KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank

„Jednego z nas reguły nie obowiązują”



Max Verstappen i Lewis Hamilton nie tylko na torze toczyli pojedynki w Grand Prix Arabii Saudyjskiej. Do wymiany – tym razem zdań – doszło też podczas konferencji prasowej po wyścigu. Max dziwił się swojej karze, Hamilton odniósł się do słów o „szalonym” Verstappenie.

Sędziowie w tle

 

Podczas konferencji prasowej po Grand Prix Arabii Saudyjskiej, kierowcy zwracali uwagę na styl jazdy i walki w Formule 1. W swojej wypowiedzi Lewis Hamilton „wbił szpilę” zarówno sędziom jak i Maxowi Verstappenowi.

„Nie sądzę, aby zmienił się sposób, w jaki się ścigam. Myślę, że widzieliśmy w tym roku różne incydenty, nawet w Brazylii. Zasady nie zostały doprecyzowane przez sędziów czy jest to dozwolone więc mieliśmy powtórkę. Z tego co ja wiem, nie można nikogo wyprzedzać poza torem i potem zachowywać pozycję i chyba wszyscy kierowcy to wiedzą. Nie stosuje się to, jak się domyślam, do jednego z nas” – powiedział na konferencji prasowej Hamilton.



Również Verstappen zwrócił uwagę na niekonsekwencję sędziów, przywołując sytuację z Interlagos.

„W Brazylii taki manewr był w porządku, a tu naglę dostaję za to karę. Oczywiście, wyjechałem szeroko, trochę jak w Brazylii i hamowałem późno, będąc w pewnym momencie poza limitem. Pojechałem więc szeroko, ale on również nie zmieścił się w zakręcie więc obaj przecięliśmy zakręt. Nie sądzę więc żeby kara była sprawiedliwa, ale jest jak jest” – mówi Verstappen.

„To interesujące, że jestem tym, który dostaje karę, gdy obaj wyjeżdżamy poza tor, poza białe linie. Obaj nie zmieściliśmy się w torze. Nie będę temu jednak poświęcał zbyt dużo czasu – mamy tyle samo punktów, to ekscytujące” – dodał Max.

Szalony Max?

 

W trakcie wyścigu Hamilton nazwał Verstappena „f***ing crazy guy”. Zapytany o te słowa na konferencji, mówił:

„W tamtym momencie czułem, że zbliża się kraksa i zakończyłaby ona moją walkę o mistrzostwo. Z pewnością były takie scenariusze, które to zakładały. To nie pierwszy raz, gdy musiałem uniknąć kolizji. Dlatego tak czułem w tamtym momencie. Czasem jednak w pewnym momencie, w przypływie emocji mówisz różne rzeczy. Potem, oglądając rzeczy, może odczuwasz coś innego, ale w tym momencie to było właśnie to. Próbowałem potem jednak na nowo się skupić i walczyć” – powiedział Lewis.

Źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi