi Wolff.

Źródło: własne, planetf1.com, autosport.com, racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 czerwca
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 22 czerwca
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 23 czerwca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Sao Paulo

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi