Kto najlepiej radził sobie z korkociągiem? Przeczytajcie wyniki blogowej ligi F3 na Laguna Seca oraz zapowiedź jutrzejszych lig Mazdy i Formuły Renault 3.5.
Oto wyniki 2. rundy ligi F3
Miejsce | Auto | Kierowca | Grid | Strata | Best lap | Inc | Punkty | Dodatkowe | Łącznie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dallara F3 | Krzysztof Magun | 7 | -00.000 | 1:15.604 | 2 | 100 | 3 | 103 |
2 | Dallara F3 | Przemyslaw Martyna | 1 | -00.372 | 1:15.430 | 3 | 92 | 6 | 98 |
3 | Dallara F3 | Marek Krzyszkowski | 8 | -13.324 | 1:16.035 | 0 | 86 | 86 | |
4 | Dallara F3 | Maciej Bochuzynski | 5 | -14.131 | 1:16.082 | 3 | 82 | 82 | |
5 | Dallara F3 | Robert Pyrek2 | 2 | -14.369 | 1:15.443 | 3 | 78 | 4 | 82 |
6 | Dallara F3 | Leszek Kazusek | 10 | -20.594 | 1:16.416 | 0 | 74 | 74 | |
7 | Dallara F3 | Bartlomiej Gad | 13 | -29.863 | 1:16.306 | 4 | 70 | 70 | |
8 | Dallara F3 | Kamil Rogalski | 3 | -39.554 | 1:15.359 | 1 | 66 | 5 | 71 |
9 | Dallara F3 | Jacek A Megger | 15 | -53.221 | 1:17.016 | 3 | 64 | 64 | |
10 | Dallara F3 | Maksymilian Czapiewski | 12 | -1:01.558 | 1:17.046 | 4 | 62 | 62 | |
11 | Dallara F3 | Lukasz Wojkowski2 | 17 | -1:05.994 | 1:16.492 | 8 | 60 | 60 | |
12 | Dallara F3 | Bartłomiej Kędzia | 9 | -1:28.950 | 1:15.823 | 13 | 58 | 58 | |
13 | Dallara F3 | Radek Lapacz | 6 | -1 L | 1:15.712 | 10 | 56 | 56 | |
14 | Dallara F3 | Mateusz Cieslicki | 14 | -1 L | 1:16.779 | 15 | 54 | 54 | |
15 | Dallara F3 | Jan L Rey | 16 | -1 L | 1:16.865 | 8 | 52 | 3 | 55 |
16 | Dallara F3 | Jacek Wojciechowski2 | 4 | -10 L | 1:15.844 | 10 | 51 | 51 | |
17 | Dallara F3 | Greg Stan | 11 | -22 L | 1:18.331 | 2 | 50 | 50 | |
Finał B: | |||||||||
1 | Dallara F3 | Lukasz Wojkowski2 | 5 | -00.000 | 1:16.827 | 1 | Awans A | Awans A | |
2 | Dallara F3 | Jacek A Megger | 4 | -15.314 | 1:17.052 | 0 | Awans A | Awans A | |
3 | Dallara F3 | Jan L Rey | 11 | -18.061 | 1:16.802 | 6 | Awans A | 3 | Awans A |
4 | Dallara F3 | Szymon Mroczek | 2 | -50.858 | 1:16.306 | 12 | 49 | 3 | 52 |
5 | Dallara F3 | Marcin Karbarz | 7 | -52.350 | 1:18.143 | 0 | 48 | 45 | |
6 | Dallara F3 | Grzegorz Koziara | 12 | -53.842 | 1:17.699 | 4 | 47 | 44 | |
7 | Dallara F3 | Pawel Pociecha | 3 | -1 L | 1:17.532 | 13 | 46 | 43 | |
8 | Dallara F3 | Michał Grzeszczak | 13 | -1 L | 1:18.458 | 6 | 45 | 42 | |
9 | Dallara F3 | Wojtek Filipiak | 10 | -1 L | 1:17.976 | 12 | 44 | 41 | |
10 | Dallara F3 | Damian Jakub Bończak | 6 | -2 L | 1:18.144 | 17 | 43 | 40 | |
11 | Dallara F3 | Konrad Mederowski | 8 | -5 L | 1:16.458 | 9 | 42 | 39 | |
12 | Dallara F3 | Artur Bajus | 9 | -6 L | 1:18.625 | 18 | 41 | 38 | |
13 | Dallara F3 | Wojciech Buczkowski2 | 1 | -10 L | 1:16.751 | 13 | 40 | 37 |
Oto klasyfikacja generalna ligi po 2 rundach:
Miejsce | Kierowca | Incydenty | I runda | II runda | Kary | Suma |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Przemyslaw Martyna | 4 | 109 | 98 | 0 | 207 |
2 | Robert Pyrek2 | 5 | 87 | 82 | 0 | 169 |
3 | Kamil Rogalski | 7 | 92 | 71 | 0 | 163 |
4 | Krzysztof Magun | 7 | 54 | 103 | 0 | 157 |
5 | Marek Krzyszkowski | 7 | 66 | 86 | 0 | 152 |
6 | Maciej Bochuzynski | 11 | 64 | 82 | 0 | 146 |
7 | Jacek Wojciechowski2 | 14 | 86 | 51 | 0 | 137 |
8 | Lukasz Wojkowski2 | 20 | 76 | 60 | 0 | 136 |
9 | Greg Stan | 2 | 78 | 50 | 0 | 128 |
10 | Leszek Kazusek | 7 | 52 | 74 | 0 | 126 |
11 | Jacek A Megger | 13 | 58 | 64 | 0 | 122 |
12 | Mateusz Cieslicki | 22 | 62 | 54 | 0 | 116 |
13 | Bartlomiej Gad | 12 | 45 | 70 | 0 | 115 |
14 | Maksymilian Czapiewski | 6 | 50 | 62 | 0 | 112 |
15 | Bartłomiej Kędzia | 24 | 51 | 58 | 0 | 109 |
16 | Szymon Mroczek | 23 | 48 | 49 | 0 | 97 |
17 | Wojciech Buczkowski2 | 27 | 56 | 40 | 0 | 96 |
18 | Grzegorz Koziara | 5 | 46 | 47 | 0 | 93 |
19 | Marcin Karbarz | 5 | 41 | 48 | 0 | 89 |
20 | Pawel Pociecha | 19 | 43 | 46 | 0 | 89 |
21 | Wojtek Filipiak | 16 | 44 | 44 | 0 | 88 |
22 | Artur Bajus | 27 | 40 | 41 | 0 | 81 |
23 | Konrad Mederowski | 13 | 38 | 42 | 0 | 80 |
24 | Lukasz Blaszczyk | 1 | 74 | 0 | 74 | |
25 | Eryk Wierorzymski | 6 | 60 | 0 | 60 | |
26 | Radek Lapacz | 10 | 56 | 0 | 56 | |
27 | Jan Rey | 8 | 55 | 0 | 55 | |
28 | Paweł Miron | 7 | 49 | 0 | 49 | |
29 | Andrzej Skowronek | 4 | 47 | 0 | 47 | |
30 | Michał Grzeszczak | 6 | 45 | 0 | 45 | |
31 | Damian Jakub Bończak | 17 | 43 | 0 | 43 | |
32 | Andrzej Olejniczak2 | 14 | 42 | 0 | 42 | |
33 | Lukasz Oslislok | 20 | 39 | 0 | 39 | |
34 | Ryszard Pieper | 0 | 37 | 0 | 37 |
Liga Mazdy
Teraz czas na 3. rundę ligi Mazdy, która odbędzie się na torze Oran Park Raceway. Prekwalifikacje odbędą się w:
– niedzielę, 31 października o godz. 21:00
– poniedziałek, 1 listopada o godz. 20:00, 21:00 i 22:00
Treningi odbywają się w piątek o godz. 22:00, sobotę o godz. 21:00, niedzielę o godz. 20:00 i we wtorek o 18:45.
Hasło do prekwalifikacji to: powrotroberta
Nazwa sesji: Grupa X – Prekwalifikacje 3. rundy ligi Mazdy powrotroberta.pl
Warunki: Sky: Clear, Dynamic Sky wyłączone, Temperatura: 78F, Relative Humidity: 55%, Wind Speed 2MPH.
Pora dnia – godz. 07:30, 15 listopada 2021
Starting Track State 50% oraz clear marbles on track
Obowiązuje Fixed Setup – baseline (dostępny w iRacing Setups)
Aby przystąpić do finałów, należy pojechać w prekwalifikacjach. Prekwalifikacje służą podzieleniu nas na grupy do wtorkowych wyścigów. Najszybsi w niedzielę i poniedziałek pojadą w Finale A, pozostali w Finale B, ewentualnie B i C. To, jaka będzie ich liczebność, będzie zależało od tego, ile osób przystąpi co kwalifikacji. Maksimum będzie to 20 osób w finale.
Do prekwalifikacji może przystąpić KAŻDY – bez ograniczeń licencji czy iRating.
W lobby Hosted Races zostaną stworzone 4 sesje, trwające godzinę – 55 kwalifikacji i 5 minut wyścigu. Jedna w niedzielę o godz. 21, jedna w poniedziałek o 20 i jedna o 21 i jedna o godz. 22. Przystąpić będzie można tylko do jednej z nich i będzie można wykonać w niej 20 okrążeń (nieważne czy mierzonych czy nie – liczy się to, co w wynikach i panelu kierowcy pokazuje iRacing).
Maksymalna liczba incydentów w tej sesji będzie określona na 20. Po jej przekroczeniu, podobnie jak przy przekroczeniu liczby okrążeń lub wejścia do większej liczby sesji, zawodnik automatycznie spada do finału niżej niż wskazywał na to jego czas kwalifikacji. Kary sumują się.
Liga FR 3.5
Czas również na 3. rundę ligi FR3.5, która odbędzie się na torze Hockenheim. Nie będzie przed nią prekwalifikacji czy treningów. Finał rozpocznie się we wtorek o 22:10.
Hasło do Finału: powrotroberta
Nazwa sesji: Finał 2. rundy ligi FR3.5 powrotroberta.pl
Warunki: Sky: Clear, Dynamic Sky wyłączone, Temperatura: 78F, Relative Humidity: 55%, Wind Speed 2MPH.
Pora dnia – godz. 10:50, 30 października 2021
Starting Track State 50% oraz clear marbles on track
Obowiązuje Open Setup
Przypominam kalendarz naszych lig iRacing:
Data | Liga | Runda | Tor | Oficjalna seria towarzysząca | Data i godzina w grze |
---|---|---|---|---|---|
21 września | Mazda | 1 | Tsukuba - 2000 Full | MX5 Global Mazda | 2021-05-17 12:00:00 |
21 września | FR 3.5 | 1 | Okayama - Full Course | Formula 3.5 Championship | 2021-09-18 07:30:00 |
28 września | LMP2/GT3 | 1 | Spa - Grand Prix Pits | LMP2 Prototype Ricmotech Challenge | 2021-09-25 14:05:00 |
05 października | F3 | 1 | Suzuka - Grand Prix | F3 Vertagear Championship | 2021-10-02 07:30:00 |
12 października | Mazda | 2 | Summit Point Raceway - Summit Point Raceway | MX5 Global Mazda | 2021-05-17 15:05:00 |
12 października | FR 3.5 | 2 | Monza - Grand Prix | Formula 3.5 Championship | 2021-10-02 13:50:00 |
19 października | LMP2/GT3 | 2 | Watkins Glen - Boot | LMP2 Prototype Ricmotech Challenge | 2021-10-16 16:55:00 |
26 października | F3 | 2 | Laguna Seca - Full Course | F3 Vertagear Championship | 2021-10-23 16:20:00 |
2 listopada | Mazda | 3 | Oran Park Raceway - Grand Prix | MX5 Global Mazda | 2021-11-15 07:30:00 |
2 listopada | FR 3.5 | 3 | Hockenheim - Grand Prix | Formula 3.5 Championship | 2021-10-30 10:50:00 |
9 listopada | LMP2/GT3 | 3 | Suzuka - Grand Prix | GT Sprint VRS | 2021-11-06 08:15:00 |
16 listopada | F3 | 3 | Zandvoort - Grand Prix | F3 Vertagear Championship | 2021-11-13 11:40:00 |
23 listopada | Mazda | 4 | Oulton Park - Fosters | MX5 Global Mazda | 2021-05-17 12:00:00 |
23 listopada | FR 3.5 | 4 | Nurburgring - Grand Prix | Formula 3.5 Championship | 2021-11-20 11:25:00 |
30 listopada | LMP2/GT3 | 4 | Sebring - International | LMP2 Prototype Ricmotech Challenge | 2021-11-27 12:00:00 |
7 grudnia | F3 | 4 | Okayama - Full Course | - | 2021-05-15 07:30:00 |
14 grudnia | Mazda | 5 | TBA | - | - |
14 grudnia | FR 3.5 | 5 | Sebring - International | - | 2021-05-15 07:30:00 |
21 grudnia | LMP2/GT3 | 5 | Road America - Full Course | - | 2021-05-15 07:30:00 |
4 stycznia | F3 | 5 | Summit Point Raceway - Summit Point Raceway | - | 2021-05-15 07:30:00 |
11 stycznia | Mazda | 6 | TBA | - | - |
11 stycznia | FR 3.5 | 6 | TBA | - | - |
18 stycznia | LMP2/GT3 | 6 | Monza - Grand Prix | - | 2021-05-18 07:30:00 |
25 stycznia | F3 | 6 | Oulton Park - International | - | 2021-05-19 07:30:00 |
1 lutego | Mazda | 7 | TBA | - | - |
1 lutego | FR 3.5 | 7 | TBA | - | - |
8 lutego | LMP2/GT3 | 7 | LeMans - 24 Heurers du Mans | - | 2021-05-18 07:30:00 |
15 lutego | F3 | 7 | Monza - Grand Prix | - | 2021-05-19 07:30:00 |
Jak zacząć?
Kosztem udziału w naszej lidze będzie jedynie wykupienie 3-miesięcznej subskrypcji w iRacing za około 6 dolarów. Jak to zrobić? Wystarczy kliknąć tu: https://www.iracing.com/membership/?refid=-1
Następnie trzeba wybrać 3-miesięczną subskrypcję i albo kliknąć „back” albo przejść do płatności i tam będzie miejsce na wpisanie kodu „PRHotlaps” (bez cudzysłowu). Cena powinna Wam się obniżyć do $4,88 a ostatecznie wyjdzie $5,88 czyli $27 mniej niż normalna cena za 3 miesiące.
Będziecie też mieli pole „Referred by: (email)” i będzie mi miło, jeżeli podacie tam mój e-mail: [email protected] – nie jest to konieczne do uzyskania zniżki, ale nic nie tracicie, a być może ja będę mógł przygotować Wam kolejne wyścigi.
Gdy już wykupicie subskrypcję, otrzymacie dostęp do podstawowych zasobów iRacing – 18 samochodów i 18 torów. Na początek przygody bez problemu Wam to wystarczy. Więcej poniżej:
Przed rozpoczęciem gry warto poczytać o prawidłowej pozycji za kierownicą i obliczyć tzw. Field of View (FOV) czyli pole widzenia. Pisali i mówili o tym mądrzejsi ode mnie – choćby tu.