KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Hamilton vs Verstappen w komunikatach radiowych



Było intensywnie i nerwowo w komunikatach radiowych dwóch największych bohaterów Grand Prix Arabii Saudyjskiej. Zapraszam na „stenogramy” z jazdy Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena oraz tradycyjne bonusy.

Verstappen

 

Pierwsze okrążenia Verstappena również były spokojnie i dostawał dużo poleceń zmiany ustawień. Pytał jednak również o Lewisa Hamiltona i jego przewagę.

Po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa, mówi, że Bottas jedzie bardzo wolno i zostawia mnóstwo miejsca. „To nie powinno być dozwolone co on zrobił” – mówi Max, a inżynier odpowiada, że to bardzo irytujące. Verstappen dostaje polecenie pozostania na torze.

Podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa kierowca Red Bulla skarżył się na jego tempo. Po czerwonej fladze, Max mówi: „To oznacza, że jesteśmy na prowadzeniu? Minęły 2 okrążenia” i dostaje potwierdzenie.

Verstappen dostaje dodatkowe instrukcje dotyczące restartu i wymienia uwagi z inżynierem. Po wyjeździe z boksów, Verstappen znów narzeka na tempo samochodu bezpieczeństwa, a potem zgłasza, że Hamilton zostawia większą różnicę niż 10 samochodów. „To niedozwolone” – mówi Holender.



Po czerwonej fladze po kolejnym restarcie, Verstappen wraca do boksów. Przed kolejnym restartem Verstappenowi mówiona jest kolejność podczas restartu, a potem jest informowany o oponach rywali.

Po pięknym wyprzedzeniu Ocona i Hamiltona, Max domagał się sprawdzenia swoich prawych opon, obawiając się uszkodzeń. Dopytywał też o to, kto jedzie za nim. Zespół mocno prosił go o oszczędzanie opon. Verstappen dostawał też dużo sugestii zmiany ustawień.

Na 20. okrążeniu Verstappen zgłosił brak mocy, ale wyjaśniono mu, że to tylko bateria. Mimo wszystko, dostał polecenie zmiany ustawień.

Po całym zamieszaniu związanym z wirtualnymi neutralizacjami, zaczęła się walka między Verstappenem a Hamiltonem. Wcześniej, podczas VSC, Max narzekał na bardzo wolno jadącego Raikkonena, którego nie mógł wyprzedzić.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

Gdy Verstappen nieprzepisowo obronił się przed Hamiltonem, słyszy komunikat, by oddać pozycję Hamiltonowi, ale „zrobić to strategicznie”.

Maxowi dwukrotnie powiedziano jeszcze, by przepuścił Hamiltona, a potem inżynier powiedział: „Nie wiem czemu cię nie wyprzedzał, nie wiem co robił”. Max dość spokojnie poprosił zespół by sprawdził jego opony. Dostał potwierdzenie, że są w porządku. „Nie wiem co on robił” – powiedział jeszcze raz inżynier, który zachęcał kierowcę do ciśnięcia.

Verstappen cały czas narzekał na baterię, ale zespół nie mógł z tym nic zrobić. Pod koniec 42. okrążenia, zespół polecił Verstappenowi przepuszczenie Hamiltona, a po kilku zakrętach kierowca dostał informację, że dostał 5 sekund kary.

Na 45. kółku Verstappen zgłosił, że nie ma już opon. Ekipa odpowiedziała, że nie mogą teraz zjechać bo przewaga nad Oconem jest niewystarczającą. Kierowcę proszono, żeby oszczędzał opony, odpuszczał i unikał krawężników.

Po mecie kierowca został pochwalony za starania. „Jest jak jest, przynajmniej próbowałem”. Gdy powiedziano mu, że został wybrany kierowcą dnia i czeka go jeszcze rozmowa, Verstappen powiedział: „Widocznie kibice lepiej rozumieją wyścigi”.

Hamilton

 

Przez pierwsze okrążenia Lewis dostaje jedynie informacje o kolejności i różnicach pomiędzy nim a Bottasem oraz Bottasem a Verstappenem. Na 4. okrążeniu Lewis zapytał zespół, czy ta przerwa jest OK i ekipa potwierdziła.



Hamilton pytał, w których miejscach traci, jednak Peter Bonington nie wskazał takich. „Buduj różnicę, Valtteri potrzebuje nieco więcej czystego powietrza, jest 1.4 sekundy za tobą, 1.5 za nim jest Verstappen” – mówi inżynier.

Hamilton został poproszony o przyspieszenie nieco i podawany był mu czas, jaki powinien był uzyskiwać. Anglik pytał, czy wszystko w porządku z temperaturami prawej opony i dostał potwierdzenie.

Na 10. okrążeniu pada komunikat o wyjeździe samochodu bezpieczeństwa. „Będziemy zjeżdżać, trzymaj deltę”. Hamilton nie chciał zmiany ustawień przedniego skrzydła. Gdy mijał rozbity bolid Micka Schumacher, zapytał, czy wszystko OK. „Tak, trzymaj deltę” – odpowiedział inżynier.

Po wyjeździe z boksów, Hamilton mówi: „Bardzo wcześnie”, odnosząc się do wizji przejechania 40 okrążeń na jednym komplecie opon. „Verstappen się nie zatrzymał, ale wiele osób tak”. Lewis dopytywał, jaka jest kolejność i dostał ją. Gdy ponownie mijał samochód Schumachera, zapytał, czy wszystko z nim OK i ponownie dostał potwierdzenie. „Ten safety car trochę potrwa” – powiedział Anglik. „Nie wiemy ile, zapewne będzie potrzebna jakaś wymiana barier” – odpowiedział inżynier.

„W środku stawki widzieliśmy wiele manewrów wyprzedzania, szczególnie w zakręcie 1” – informuje kierowcę inżynier.

Po informacji o czerwonej fladze, Lewis dopytuje, co to oznacza: „Czy to oznacza, że będzie mógł zmienić opony?” Po potwierdzeniu, Hamilton odpowiada: „Przecież bariera jest w porządku, to jakiś bullshit. Dowiedzcie się, jaki jest powód czerwonej flagi. To niewiarygodne, banda wygląda w porządku” – powiedział Hamilton.

patronite

Anglik stwierdził, że Red Bull podjął duże ryzyko nie zjeżdżając, a James Allison powiedział mu, że owszem i że trudno było przewidzieć czerwoną flagę, a wielu kierowców z pierwszej 10-tki zjechało. „Nadal mamy możliwości” – mówi Allison.

„Dlaczego go nie ściągnęli” – dopytywał Lewis, ale nie dostał odpowiedzi. „Najważniejsze żebyś go teraz naciskał” – powiedziano kierowcy. Lewis dopytywał o tempo Verstappena – czy oszczędzał opony przed samochodem bezpieczeństwa, czy naciskał Valtteriego. Podano mu najlepsze czasy kierowców i uspokojono.

„Właśnie zrobił próbny start z pit-lane” – zgłaszał Lewis wyjeżdżając z alei serwisowej. Po starcie i walce z Verstappenem w 1. zakręcie, Hamilton powiedział: „Przeleciał przez cały krawężnik, wypchnął mnie”. „Zajmujemy się tym” – powiedział inżynier.

Po czerwonej fladze, Hamilton znów zapytał, czy wszyscy są OK i jeszcze raz zwrócił uwagę na to, że Verstappen jest przed nim. „Musiałem uniknąć kolizji” – dodał Anglik.



Przed drugim wznowieniem Hamiltonowi powiedziano, jaka będzie kolejność na starcie i kiedy Verstappen przepuści go na okrążeniu wyjazdowym.

Po restarcie, Hamilton narzekał na opony, dostał więc polecenie zmiany ustawień, a następnie był chwalony za doprowadzenie opon do właściwej temperatury.

Lewis dopytywał, kiedy DRS zostanie umożliwiony, ale stało się to po chwili. Po kolejnych komunikatach dotyczących wirtualnych neutralizacji, Hamilton domagał się szybszego uruchomienia DRS-u.

Po kolejnej nieprzepisowej obronie Maxa, Hamilton mówi: „On jest szalony chłopie”. „Zajmujemy się tym” – odpowiada Bono, a po chwili dodaje, że „Proszą Maxa o zamianę pozycji”. Po chwili dochodzi do zderzenia. „On zrobił mi test hamulców!” – krzyczy Lewis. „Powiedziano mu, żeby cię przepuścił” – odpowiada inżynier. „Wjechałem w niego! Mam uszkodzone przednie skrzydło” – powiedział Hamilton, ale Bono odpowiedział, że wszystko wygląda OK. „Powiedziano mu, żeby oddał ci pozycję” – powtarza Bonington. „Zrobił mi test hamulców, nie wiedziałem o co chodzi, to niebezpieczna jazda” – mówi Lewis, który zgłasza że ma uszkodzenia w samochodzie. „Nie mogę się poddać” – mówi Anglik.



Na 43. okrążeniu Lewisowi powiedziano, że Max go przepuści, a po chwili padł komunikat dotyczący kary dla Maxa. Lewis dopytywał, gdzie Valtteri, ale nie dostał odpowiedzi. Gdy Max zaczął tracić, Hamilton pytał, kto ma najlepszy czas okrążenia. „Ty już go masz więc skup się na unikaniu krawężników i dowiezieniu samochodu do mety” – odpowiedział inżynier.

Hamilton pytał, czy ktoś jeszcze może mu zagrozić jeżeli chodzi o najlepszy czas okrążenia, ale dostał negatywną odpowiedź.

Po mecie była duża motywacja po stronie kierowcy i inżyniera i duża radość. „To najbardziej szalony wyścig, jaki pamiętam” – powiedział inżynier.

Inni

 

Co ciekawe, podczas tego wyścigu poza torem Sainza wyprzedził Leclerc, ale sędziowie nie zajęli się tą sprawą. Hiszpan miał o to pretensje.



Oto zestawienie najlepszych onboardów z tego wyścigu, wybrane przez Formułę 1:

Tak brzmiały komunikaty wszystkich kierowców po zakończeniu wyścigu:

Takie podsumowanie najlepszych komunikatów z weekendu wybrała Formuła 1.

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi