Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

Kubica WRT podsumowanie

Kubica na podsumowaniu. W 2022 będzie częściej tankował. Hołek w LMP3



Ten przewrotny tytuł ma pełne odzwierciedlenie w rzeczywistości. Pora na porcję wieści związanych z wyścigami długodystansowymi, w tym Robertem Kubicą.

Kubica na podsumowaniu

 

Wczoraj po raz pierwszy od dłuższego czasu mogliśmy zobaczyć Roberta Kubicę. Polak uczestniczył w podsumowaniu sezonu ekipy WRT, które prawdopodobnie miało miejsce w belgijskiej siedzibie ekipy.

Krótki filmik z tego wydarzenia opublikował Louis Deletraz. Widać na nim ekran, na którym wyświetlany jest wywiad z Robertem Kubicą, a następnie samego Roberta, który jednak dość szybko zakończył nagranie, zasłaniając kamerę ręką.



Jest możliwe, że było to zarazem pożegnanie zarówno Kubicy jak i Deletraza z ekipą. Najnowsze wieści mówią, że mogą oni razem wystartować w ekipie Premy w WEC.

W 2022 częściej w boksie

 

Robert będzie w sezonie 2022 jeździł prototypem LMP2. Na oficjalnej stronie 24h Le Mans ukazały się wczoraj nowe informacje dotyczące zmian w tej kategorii. Po raz kolejny mają one na celu wygenerowanie większych różnic pomiędzy nimi a kulejącą serią hypercar, która jest za wolna, a do tego zasady Balance of Performance zakładają spowalnianie niektórych aut dla wyrównania stawki, która będzie w przyszłym roku liczniejsza.

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy prototypy LMP2 muszą ważyć więcej, a moc silników została zredukowana o 60 Koni Mechanicznych. Dodatkowo, podczas wszystkich rund sezonu muszą one używać ustawień aerodynamicznych z Le Mans. Mocno odbiło się to na czasach tej kategorii.

Te zasady zostaną utrzymane w 2022 roku. Co więcej, zmiejszona zostanie pojemność zbiornika paliwa. Dotychczas wynosiła ona 75 litrów, teraz zredukuje się ją o kilkanaście procent – do 65 litrów. Oznacza to, że LMP2-ki będą musiały zjeżdżać do boksów już po około 35 minutach jazdy. Co za tym idzie, dostosowany zostanie minimalny i maksymalny czas jazdy zawodników by lepiej odpowiadał on kreowanej przez zmianę długości stintu.



Gościnnie z Turbopiekarzami

 

Jeżeli jesteśmy już w tematyce endurance, to warto wspomnieć o gościnnym teście Krzysztofa Hołowczyca w prototypie LMP3 zespołu Inter Europol Competition.

„Sezon rajdowy dobiegł końca więc postanowiłem spróbować czegoś zupełnie innego💪. Wspólnie z jedynym polskim zespołem startującym w Mistrzostwach Europy Endurance i Mistrzostawach Świata Endurance testuję prototyp kategorii LMP3. Otrzymujac zaproszenie od zespołu Inter Europol Competition na testy w słonecznej Portugalii na torze Portimao, nie wahałem się ani chwili. Zobaczymy jak wypadnę na testach dzisiaj…” – napisał Hołowczyc na swoim profilu na Facebooku.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Wielkiej Brytanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Monzy WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 1 lipca
godz. 14:00 – 17:00 – Pierwszy trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – Drugi trening F1

Sobota, 2 lipca
godz. 13:00 – 14:00 – 3. trening F1
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 3 lipca
godz. 16:00 – 18:00 – Wyścig F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi