KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Zasłona kurzowa na Losail – czy treningi coś pokazały?



Kilka wniosków po piątkowych treningach na torze Losail w Katarze można wyciągnąć, jednak jesteśmy jeszcze daleko od znajomości tempa poszczególnych ekip. Czy jest ktoś, kto dziś zaskoczył?

Wyniki

 

1. trening:

wyniki 1 treningu gp kataru 2021

Skrót:



2. trening:

wyniki 2 treningu gp kataru 2021

Skrót:

Jak pokazują analizy F1.com, najlepsze tempo kwalifikacyjne ma mieć Mercedes, ale bardzo blisko niego jest Red Bull. Czy AlphaTauri będzie jutro „best of the rest”?



Tempo kwalifikacyjne losail

Przewaga Mercedesa w tempie wyścigowym ma być nieco większa.

tempo wyścigowe losail

Alfa podsumowuje

 

Kimi Raikkonen był w piątek dwukrotnie 15, a jego najlepszy czas to 1:24.641. Pokonał 51 okrążeń.

„Warunki nie były złe, właściwie byly lepsze niż się spodziewaliśmy. Bywaliśmy w gorszej sytuacji w przeszłości, np. w Bahrajnie, gdzie wiatr i pył były dużym utrudnieniem w piątek. Byliśmy w stanie przejechać sporo okrążeń i mamy nadzieję, że będziemy mogli użyć zebrane dane by poprawić samochód na jutro. W kwalifikacjach będzie blisko więc zobaczymy co przyniosą” – powiedział Kimi Raikkonen.

Antonio Giovinazzi był 14. i 17, a po pokonaniu 51 okrążeń dysponował czasem 1:25.072.



„Pierwsze doświadczenia były dobre. Byłem zaskoczony poziomem przyczepności już w pierwszych treningach. Tor jest naprawdę przyjemny, jedzie się po nim szybko i daje frajdę. Mieliśmy dobry pierwszy treningi, ale podczas symulacji kwalifikacji w drugiej sesji napotkaliśmy na tłok. Jutro będzie to dużym wyzwaniem, gdyż nie ma wiele miejsca do przepuszczania innych w szybkich zakrętach. Kwalifikacje będą naprawdę ważne, ale mamy jeszcze trzeci trening by się lepiej przygotować” – podsumował Włoch.

Ode mnie

 

Bardzo dobrze, że zakończyła się wreszcie saga z incydentem między Hamiltonem a Verstappenem, choć wcale nie oznacza to, że na każdym etapie podjęte zostały dobre decyzje. Problemem były wcześniejsze decyzje sędziów, każące za takie manewry. Żeby było sprawiedliwie, trzeba było być konsekwentnym i w podobnej sytuacji trzeba było ukarać Verstappena. Nie zrobiono tego więc Mercedes mógł mieć rację. Sędziowie wyszli jednak z twarzą, uznając, że nie było wątpliwości podczas rozpatrywania sytuacji. Gdyby były, poczekaliby do końca wyścigu i wzięli pod uwagę nagrania, do których nie mieli dostępu na żywo.

Pytanie, jak będą teraz postępować w takich sytuacjach. Na miejscu kierowców nie wiedziałbym, jak się zachować i kiedy oczekiwać kary.

Sporu na linii Mercedes – Red Bull to jeszcze jednak nie koniec. Teraz czas na kontynuację walki o legalność bolidu Mercedesa. Ekipie z Milton Keynes zaczynają pomagać kibice, którzy już doszukują się uginania dolnego płatu tylnego skrzydła Red Bulla, zmniejszającego opór. Helmut Marko przyznaje też, że sprawa idzie do przodu. Pytanie, na ile to wszystko jest straszeniem i próbą wyprowadzenia rywala z równowagi, a na ile prawdziwymi podejrzeniami. Najważniejsze jednak, żeby największe emocje były na torze, a na to zanosi się w Katarze.

Trudno po wynikach dzisiejszych treningów wyciągać konkretne wnioski na temat tempa poszczególnych ekip, szczególnie, że Hamilton jechał na starym silniku. Gdy do jego bolidu trafi prawie nowa jednostka, może być bardzo szybki. Spodziewam się jednak bardzo równej walki z Verstappenem o pole position. Ani Red Bull ani Mercedes nie pokazały swojej pełnej mocy, o czym mogą świadczyć drugie miejsca Gaslyiego – odpowiednio za Bottasem i Verstappenem. Trzeci, mało reprezentatywny trening, raczej nie da wielu odpowiedzi – trzeba poczekać na kwalifikacje.



Blisko siebie wydają się być Ferrari i McLaren, a ekipą, która dziś zaskoczyła, był Aston Martin z wysokimi miejscami w drugim treningu.

Niestety, znów ważna będzie pozycja na torze. Kierowcy przeszkadzali sobie dziś na potęgę podczas treningów, nie wiedząc jeszcze, gdzie zjeżdżać by nie wejść w paradę innemu. Może zatem dojść do niespodzianek, gdy któremuś z zawodników nie uda się znaleźć dogodnego miejsca na torze.

W piątek widzieliśmy też wiele wyjazdów poza tor, co może oznaczać żółte flagi i przeszkodzenie innym podczas czasówki. A będzie ona bardzo ważna, bo kierowcy podkreślają, że wyprzedzanie na Losail będzie bardzo trudne.

Vlog

 



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi