KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

FIA zapowiada zbadanie końcówki GP Abu Zabi, zapowiedź braku apelacji Mercedesa?



Międzynarodowa Federacja Samochodowa wystosowała oświadczenie dotyczące wydarzeń z finału sezonu Formuły 1, w którym na ostatnich okrążeniach wyścigu Lewis Hamilton stracił tytuł na rzecz Maxa Verstappena po zamieszaniu z decyzjami dyrekcji wyścigu.

„W niedzielę zakończył się kolejny sezon wspaniałej Formuły 1 – wielkie brawa dla uczestników i zespołów. FIA gratuluje ich formie w tym roku. To była twarda walka, którą było widać na każdym Grand Prix. Świat oglądał ten wyścig z wielką uwagą, wiedząc, że tylko jeden kierowca zdobywa tytuł. Ogromne brawa dla Maxa Verstappena za jego zwycięstwo i Lewisa Hamiltona za niesamowitą formę i współzawodnictwo w ostatnim wyścigu sezonu” – czytamy w pierwszych akapitach oświadczenia.

Potem robi się już mniej przyjemnie.



„Grand Prix Abu Zabi wywołało dużą liczbę reakcji społeczności Formuły 1 i motorsportu ogólnie, ale również szerszej publiczności. Jedną z podstawowych odpowiedzialności FIA jest zapewnienie bezpieczeństwa i integralności sportu. Okoliczności towarzyszące użyciu samochodu bezpieczeństwa po incydencie Nicholasa Latifiego i związana z nimi komunikacja pomiędzy dyrektorem wyścigu i zespołami Formuły 1 wygenerowała znaczące nieporozumienia i reakcje zespołów Formuły 1, kierowców i fanów oraz kłótnię, która szarga wizerunek mistrzostw oraz deprecjonuje pierwszy tytuł mistrzowski Maxa Verstappena i ósmy tytuł mistrzowski w klasyfikacji konstruktorów Mercedesa” – pisze FIA.

Następnie pada zapowiedź dokładnego zbadania sprawy przez władze Federacji.

„Po zaprezentowaniu raportu dotyczącego sekwencji wydarzeń, jaka miała miejsce po incydencie na okrążeniu 53, w celu nieustannej poprawy, Prezydent FIA zaproponował Światowej Radzie Sportów Motorowych przeprowadzenie szczegółowej analizy i klaryfikację na przyszłość, wspólnie ze wszystkimi stronami” – głosi oświadczenie.

„Ta kwestia będzie dyskutowana do wszystkich zespołów i kierowców by wyciągnąć z tej sytuacji lekcje i przejrzystość dla wszystkich uczestników, mediów i fanów, dotyczące aktualnych przepisów, by zachować konkurencyjną naturę naszego sportu, dbając o bezpieczeństwo kierowców i obsługi. Nie tylko Formuła 1 może skorzystać na tej analizie, ale ogólnie inne mistrzostwa FIA” – czytamy.



Rada poparła propozycję Jeana Todta i teraz zajmie się sprawą.

Można domyślać się, że jest to jeden z elementów „ugłaskania” Mercedesa po niedzielnych wydarzeniach. FIA – przyznając, że doszło do nieporozumień, chce skłonić Mercedesa do nieskładania apelacji od rozstrzygnięć dyrekcji wyścigu i sędziów. Dalsze postępowanie w tej sprawie naraziłoby na dalszy szwank reputację F1 i FIA.

Mercedes od niedzieli nie opublikował żadnego postu w social mediach, nie zgodził się też na dostarczenie swoich aut mistrzowskich z Formuły 1 i Formuły E na oficjalną sesję FIA przed dzisiejszą galą.

Swoje oświadczenie dotyczące niedzielnych wydarzeń opublikowała dziś Susie Wolff, żona szefa Mercedesa, Toto.

Czas na złożenie apelacji mija Mercedesowi dziś wieczorem. Zapewne w ciągu kilku najbliższych godzin dowiemy się, że jej nie będzie.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi