KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Kubica WRT podsumowanie

Kubica na podsumowaniu. W 2022 będzie częściej tankował. Hołek w LMP3



Ten przewrotny tytuł ma pełne odzwierciedlenie w rzeczywistości. Pora na porcję wieści związanych z wyścigami długodystansowymi, w tym Robertem Kubicą.

Kubica na podsumowaniu

 

Wczoraj po raz pierwszy od dłuższego czasu mogliśmy zobaczyć Roberta Kubicę. Polak uczestniczył w podsumowaniu sezonu ekipy WRT, które prawdopodobnie miało miejsce w belgijskiej siedzibie ekipy.

Krótki filmik z tego wydarzenia opublikował Louis Deletraz. Widać na nim ekran, na którym wyświetlany jest wywiad z Robertem Kubicą, a następnie samego Roberta, który jednak dość szybko zakończył nagranie, zasłaniając kamerę ręką.



Jest możliwe, że było to zarazem pożegnanie zarówno Kubicy jak i Deletraza z ekipą. Najnowsze wieści mówią, że mogą oni razem wystartować w ekipie Premy w WEC.

W 2022 częściej w boksie

 

Robert będzie w sezonie 2022 jeździł prototypem LMP2. Na oficjalnej stronie 24h Le Mans ukazały się wczoraj nowe informacje dotyczące zmian w tej kategorii. Po raz kolejny mają one na celu wygenerowanie większych różnic pomiędzy nimi a kulejącą serią hypercar, która jest za wolna, a do tego zasady Balance of Performance zakładają spowalnianie niektórych aut dla wyrównania stawki, która będzie w przyszłym roku liczniejsza.

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy prototypy LMP2 muszą ważyć więcej, a moc silników została zredukowana o 60 Koni Mechanicznych. Dodatkowo, podczas wszystkich rund sezonu muszą one używać ustawień aerodynamicznych z Le Mans. Mocno odbiło się to na czasach tej kategorii.

Te zasady zostaną utrzymane w 2022 roku. Co więcej, zmiejszona zostanie pojemność zbiornika paliwa. Dotychczas wynosiła ona 75 litrów, teraz zredukuje się ją o kilkanaście procent – do 65 litrów. Oznacza to, że LMP2-ki będą musiały zjeżdżać do boksów już po około 35 minutach jazdy. Co za tym idzie, dostosowany zostanie minimalny i maksymalny czas jazdy zawodników by lepiej odpowiadał on kreowanej przez zmianę długości stintu.



Gościnnie z Turbopiekarzami

 

Jeżeli jesteśmy już w tematyce endurance, to warto wspomnieć o gościnnym teście Krzysztofa Hołowczyca w prototypie LMP3 zespołu Inter Europol Competition.

„Sezon rajdowy dobiegł końca więc postanowiłem spróbować czegoś zupełnie innego💪. Wspólnie z jedynym polskim zespołem startującym w Mistrzostwach Europy Endurance i Mistrzostawach Świata Endurance testuję prototyp kategorii LMP3. Otrzymujac zaproszenie od zespołu Inter Europol Competition na testy w słonecznej Portugalii na torze Portimao, nie wahałem się ani chwili. Zobaczymy jak wypadnę na testach dzisiaj…” – napisał Hołowczyc na swoim profilu na Facebooku.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi