KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Austrian Grand Prix - Race Day - Spielberg, Austria

Latifi wydaje oświadczenie: Otrzymywał groźby śmierci



Nicholas Latifi po Grand Prix Abu Zabi jeszcze bardziej przekonał się, jak okrutny potrafi być świat Formuły 1. Po jego wypadku na 6 okrążeń przed końcem Grand Prix Abu Zabi, Lewis Hamilton stracił mistrzostwo świata, po które jechał.

Kierowca Williamsa przyznał, że celowo milczał w social mediach przez ostatnie dni, aby niektóre rzeczy się wyciszyły. W swoim oświadczeniu pisze, że otrzymał wiele wiadomości po Grand Prix Abu Zabi, spośród których większość wyrażała wsparcie, ale w wiadomościach i komentarzach było też „wiele hejtu i obelg”.

Latifi zastanawiał się, czy reagować jakoś na te wiadomości, zwracając uwagę na problem. Postanowił zrobić to drugie.

„Szczucie i hejt mogą mieć drastyczne konsekwencje dla ludzi. Korzystanie z social mediów jako narzędzia do ataku na kogoś wiadomościami pełnymi hejtu, urągań i gróźb przemocy jest szokujące” – pisze Latifi.



Wraca on do wydarzeń z weekendu wyścigowego: „Jest tylko jedna grupa ludzi, która potrzebuje przeprosin po moim wypadku – mój zespół. I przeprosiłem ich od razu. Wszystko inne było poza moją kontrolą. Niektórzy mówią, że ścigałem się o nic na kilka okrążeń przed końcem, ale jestem racerem w każdej sytuacji – gdy walczę o zwycięstwa, podia czy ostatnie miejsce i zawsze daję z siebie wszystko aż do końca. Można się z tym nie zgadzać i wyrazić swoją opinię. Ale jeżeli opinie kogoś napędza hejt, chęć przemocy – nie tylko w stosunku do mnie, ale też moich najbliższych, to nie jest prawdziwym fanem sportu”.

Latifi pisze, że wiedział po zakończeniu wyścigu, że social media będą wrzały i dlatego usunął ze swojego telefonu Instagrama i Twittera, co było najlepszym wyjściem, biorąc pod uwagę to, „jak okrutny potrafi być świat online”.

„Wystarczy jedna chwila, by sprawy wymknęły się proporcjom i wydobyły najgorsze z ludzi, którzy są zwani fanami sportu. Tym, co mnie zszokowało, był ekstremalny ton hejtu, obelg czy nawet gróźby – w tym śmierci – jakie otrzymałem” – dodaje kierowca Williamsa.



Na koniec swojego oświadczenia Latifi życzył wesołych świąt kibicom, prosząc, by wszyscy byli dla siebie milsi.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi