KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

large-2021 Italian Grand Prix - Friday-10

Kubica: Z F1 gorzej trafić nie mogłem, Le Mans bardzo mnie zdołowało



W rozmowie z Przeglądem Sportowym Robert Kubica podsumował sezon 2021, w którym został mistrzem European Le Mans Series, prawie wygrał 24h Le Mans i wystartował w dwóch wyścigach Formuły 1.

Kubica opowiedział o wyzwaniach swoich startów w ELMS, przyznając, że WRT nie dysponowało najlepszym pakietem jeżeli chodzi o samochód, ale siłą belgijskiego było coś innego.

„Nigdy nie byliśmy najszybszym autem na suchej nawierzchni. Ale byliśmy najrówniejszym składem i takim, który popełniał najmniej błędów. To był klucz. I coś, co dawało sporo pewności, nie tylko nam, ale i inżynierom, jeśli chodzi o strategię i spokój, że nie trzeba myśleć o szczęściu, żeby w danym momencie jechał konkretny kierowca. Oczywiście na przykład gdy patrzyliśmy na prognozę w Austrii, decydowaliśmy tak, żeby jazda na mokrym była moim zadaniem. Albo na Le Mans, gdzie wszyscy chcą pojechać, ale nigdy nikt nie chce startować. Dlatego wystartowałem ja. Ale to wewnętrzne, można powiedzieć małżeńskie sprawy, które zostawiam nam” – mówi Robert.



Najważniejszym startem sezonu było oczywiście Le Mans, które skończyło się dramatycznie dla ekipy WRT z numerem 41.

„Można powiedzieć, że emocjonalnie miało to na mnie spory wpływ. Z jednej strony jadąc na Le Mans i będąc tam, poczułem fajne emocje, takie, których dawno już nie czułem. To było fajne i sprawiło, że chcę pojechać tam jeszcze raz. […] Poczuć te emocje, które znałem w kartingu albo gdy jeździłem po raz pierwszy na wyścigi różnych kategorii, gdy byłem młodszy – to było fajne! Aż zaskoczyło mnie, jak bardzo byłem nawet nie wkurzony, ale zdołowany tym, co się wydarzyło” – przyznaje Kubica.

W 2021 roku Robert miał po raz kolejny możliwość wrócić do F1, zastępując podczas dwóch weekendów Kimiego Raikkonena. Tu również zabrakło nieco szczęścia. Co poczuł Robert, gdy dowiedział się, że za kilka godzin jedzie swoje 98. kwalifikacje w F1?



„Pierwsza myśl była taka, że gorzej chyba nie mogłem trafić, jeśli chodzi o tor, o czas w roku, bo dawno nie jeździłem bolidem F1. Nigdy nie przejechałem więcej niż 2–3 okrążeń z rzędu tym autem. Trochę samolubnie do tego podszedłem, bo bardzo żałowałem, że – jeśli już miałoby się coś takiego wydarzyć – nie stało się to 12 miesięcy wcześniej. Wtedy miałem dużo lepsze wyczucie w aucie. Teraz wiedziałem, że moje zadanie nie będzie łatwe. Z drugiej strony kiedyś nawet sobie pomyślałem, że tak sentymentalnie chciałbym w piątek pojechać na Monzy. Ale potem usłyszałem, bo nie pamiętałem o tym w tym całym zawirowaniu emocji i pracy, że na Monzy jest inny format weekendowy, to pomyślałem… Za przeproszeniem… (śmiech) Umówmy się – nie pomagało” – wyjawił Robert.

„Gdyby Monza była normalnym formatem, byłoby dużo lepiej. Do tego chcieliśmy spróbować rozwiązania, które mogło mi pomóc z wyczuciem auta, którego w tegorocznym bolidzie od początku sezonu mi brakowało. Ale mając tylko jeden trening przed kwalifikacjami, nie możesz go poświęcić. Chociaż jakbym mógł się teraz cofnąć, tobym go poświęcił… Szkoda, bo Monza potencjalnie była miejscem, gdzie mogło być fajnie. Z drugiej strony myślę, że w tych trudnych warunkach wykonałem dobrą robotę” – dodaje Polak o starcie na Monzy.

Cały wywiad przeczytacie tutaj.

Źródło: Przegląd Sportowy



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi