KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2021 Italian Grand Prix - Thursday-8

Kubica o tym, co daje mu rola w Alfie i kompromisie w WRT



W przeprowadzonej w ubiegłym tygodniu rozmowie z Eleven Sports Robert Kubica mówił o osobistych korzyściach z roli kierowcy rezerwowego w Alfa Romeo Racing ORLEN oraz sezonie 2021 w WRT i planach na przyszłość.

Robert został zapytany, czy cieszy się z przedłużenia swojej współpracy z Alfą Romeo Racing ORLEN mówi, że jest kilka aspektów, z których jest zadowolony.

„Cieszę się, że Polska nadal będzie obecna w jakiejś formie w Formule 1. Będzie mi bardzo miło, gdy będę mógł zasiąść za kierownicą bolidu F1, szczególnie że zmienia się regulamin i dobrze będzie zobaczyć, poczuć nową generację w Formule 1” – powiedział.



„Pozycja kierowcy rezerwowego w moim wieku jest niekomfortowa sytuacja, gdyż nigdy nie jest fajnie wskoczyć przez niedyspozycję partnera zespołowego. Jak masz 20 lat to jeździsz na wyścigi z innymi emocjami. Ja mam 37 lat i dla mnie to praca, która z jednej strony jest bardzo ważna, ale z drugiej mało emocjonująca. Dlatego pozostaję w wyścigach długodystansowych, ale również w 24h Le Mans, gdyż jadąc na ten wyścig, towarzyszyły mi emocje” – dodał Robert.

Zapytany, jakie on sam odnosi korzyści z roli kierowcy rezerwowego, mówi: „Doceniam moją obecność w Formule 1, bycie w tej kategorii nie jest proste. Cieszę się, że reprezentuję tam nie tylko siebie, ale też kraj. Kontakt z zespołem Formuły 1 jest bardzo ważnym doświadczeniem – sporo możesz zobaczyć, nauczyć się i wykorzystać to w innych seriach. Myślę, że to doświadczenie bardzo pomogło w tworzeniu Orlen Team WRT w tym roku. Na moją rolę trzeba zatem patrzeć w szerszym aspekcie” – mówił Kubica.

Robert zwrócił uwagę na jeszcze jeden aspekt swojego pozostania w Formule 1 z Alfą Romeo.

„Kiedy zatrzymywałem moją przygodę z rajdami, moim celem było dojście do jak najwyższej kategorii w wyścigach. Ale powrót w 2019 był bardzo ważny. Dopiero jednak jazdy w innym bolidzie dały mi wiele odpowiedzi. Pierwsze jazdy bolidem Alfy w Barcelonie wiele rzeczy mi wyjaśniły i wiele rzeczy zrozumiałem. Szkoda, że nie mogłem mieć takiego bolidu do dyspozycji wcześniej.



Kubica powiedział też nieco więcej o testach, jakie odbył w miniony weekend. Polak nie zdradził, że jeździł z Premą, powiedział jedynie o „innym zespole”.

„W tym tygodniu jadę na testy, które nie będą miały nic wspólnego z tym, co wydarzy się w przyszłym roku. Zobaczę, jak to może wyglądać w kolejnym sezonie. Te testy dadzą ostateczną odpowiedzieć co będę robił. Będą też inni kierowcy i zobaczymy jak współpracują” – powiedział Polak.

Przy okazji mówienia o partnerach z zespołu, Kubica wrócił również do startów w sezonie z Orlen Team WRT.

„W tym roku obraliśmy ustawienia, które nie odpowiadały zbytnio mojemu stylowi jazdy, a bardziej preferowały Louisa i Yifeya, ale jako zespół zyskiwaliśmy na tym więcej. W wyścigach długodystansowych liczy się zespół i o to teraz chodzi by dobrać odpowiednie osoby na przyszły rok” – powiedział.

Źródło: Eleven Sports



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi